۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۰۵۶۸۱
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور مطرح کرد؛

مسؤولیت سنگین حوزه‌های علمیه در مسیر پیشرفت نظام اسلامی/ مشارکت خواهران طلبه در 370 مرکز علمی و پژوهشی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این که یکی از توقعات ما این است که خواهران بتوانند در علوم مرتبط و حوزوی در دانشگاه فعال باشند، گفت: خواهران طلبه در بخش پژوهش حضور جدی دارند و تولید علم در عرصه‌های دینی از جمله اصول و فقه منحصر به حوزه‌های علمیه برادران نیست و خواهران در جشنواره‌های علمی زیادی حضور دارند.
حجت الاسلام والمسلمين محمودرضا جمشيدي، مدير حوزه هاي علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، پیش از ظهر امروز در دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت اربعین اظهار داشت: ما در چهار مقطع سطح یک تا چهار حوزه علمیه خواهران به تربیت انسان‌های عالم و فرهیخته که در حقیقت مرابطین جبهه عفاف و پاکی و پیستازان عرصه  فقاهت در جامعه بانوان هستند می‌پردازیم.


وی افزود: اگر تا دیروز خواهران در ساحت‌های محدودی مشغول به علم آموزی بودند امروز در حدود 480 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور فعالیت های علمی خود را پیگیری می کنند، همچنین خواهران طلبه در مدارس آموزش و پرورش هم مشغول به تدریس مفاهیم دینی هستند که به عنوان مشاور، معلم و استاد و یا کادر فعالیت می‌کنند.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان این که یکی از توقعات ما این است که خواهران بتوانند در علوم مرتبط و حوزوی در دانشگاه فعال باشند، یادآور شد: خواهران طلبه در بخش پژوهش حضور جدی دارند و تولید علم در عرصه‌های دینی از جمله اصول و فقه منحصر به حوزه‌های علمیه برادران نیست و خواهران در جشنواره‌های علمی زیادی حضور دارند.


وی خاطرنشان کرد: امروز در بیش از 370 مرکز علمی پژوهشی خواهران مشغول به تولید علم هستند و ورود به عرصه پژوهش یکی از بخش‌های مطرح در حوزه علمیه خواهران است؛ امیدوارم خواهران بتوانند به وظیفه خود در تولید علم عمل بکنند.


حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی ابراز داشت: امروز توسعه ابزارهای ارتباطی نوین با توجه به خطراتی که دارد حدود 6 هزار خواهر طلبه در شبکه‌هایی که برای طلاب فراهم شده عضویت فعال دارند و این شبکه به طور تصاعدی تولید عم می‌کند و تمرینی است برای حضور خواهران در حوزه‌های بیرونی.


وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خود را نسبت به پیشرفت نظام موظف می‌دانند و در طرح حلقه‌های صالحین فارق التحصیلان سطح دو و سه ما حضور فعال دارند و در کنار آن در طرح‌های فرهنگی دیگری هم فعالیت می‌کنند.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور بیان کرد: ما در برخی شهرها در کنار مدارس علمیه دو یا سه مدرسه وابسته به مدرسه علمیه داریم که خواهران در آن مراکز به تربیت انسان‌های شایسته مشغولند و در برخی مناطق معتقدین به سایر فرق و مذاهب به این مدارس جذب می‌شوند و با احترام نسب به هم به مبادلات علمی و اعتقادی می‌پردازند./843/پ202/س

ارسال نظرات