۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۳۰۵۷۵۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

یاد مرگ خوشی‌های حرام دنیا را ریشه کن می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: حضرت علی(ع) فرمودند آن چیزی که همه خوشی‌های حرام شما را ریشه کن می‌کند یاد مرگ است چرا که این خوشی‌های حرام آتش جهنم را بر شما مسلط می‌کند.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم امروز در مسجدالمجتبی(ع) به مناسبت دهه دوم صفر به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به مبحث مرگ و معاد، گفت: پیامبر(ص) فرمودند یاد مرگ برای موعظه و بیدارشدن انسان کافی است.

 

وی افزود: یاد نکردن خداوند متعال و مرگ انسان دیندار را هم بی‌دین می‌کند و امروز مردم به سوی غفلت از مرگ بیشتر گرایش یافته‌اند.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: افرادی که در هر لحظه خدا را یاد می‌کنند و خدا را بر خود حاضر می‌بینند اگر گروهی از شیاطین انسی و جنی به صورت زیبا در برابر این افراد حاضر شوند این اشخاص شیاطین را آنچنان زشت و منزجر کننده می‌بیند که از ترس آنان پا به فرار می‌گذارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: آن کسی که به انسان روزی می‌دهد خدا است پس نیازی نیست در برابر کسب روزی در دنیا دروغ بگویید پیامبر(ص) فرمودند اگر از مال مردم نزد شما چیزی بود اگر صاحب مال درخواست مال خود را کرد باید همان روز مال او را به پس بدهید.

 

وی افزود: حضرت علی(ع) فرمودند آن چیزی که همه خوشی‌های حرام شما را ریشه کن می‌کند یاد مرگ است چرا که این خوشی‌های حرام آتش جهنم را بر شما مسلط می‌کند.

 

مفسر قرآن کریم ابراز کرد: امام زمان(عج) فرمودند زمانی که خواستید مرا ملاقات کنید نزد انسان‌های صالح و درستکار بروید؛ خداوند در قرآن می‌فرماید من یار و وکیل خوبی برای بنده‌ام هستم.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: انسانی که مدام خدا و مرگ را یاد می‌کند خدا نیز او را در همه عرصه‌های زندگی یاری و نصرت می‌رساند./813/202/ب1

ارسال نظرات