۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۳۰۵۹۸۴

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ استان مرکزی میزبان دوره آموزش تخصصی ائمه جماعت مدارس کشور، برپایی نمایشگاه «از مدینه تا شام»، افتتاح نمایشگاه عفاف و حجاب در دبیرستان دخترانه معارف صدرای اراک و برگزاری یادمان استاد حسن نهرمیانی چهره قرآنی استان مرکزی در اراک از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سیدمجتبی طباطبایی، مسؤول اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: دوره آموزشی تخصصی ائمه جماعت روحانی آقای مدارس کشور به‌منظور دانش‌افزایی ائمه جماعت مدارس به میزبانی استان مرکزی در خمین برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: این دوره آموزشی با حضور ائمه جماعت روحانی مدارس 12 استان کشور با هدف تبلیغ و توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس و اردوهای دانش‌آموزی در راستای اجرای طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مرکز آموزشی و تربیتی برگزار خواهد شد.

 

طباطبائی اظهار کرد: در این دوره آموزشی بالغ بر 210 نفر از ائمه جماعات روحانی آقای مدارس حضور دارند و مباحث تخصصی را با بهره‌گیری از حضور اساتید مجرب و متخصص فرا می‌گیرند.

 

مسؤول اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: اردوگاه فرهنگی تربیتی حضرت امام(ره) در شهرستان خمین از 30 آذر تا 3 دی‌ماه به مدت چهار روز میزبان ائمه جماعت مدارس کشور خواهد بود.

 

برپایی نمایشگاه «از مدینه تا شام» به همت کانون فرهنگی حاجی‌آباد اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، به مناسبت ایام اربعین حسینی نمایشگاه «از مدینه تا شام» به همت کانون فرهنگی - هنری شهدای حاجی‌آباد مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان برپا شده است، این نمایشگاه شامل مسجد پیامبرگرامی اسلام(ص)، منزل حضرت فاطمه زهرا(س) و کوچه‌های بنی‌هاشم است.

 

همچنین قبرستان بقیع، بیت‌الاحزان، نخلستان  و چاه کوفه که یادآور درد دل‌های امام علی(ع) با خداوند است در این نمایشگاه بازسازی شده است، در گذر تاریخ  تلاش شده است خیمه‌گاه امام حسین(ع)، گودی قتلگاه، تل زینبیه و خرابه‌های شام نیز به صورت ملموس برای بازدیدکنندگان نمایش داده شود.

 

همچنین علاوه بر این بازسازی وقایع عاشورا نمایشگاه پوستر نیز با موضوع عفاف و حجاب و به منظور بیان ارتباط واقعه عاشورا با امر به معروف و نهی از منکر برپا شده است، به طور کلی تلاش شده فضای تاریخی با مباحث روز جامعه مانند بدحجابی پیوند زده شود.

 

یادآور می‌شود؛ این نمایشگاه به همت کانون فرهنگی - هنری شهدای حاجی‌آباد برپا شده و تا روز جمعه، سیزدهم آذرماه برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است.

 

افتتاح نمایشگاه عفاف و حجاب در دبیرستان دخترانه معارف صدرای اراک

معصومه صدرایی، مدیر دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی اراک گفت: خوشبختانه امروز مدارس صدرا در سراسر کشور در تربیت جوانان با ایمان و سخت‌کوش در زمینه‌های مختلف از نقش بسیار پررنگی برخوردارند.

 

وی بابیان این مطلب که در مدارس صدرا تنها دانش‌آموزان با معدل‌های بالا می‌توانند حضور داشته باشند، اضافه کرد: در این مدارس سعی می‌شود که دانش‌آموزان علاوه بر علوم مختلف با مباحث معرفتی و بصیرتی نیز آشنا شوند و تا در دوران جوانی با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مواجه نشوند.

 

صدرایی ضمن اشاره به اینکه مدارس علوم و معارف اسلامی فعالیت خود را از سال 62 با هدف ترویج اندیشه و آراء استاد شهید مطهری در کشور آغاز کرد، افزود: استان مرکزی نیز از سال 87 تاکنون پذیرای مدارس صدرا شده و خوشبختانه همه ساله از استقبال خوبی نیز برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: در مدارس علوم و معارف اسلامی به جنبه‌های مختلف علوم روز همچون مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصاد مقاومتی توجه می‌شود ازاین رو همزمان با هفته بسیج و آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای اقتصاد مقاومتی نمایشگاهی با همین مضمون برپا شده است.

 

صدرایی در پایان گفت: خرید از این نمایشگاه برای عموم مردم آزاد است و تا پایان روز سه شنبه، 10 آذر می‌تواند به مدرسه صدرا مراجعه نمایند، هدف از برپایی این نمایشگاه ارائه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در تحقق منویات رهبری است، دانش‌آموزان با ارائه حاصل دسترنج خود در این نمایشگاه می‌آموزند که برای آبادانی کشور باید دانسته‌های خود را به عمل تبدیل کنند.

 

برگزاری یادمان استاد حسن نهرمیانی چهره قرآنی استان مرکزی در اراک

یادمان استاد حسن نهرمیانی چهره قرآنی استان مرکزی و از نخستین حافظان و مدرسان قرآن برگزار شد.

 

یادمان استاد نهرمیانی با حضور مدیران ارشد استانی در فرهنگسرای آئینه اراک و با  سخنرانی حجت‌الاسلام قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان برگزار گردید.

 

مرحوم استاد نهرمیانی از اولین اساتید حفظ در استان مرکزی هستند که با گوش سپردن به سخنان شاگردانی نظیر استاد شهسواری، مشیری، شیخی، صابری نسب، حبیبی و غیره دلیل محبوبیت وی به خوبی مشخص می‌شود.

 

شایان ذکر است، مرحوم حسن نهرمیانی از نخستین حافظان و اساتید قرآن کریم استان بوده که برگزاری یادمان این عزیز با هدف معرفی چهر‌ه‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه برگزار شد./842/101/ب2

ارسال نظرات