۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۳۰۵۲۵۸
مبلغ دینی:

دعا برای فرج امام زمان از ویژگی‌های منتظران است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی یکی از وظایف منتظران امام زمان(عج) را دعا برای فرج امام عصر دانست و گفت: منتظران ظهور امام زمان(ع) همانگونه که در روایات است هر صبح و شام و با هر زبان و لهجه ای که هستند برای فرج دعا می کنند.
حجت الاسلام عبدالحسين نيشابوري حجت الاسلام عبدالحسين نيشابوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبدالحسین نیشابوری مبلغ دینی جمعه شب در جمع عزادران هیأت شاهزاده علی اصغر(ع) کوچه تقدیسی خیابان شهید بهشتی کاشان گفت: منتظران فرج امام زمان(ع) کسانی نیستند که  فکر و ذهن شان کار و خواب و دنیا و مال و ثروت دنیا است.

 

وی با اشاره به این که، منتظرامام زمان(عج) در هرصورت و در هرمکان و جا و موقعیتی که قرار دارند باید برای فرج امام زمان دعا کند افزود: یکی از وظایف منتظران امام زمان صدقه دادن صبح و شام و گوسفند قربانی کردن برای سلامتی امام زمان است.

 

این مبلغ دینی صداقت و نیت در دعا را برای استجابت دعا مهم قلمداد کرد و یاد آورشد: حقیقت امر صداقت است، اگر صداقت داشته باشید می‌توانید ملائکه در حال فراز و فرود از آسمان مشاهده کنید.

 

حجت الاسلام نیشابوری با تأکید بر این که زمان غیبت امام زمان(عج) زمان اصلاح شدن است یاد آور شد: برای ظهور ولی عصر(عج) دعا یکی از وظایف پیروان راستین امام زمان است اما نه تنها صرف دعا کردن چرا که برخی افراد در دعا کردن نیز صادق نیستند و صداقت ندارند.

 

وی همچنین با بیان این که امام صادق فرمود، هر امامی‌ آمده غیبت داشته اما به دلیل دعای اقوام و ملت آن امام از بقیه غیبت اش برای خاطر مردم صرف نظر شده است گفت: نبی، بنی اسرائیل 400 سال غیبت داشت، اما به دلیل 40 روز گریه کردند و از صدق دل دعا کردند خداوند از180 سال بقیه غیبت آن صرف نظر کرد.

 

این مبلغ دینی گفت: اگر امتی که نبی شان غایب است 40 روز دعا کنند و گریه کنند خداوند از بقیه غیبتش صرف نظر می کند و این در حالی است که ما امام زمان را در مجالس مذهبی و در جمکران دوست دارم اما در خانه او فراموش می کنم.

 

حجت الاسلام نیشابوری با اشاره به این که اگر امام نباشد زمین اهل آن را فرو می برد یاد آورشد: امیرمومنان در نماز جمعه کوفه فرمود، امام زمان نه تنها غایب نیست بلکه حاضر است، اما مردم به دلیل این که گناه کار هستند و معصیت می کنند نمی توانند او را ببینند، از این رو امام زمان حاضر است اما ما به دلیل این که با چشم های خود هرچه بوده دیده ایم و چشمان ما آتشی شده نمی توانیم او را ببینیم، بنابراین ائمه نور هستند و هر چشمی نمی تواند آنها را ببیند.

 

وی افزود: 124 هزار پیامبرگفته اند امام زمان می آید، اما روز و ساعت و ماه و سال آن را مشخص نکرده اند، از این رو اگر کسی زمان ظهور را تعیین می کند، دکان و دستگاه است چون قرآن می فرماید آیا صبح هویدا نیست.

 

این مبلغ دینی با تأکید بر این که افضل اعمال انتظار فرج امام زمان(عج) است گفت: پیامبر اکرم(ص) گفت، بالاترین اعمال امت من انتظار فرج است و این انتظار فرج به عمل است نه با سکوت، باید خود را بسازیم و منتظر واقعی امام زمان باشیم./1307/203/ب1

ارسال نظرات