۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۳۰۵۰۶۸
دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور:

نقش محوری ولایت فقیه معادلات دشمن را به هم می‌ریزد

خبرگزاری رسا ـ جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف دشمن از گذشته تا امروز برای از بین بردن اسلام بوده است در این راستا روحانیون نباید به بهانه مسؤولیت زیاد از مردم فاصله بگیرند تا دشمن قلوب مردم را فتح کند.
305068 305068 305068 305068 305068

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، امروز پنج‌شنبه 5 آذر در همایش علما و روحانیون به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بسیج طلاب که در حسینیه الزهرا(س) سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد، گفت: در اوایل دوران دفاع مقدس وقتی که شهر مهران توسط رژیم بعثی اشغال شد امام راحل فرمودند: مهران باید آزاد شود.

 

نقش محوری ولایت فقیه معادلات دشمن را به هم می‌ریزد

وی افزود: در حقیقت امام راحل با نقش محوری ولایت فقیه معادلات دشمن را اینگونه به هم ریخته و دفاع را به شکلی عاشورایی و تکلیف‌آفرین نشان دادند، در این بخش نقش روحانیت محوری و کلان است که به امام راحل و رهبر معظم انقلاب تعلق دارد.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: نقش دیگر روحانیون در دوران دفاع مقدس هدایت و راهنمایی مردم برای حرکت به سمت جبهه‌های حق علیه باطل بود که خود نیز به عنوان مدیر و مسؤول در جنگ حضور داشتند.

 

روحانیون باید زندگی خود را مانند عموم مردم قرار دهند

حجت‌الاسلام ذوالنور اظهار داشت: روحانیون باید زندگی خود را مانند عموم مردم قرار دهند تا در معرض تهمت قرار نگیرند زیرا در معرض تهمت قرار گرفتن روحانیت سبب از بین رفتن دین مردم می‌شود.

 

وی با اشاره به نقش دیگر روحانیت در دوران دفاع مقدس بیان داشت: فرماندهی از دیگر نقش‌های روحانیت در دوران دفاع مقدس است که در این زمینه ما شخصیت‌های فراوانی داشتیم.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه ابراز کرد: روحانیون در دوران دفاع مقدس افزون بر نقش رزمی به مساله تبلیغ نیز توجه داشتند؛ با توجه به اینکه روحانیون در عرصه تبلیغ نقش اول را دارند حضور آنها در خط مقدم جنگ و دفاع از نوامیس مردم سبب نزدیکی بیش از بیش آنها به مردم شد.

 

هدف دشمن از گذشته تا امروز برای از بین بردن اسلام بوده است

حجت‌الاسلام ذوالنور گفت: هدف دشمن از گذشته تا امروز برای از بین بردن اسلام بوده است؛ در این راستا روحانیون نباید به بهانه مسؤولیت زیاد از مردم فاصله بگیرند تا دشمن قلوب مردم را فتح کند.

 

وی با اشاره به دیدار روز گذشته فرماندهان بسیج با رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با بسیجیان به سه شکل نفوذ فردی، سازمانی و جریانی دشمن اشاره کردند و فرمودند نباید دچار این اشتباه محاسباتی شد و تصور کرد که آمریکا عوض شده است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: امروز رفتار دوگانه رسانه‌های غربی در ارتباط با عملیات‌های تروریستی داعش در بیروت و فرانسه گویای دشمنی غربی‌ها با مسلمانان است.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما تا دیروز می‌گفتیم «می‌شود، می‌توانیم، باید» و امروز می‌گوییم «نمی‌شود، نمی‌توانیم، نباید» به علت تاثیرپذیری از نفوذ است، که مسؤولان بیشتر در آماج این نفوذ قرار دارند./813/پ203/ج

ارسال نظرات