۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۳۰۵۰۵۹
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد؛

لزوم توجه به خانواده برای کاهش آسیب های اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ مولاوردی با بیان این‌که حفظ امنیت و مصونیت خانواده از آسیب ها باید در رأس برنامه ها قرار گیرد، گفت: آموزش ها از دوران کودکی به صورت مستمر و نهادینه باید باشد و تغییر رویکرد از درمان نگری به سلامت نگری و پیشگیری از آسیب ها در دستور کار قرار گیرد.
خانم دکتر ملاوردي

به خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، شهیندخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده، امروز در استانداری خراسان‌رضوی، با بیان این که خانواده ایران به ویژه در سه دهه اخیر تحولات ساختاری را پشت سر گذاشته است، گفت: ما با یک خانواده جدید روبرو هستیم که بدون توجه به این تحولات نمی توان به برنامه و شناخت درستی از خانواده ایرانی دست یافت.

 

وی به تبعات گذر از جامعه سنتی به مدرن و توسعه یافته اشاره و بیان داشت: این گذر از جامعه سنتی به مدرن دارای آثار و تبعاتی است که در خانواده بروز خواهد کرد و اجتناب ناپذیر است و دولت و سایر نهاد های متولی وظیفه دارند آن را مدیریت کرده و گفت‌وگوی ملی با همکاری دولت و صاحب نظران و سایر نهاد ها شکل گیرد.

 

مولاوردی، با اشاره به تلاش برای این‌که معضلات اجتماعی سیر سعودی پیدا نکند، اظهار کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی این معضلات اجتماعی و آمار مطرح شده و همگان بر این باور‌ند که ساختار، قانون و سند به اندازه کافی داریم ولی باید هم فکری داشته باشیم و به یک طرح واحد برسیم.

 

بهترین راه برای پیشگیری از طلاق عاطفی آموزش و مشاوره است

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر آموزش از دوران کودکی، تصریح کرد: بهترین راه برای پیشگیری از طلاق عاطفی آموزش و مشاوره است، آموزش ها از دوران کودکی باید به صورت مستمر و نهادینه باشد و تغییر رویکرد از درمان نگری به سلامت نگری و پیشگیری از آسیب ها در دستور کار قرار گیرد.

 

مولاوردی با تأکید بر قرار دادن حفظ امنیت و مصونیت خانواده از آسیب ها در رأس برنامه ها، گفت: تاکنون به این امر توجه نشده است و در حال حاضر نیز خانواده‌ در دو فضای واقعی و مجازی قرار گرفته که نباید نادیده گرفته شود.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه به دلایل طلاق ها اشاره و اظهار کرد: عوامل زیادی در بحث طلاق مؤثر است از جمله 55 درصد از علت طلاق‌ها به خاطر اعتیاد می‌باشد همچنین بیکاری، فقر اقتصادی و فقر فرهنگی از دیگر علل طلاق است.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت مقابله با آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: 17 دستگاه متولی امر در خصوص آسیب‌های اجتماعی است که باید در این زمینه پاسخگو باشند.

 

مولاوردی افزود: با قرار گرفتن در آستانه برنامه ششم توسعه، با توجه به مسائل اقتصادی و زیربنایی که در رشد اقتصادی و زیستی اثر گذار‌ند، بعید می‌دانیم وضع مناسبی برای پدیده‌های اجتماعی داشته باشیم.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به برنامه ششم توسعه اشاره و بیان داشت: تلاش ما این است که در برنامه ششم توسعه گزارش قابل قبول و قابل دفاعی را ارائه و از هرگونه کلی گویی و برخورد آرمان گرایانه جلوگیری کنیم؛ در غیر این صورت با عدم اجرایی شدن مصوبات رو به رو می‌شویم./1310/202/ب1

ارسال نظرات