۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۳۰۵۹۶۹
آیت الله نوری همدانی در اجتماع مردم کردستان:

کردستانی ها مردمانی انقلابی و شجاع هستند/ فرهنگ عاشورا «مرگ بر آمریکا» را به یک اصل تبدیل کرده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی مردم کردستان را مردمانی ولایی، انقلابی و شجاع توصیف کرد و گفت: خوشبختانه امروز وحدت و اتحاد به نحو احسن در این استان برقرار است.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امشب و همزمان با شب اربعین حسینی در جمع اقشار گوناگون مردم استان کردستان با بیان این که هیچ گاه نباید فرهنگ عاشورا و اربعین فراموش شود، گفت: این فرهنگ به انسان ها آموزش می دهد که در برابر ظلم و ستمگران ایستادگی کنند و استکبار ستیزی داشته باشند.


وی با اشاره به نقش فرهنگ عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: حضرت امام خمینی(ره) با بهره گیری از این فرهنگ الهی، انقلاب شکوهمند اسلامی را به ثمر رسانده و ایران را پس از سال ها استکبار زدگی به اوج عزت رسانده و مستکبران جهان را منکوب کردند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امروزه رهبر معظم انقلاب با صلابت کامل و با تکیه بر فرهنگ عاشورا در برابر مستکبران به ویژه آمریکا ایستاده است، اظهار داشت: شعار «مرگ بر آمریکا» بر اساس همین فرهنگ عاشورا به اصلی برای ملت ایران تبدیل شده است؛ امروزه رهبر انقلاب فرهنگ ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم را بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی برای جهانیان تبیین می کنند.


وی با تأکید بر این که فرهنگ اسلامی مسلمانان را به به عزت طلبی توصیه می کند، ادامه داد: یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی ایجاد وحدت بین اقوام، گروه ها و جناح ها بوده است، این اصل مهم انقلاب با همدلی و وحدت حوزه و دانشگاه، دولت و ملت، جناح ها، اقوام و مذاهب محقق می شود.


این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوران تبعیدش در استان کردستان، مردم این استان را مردمی شجاع و انقلابی و علاقه مند به نظام و انقلاب توصیف کرد.

 

وی ابراز داشت: بنده به عنوان نخستین نماینده حضرت امام(ره) در استان کردستان بودم؛ یک هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حکم اعزامی از سوی حضرت امام(ره) برای رفع مشکلات این منطقه به بنده ابلاغ شد که ایشان در آن نامه از مردم کردستان بسیار تجلیل کردند، خوشبختانه امروز وحدت و اتحاد به نحو احسن در استان کردستان بر قرار است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات