۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۰۵۰۴۱

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ اعزام کاروان نانوایی صلواتی برای زائران پیاده اربعین، کمک 2 میلیارد و 200 میلیونی به مساجد و هیئات مذهبی مشهد از محل اجرای نیات واقفان و برگزاری مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن عناوین مهم ترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، یک وقف جدید در جهت تامین هزینه های تحصیل طلاب حوزه علمیه خراسان رضوی در مشهد وقف شد.

 

نیکوکار خیر اندیش سید علی اکبر موسوی یک مغازه به مساحت 14 متر مربع را جهت هزینه های تحصیل طلاب حوزه علمیه خراسان رضوی وقف کرد.

 

بر اساس این گزارش این موقوفه در بلوار شهید آوینی واقع شده است. ارزش ریالی این موقوفه 500 میلیون ریال برآورد شده است.

 

کمک 2میلیارد و 200 میلیونی به مساجد و هیئات مذهبی مشهد از محل اجرای نیات واقفان

در ماه محرم بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اجرای نیات بیش از 80 موقوفه شهر مشهد با نیت عزاداری حضرت  ابا عبدالله حسین(ع) در جهت برگزاری باشکوه مراسم عزاداری امام حسین(ع) به مساجد وهیئات مذهبی مشهد با محوریت مساجد حاشیه شهر مشهد اهدا شد.

 

حجت الاسلام محمد ذاکری رییس اداره اوقاف ناحیه یک با بیان اینکه اجرای نیت این موقوفات در مساجد و هیئات مذهبی حاشیه شهر مشهد انجام شده است تصریح کرد: با اجرای نیت این موقوفات بیش از 2میلیارد و 200 میلیون ریال به180 مسجد وهیئت مذهبی حاشیه شهر مشهد در جهت تامین هزینه های سخنرانان، مداحان و هزینه های اطعام این مراسمات اهدا شد.

 

ذاکری افزود: این مبلغ از محل اجرای نیت  بیش از 80 موقوفه شهر مشهد با نیت عزاداری و تعزیه داری  امام حسین(ع) صورت پذیرفت است.

 

وی در ادامه گفت: موقوفه حاج عباس طحان، کربلایی حسنعلی و حاج سیدمحمد قائنی از جمله موقوفات شاخصی  است در ماه محرم در مساجد حاشیه شهر اجرای نیت شده است.

 

کارگاه آموزشی مشاوره وقف برگزار  شد

در آستانه هفته وقف فردا پنجشنبه 5 آذر ماه با حضور رؤسا و مسئولین فرهنگی ادارات اوقاف خراسان رضوی و مبلغین ایستگاه های "همه واقف باشیم" کارگاه آموزشی مشاوره وقف برگزار می شود.

 

هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی مبلغین حاضر در ایستگاه های "همه واقف باشیم" مستقر در شهرستان ها با نحوه ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و ایجاد وقف های جدید برگزار می شود.

 

این گزارش می افزاید حجت الاسلام گنابادی نژاد مدیر کل اوقاف استان و حجت الاسلام ایزدی معاون فرهنگی این اداره کل سخنران این کارگاه آموزشی است.

 

استقبال از زائران پیاده، تشریح برنامه های هفته وقف، وظایف مبلغین در خصوص تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و نحوه ارتباط با خیرین از جمله موضوعات این کارگاه آموزشی می باشد.

 

ایستگاه های "همه واقف باشیم" از 18لغایت 24 آذرماه همزمان با هفته وقف در بقاع متبرکه و سطح شهرهای خراسان رضوی برپا می شود.

 

این گارگاه آموزشی از ساعت 9:30 الی 13:30 پنجشنبه 5 آذر ماه در محل تالار نور اداره کل اوقاف خراسان رضوی برگزار شد.

 

اعزام کاروان نانوایی صلواتی برای زائرین پیاده اربعین

 مراسم حرکت کاروان "نانوایی صلواتی برای زائرین پیاده اربعین حسینی" اعزامی به کربلا معلا ظهر امروز 24 آبان ماه همزمان با نماز ظهر و عصر با حضور مسئولین اداره کل اوقاف خراسان رضوی در مسجد صاحب الزمان(عج) محله سیدی مشهد برگزار می شود. 

