۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۳۰۵۱۷۸
امام جمعه شهرری تأکید کرد؛

بسیج خاکریز مستحکم در برابر نفوذ دشمن/ تندرو خواندن بسیج بی‌انصافی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: دشمن در صدد نفوذ به درون نیروهای انقلابی و نظام جمهوری اسلامی است ولی بسیج هرگز این اجازه را به دشمن نخواهد داد و این بی‌انصافی است که برخی بسیج را که به عنوان خاکریز مستحکم در برابر نفوذ دشمن است تندرو خطاب کنند.
305178 305178 305178 305178 305178 305178

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری امروز 5 آذر در خطبه اول نماز جمعه که در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد بعد از دعوت مردم به تقوای الهی، گفت: امام علی(ع) فرمودند اگر انسان بخواهد در قیامت به مقام و جایگاه رفیعی برسد باید در اعمال خود تقوای الهی، اخلاص در عمل و کم کردن آرزوهای دنیوی مداومت کند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی تصریح کرد: امام سجاد(ع) در مکارم الاخلاق از خداوند درخواست می‌کند؛ خدایا اگر عمر من در طاعت تو مصرف شود این عمر را طولانی، ولی اگر قرار است این عمر مرتع شیطان شود این عمر را تمام کن.

 

وی افزود: شیطان با وسوسه‌های خود عمر انسان را لگد مال می‌کند به همین دلیل عمر انسان بی‌تقوا چراگاه شیطان می‌شود.

 

امام جمعه شهرری بیان داشت: امروز در زمینه سود اقتصادی همه به دنبال این هستند که از کمترین سرمایه و نیروی کار بالاترین سودها را کسب کنند ولی از سرمایه عمر خود که خدا به آنان داده است غافل هستند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در خطبه دوم با اشاره به زیارت اربعین حسینی(ع)، گفت: در میان امامان معصوم(ع) و انبیاء(ع) تنها امام حسین(ع) زیارت اربعین دارد و از نشانه‌های مومن قرائت زیارت اربعین در روز اربعین حسینی است.

 

وی افزود: امام باقر(ع) فرمودند شیعیان را به زیارت قبر امام حسین(ع) سفارش و امر کنید چرا که این امری واجب است؛ حج در طی عمر انسان تنها یک مرتبه واجب می‌شود اما برای زیارت امام حسین(ع) به فقرا در سال یک بار و به افراد غنی سالی دو مرتبه توصیه شده است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به هفته بسیج گفت، بسیج از تجربه‎های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است و همچنین وجود فعال بسیج سبب خنثی و دوری کردن فتنه‌های دشمن از کشور می‌شود.

 

وی ابراز کرد: بسیج در کلام امام راحل و رهبر معظم انقلاب با شش چیز عجین  و از شش چیز بیزار است اول حضور در صحنه، بصیرت و آگاهی، فداکاری، شهادت طلبی، آمادگی کامل در همه عرصه‌ها و از همه مهمتر ولایت مداری بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه خاطر نشان کرد: شش چیز از بسیج دور است اول، خستگی، یاس و ناامیدی، تنش و تفرقه، بیگانه با استکبار، دور بودن از فتنه‌ها و از همه مهمتر دور بودن از نفوذ دشمن به درون بسیج است.

 

وی افزود: دشمن در صدد نفوذ به درون نیروهای انقلابی و نظام جمهوری اسلامی است ولی بسیج هرگز این اجازه را به دشمن نخواهد داد و این بی‌انصافی است بسیج را که به عنوان خاکریز مستحکم در برابر نفوذ دشمن است تندرو خطاب کرده و سبب شادی دشمن شوند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه بیان داشت: مردم با بیداری و بصیرت لازم  اجازه نخواهند داد کوچکترین صدمه‎ای به بسیج وارد شود.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به تحولات سوریه و اقدامات روسیه، عنوان کرد: تحولاتی که در سوریه صورت گرفته سبب زمین‎گیری و فرار دشمن شده است و این در پیروزی مردم مظلوم سوریه بسیار امیدوار کننده است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در پایان خاطر نشان کرد: گروه تکفیری داعش جانورانی هستند که به افراد خود هم رحم نمی‌کنند و امروز به سبب همین بیرحمی اروپاییان احساس خطر می‌کنند./813/201/ب1

ارسال نظرات