۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۳۰۵۹۵۰
امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

ضرورت حفظ روحیه انقلابی و جهادی با تأسی به سیدالشهدا در مقابله با استکبار

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رفسنجان با بیان این که باید با تأسی به امام حسین(ع) روحیه انقلابی و جهادی خود را برای مقابله با استکبار جهانی حفظ کنیم، گفت: نیاز جامعه امروز شیعه این است در مقابل با استکبار جهانی که در راس آن آمریکای جنایت کار است، ایستادگی کنند و نگذارند دشمن به این نظام مقدس نفوذ پیدا کند.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، افزود: در زیارت اربعین آمده است که امام حیسن(ع) هیچ عذر و بهانه ای را برجای نگذاشت ودر اتمام حجت خود هیچ بهانه ای را بر روی زمین جا نگذاشت واز هیچ چیز دریغ نکرد.


وی با بیان این که آن حضرت از هرنوع نصیحت و این که مردم را هدایت کند ودر هدایت گری هیچ کوتاهی و دریغی نداشت، تصریح کرد: هم چنین آن حضرت جان شیرین خود وهستی خود را که در دنیا داشت خرج اسلام و خدا کرد تا این که مردم را از جهالت وگمراهی به روشنایی دعوت کند.


امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: از این رو شیعیان آن حضرت باید با تاسی از آن حضرت این روحیه انقلابی وجهادی را در خود حفظ کنند و نیاز جامعه امروز این است در مقابل با استکبار جهانی که در راس آن آمریکای جنایت کار است، ایستادگی کنند و نگذارند دشمن به این نظام مقدس نفوذ پیدا کند.

 

حجت الاسلام رمضانی پور در ادامه یادآور شد: اربعین سید و سالار شهیدان پیام های زیادی را برای مردان و زنان به دنبال دارد و همان گونه که شاهد حضور پیاده روی بیش از 20 میلیون زائر جان باخته در مسیر نجف به کربلا هستیم.


وی ابراز کرد: حتی در این پیاده روی عظیم افرادی که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار نبودند در این پیاده روی بر روی ویلچر و یا با عصا در حرکت هستند که این خود پیام بزرگی را به همراه دارد تا آنان نیز عشق وارادت خود را به آن حضرت نشان دادند وما نیز در حقیقت از جاماندگان و واماندگان این حرکت عظیم وصحنه نورانی و روحانی هستیم.


امام جمعه رفسنجان از پیاده روی دو گروه از عاشقان و عزاداران حسینی در رفسنجان خبر داد و اذعان کرد: صبح امروز مردم عزادار روستای دره دُر تا سقاخانه مسیر بیش از 15 کیلومتری را طی خواهند کردند و در عزاداری آن حضرت در سقاخانه به سوگ نشستند.


حجت الاسلام رمضانی پور هم چنین تصریح کرد: در اربعین حسینی عزادارن در شهر رفسنجان مسیر 17 کیلومتری خود را از مرکز شهر طی کردند و در اربعین سید وسالار شهیدان در سوگ و ماتم نالیدند.


وی هم چنین قرائت زیارت اربعین، جلسه عزای عمومی وعزاداری سیدالشهدا با حضور هیات های مذهبی شهر رفسنجان در حسینیه اهل بیت اوقاف را از جمله برنامه های اربعین حسینی در رفسنجان برشمرد./9709/302/ب2

ارسال نظرات