۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۰۵۳۱۹
آیت الله سبحانی:

دشمنان از طریق رسانه ها آتش اختلافات را شعله ور می کنند/ روحانیت با تولید محتوای به روز پاسخ شبهات را بدهد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی گفت: امروزه در خانه‌ها می بینیم که دشمن به وسیله ماهواره‌ها مسلمانان را به نزاع با یکدیگر تشویق می‌کند؛ در این شرایط که دشمنان شب و روز مسلمانان را بمباران مسائل سوء می‌کنند ،باید با تولید محتوا مردم را از نظر فرهنگی تقویت کنیم.
آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی، پیش از ظهر امروز در دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران واحدهای آموزشی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد، با اشاره به آیه 41 سوره حج خاطرنشان کرد: کسانی که قدرت به آنها داده می‌شود باید توجه داشته باشند در پس قدرت مسؤولیت هم هست؛ بنابراین در انقلاب سال 57 که تمام قدرت در اختیار روحانیت قرار گرفت و در نتیجه مسؤولیت فرهنگ جامعه بر عهده روحانیت است.


وی افزود: قبل از انقلاب خیلی کم اتفاق می‌افتاد که یک روحانی صحبت کند زیرا رژیم اجازه نمی‌داد ولی امام خمینی(ره) در 22 بهمن 57 در پرتو کمک‌های امام زمان(عج) تمام قدرت را در کشور به روحانیت داد و روحانیت مصداق «مکناکم فی الارض» شد و به دنبالش مسؤولیت هم است که نماز را به پا دارند و زکات بگیرند و در رابطه با مردم درجامعه امر به معروف و نهی از منکر کنند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما نیاز به مدیران قوی داریم که در مرحله اول مدیر باید کار واحد داشته باشد و مشغله دیگری نداشته باشد و شب و روز در فکر مدرسه و افرادی بوده و آنها را بسازد و این چهار مسأله را مدیریت کنند.


وی یادآور شد: در مرحله دوم باید مدیر دارای سعه صدر باشد؛ حضرت علی (ع)فرمودند «سعه صدر ابزار ریاست است» یک مدیر باید آنچنان سعه صدر داشته باشد که اگر فحش بشنود هم ناراحت نشود زیرا اگر بخواهد با یک ناهماهنگی به هم بریزد به درد مدیریت نمی‌خورد.


حضرت آیت الله سبحانی ادامه داد: مرحله سوم این است که مدیر باید نیرومند و امین باشد و از نظر صحت و سلامت در درجه بالا باشد تا اگر مقداری بیشتر کار کرد به بستر بیماری نیفتد.


وی تصریح کرد: مدیر باید امین باشد و اسرار مجموعه را به دیگران نگوید و با فکر و اندیشه مشکلات را رفع کند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: افرادی را باید برای مدیریت انتخاب کنیم که استعداد داشته باشند و بتواند این مسؤولیت را به خوبی انجام دهند و دوم این است که خانواده و ریشه داشته باشند زیرا این افراد مورد اعتماد ترند.


وی بیان داشت: مؤلفه دیگری که در مدیران اهمیت دارد دیانت است که باید دید در دبستان و دبیرستان دیانت آنها چگونه است؛ زیرا تربیت صحیح و ریشه دار در کار مدیران خیلی تأثیر دارد و نباید از زبان دیگران ترس داشته باشیم و فرزندان خود را بر اساس دستورات اسلام تربیت کنیم زیرا الان نیاز داریم به خواهران مدیر که افرادی را تربیت کنند با وجود تهاجم فرهنگی دشمن از طریق ماهواره و فضای مجازی بتوانند دین خود را حفظ کنند.


حضرت آیت الله سبحانی گفت: الان در خانه‌ها می بینیم که دشمن در ماهواره‌ها مسلمانان را به نزاع با همدیگر تشویق می‌کند؛ در این شرایط که دشمنان دارند شب و روز ما را بمباران مسائل سوء می‌کنند باید با تولید محتوا مردم را از نظر فرهنگی تقویت کنیم.


وی خاطرنشان کرد: در سال 1323 فردی به نام حکمی زاده کتابی نوشت به نام اسرار هزار ساله که بر علیه مذهب بود و تأثیر زیادی بر جامعه گذاشت و به دنبال آن امام خمینی(ره) دو ماه درسشان را تعطیل کردند و کتابی نوشتند به نام کشف الاسرار که اثر خوبی گذاشت و همچنین در سال 1329 از سفارت امریکا کتابی منتشر شد به نام نگهبانان سحر و افسون و در مقابل علامه طباطبایی مجلسی را تشکیل داد و کتاب فلسفه دیالکتیک نوشته شد؛ امروز ما نیاز داریم که افرادی داشته باشیم که جواب شبهه‌های ماهواره‌ای را بدهند؛ باید اساس حوزه‌های خواهران تربیت مبلغ باشد نه تربیت مدرس تا بتوانند در مجالس خصوصی شبهات را جواب بدهند و اسلام را تبلیغ کنند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: من یک کتابی نوشتم به عنوان تدریس عقاید امامیه و به چند زبان ترجمه شده است؛ در عقاید همین کتاب را تدریس کنید زیرا الان باید مسائل روز مطرح شود و پیشنهاد دوم من این است که دفتر تبلیغات از من خواستند چند کلاس درس در رابطه با وهابیت بگویم و پانزده جلسه درس گفتم و باید این تدریس شود.


وی با بیان این که الان دشمن اصلی ما وهابیت است تصریح کرد: در جنگ صفین مردی خدمت حضرت علی (ع) آمد که این جمعیت مقام شما را پایین آوردند ولی حضرت فرمودند الان مسأله ابن ابی سفیان مطرح است و باید تمرکز خود را روی این مورد قرار بدهیم؛ الان هم اسلام ستیزی در غرب شروع شده چون وحشی گری داعش را می بینند و ما باید با این اندیشه مبارزه کنیم./843/پ202/ج1

ارسال نظرات