 

بر اساس این گزارش این کاروان شامل یک دستگاه نانوایی تمام اتوماتیک با ظرفیت پخت 20 هزارنان در شبانه روز و 3دستگاه نانوایی سنتی با ظرفیت پخت 6 هزار نان در شبانه روز و 45 تن آرد می باشد و در مسیر بین نجف تا کربلا مستقر می شود.

 

مسجد صاحب الزمان (عج) در محله سیدی مشهد ،بلوار صبا ،صبای 24 واقع می باشد.

 

گفتنی امسال میلیون ها شیعه در آستانه روز اربعین حسینی روز زیارتی امام حسین(ع) به عشق زیارت امام حسین(ع) پای پیاده به کربلا مشرف می شوند.

 

برگزاری مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن خراسان رضوی در شهر قوچان

جعفر حسینی مسؤول امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت:مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی با حضور 425 نفر از برگزیدگان مسابقات شهرستانی از 25 لغایت 28 آیان ماه در شهر قوچان برگزار می شود.

 

مسؤول امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی با بیان اینکه این مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار می شود تصریح کرد: 214 نفر در بخش برادران و 211 نفر در بخش خواهران با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی افزود: مسابقات در سه نوبت صبح ، عصر و شب از ساعت 8 الی 22 برگزار می شود.

 

حسینی با اشاره به اینکه سطح داوران این مسابقات کشوری و بین المللی خواهد بود افزود: 10 داور در بخش برادران و 10داور در بخش خواهران این مسابقات را داوری خواهند کرد.

 

مسؤول امور قرآنی اداره کل اوقاف استان با بیان اینکه افتتاحیه این مسابقات با حضور مسؤولان اداره کل اوقاف خراسان رضوی، فرماندار و امام جمعه و مسؤولان شهرستان قوچان برگزار می شود اظهار کرد: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ساعت 18 رو ز 25 آبان ماه در مسجد جامع شهر قوچان برگزار می شود.

 

و ی در خاتمه گفت: اسکان برگزیدگان قرآنی خراسان رضوی در خوابگاه مدارس شبانه روزی شهر قوچان صورت می پذیرد.

 

تاکید معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان بر استفاده از ظرفیت های مردمی در استقبال از زائرین پیاده حرم مطهر رضوی

جلسه ستاد میقات الرضا با موضوع استقبال از زائران پیاده حرم مطهر رضوی با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف، مدیران کل اوقاف خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان و سمنان، مدیر کل هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری، معاون فرهنگی اجتماعی و معاون بهره وری اوقاف خراسان رضوی و دبیر ستاد میقات الرضا در محل اداره کل اوقاف خراسان رضوی برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش در این جلسه ابتدا دبیر ستاد میقات الرضا توضیحات مختصری از آمار سال های گذشته ارائه کرد و سپس به پیگیری های انجام شده در خصوص مصوبات جلسه قبلی این ستاد پرداخت.

 

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی، معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف بر استفاده از ظرفیت مردمی در برپایی موکب های استقبال از زائران پیاده امام رضا(ع) تاکید کرد.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف در ادامه بر افزایش این موکب ها اشاره کرد و افزود: افزایش موکب ها هر چند با ارائه یک خدمت کوچک به زائران پیاده می تواند یک فضای فرهنگی و تبلیغی عظیم را در برداشته باشد.

 

وی تصریح کرد:مطلوب است زائرین پیاده در روز شهادت در یک مسیر خاص به صورت یک اجتماع عظیم به سمت حرم مطهر رضوی پیاده روی کنند.

 

درادامه مدیران کل اوقاف استان ها حاضر در جلسه به ارائه نظرات خود در خصوص استقبال شایسته تر به زائران پیاده ارائه کردند.

 

سید حمیدموسوی مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری با بیان اینکه سال گذشته بیش از 200 هزار زائر پیاده که جهت شرکت در مراسم شهادت امام رضا(ع) به مشهد حضور یافتند اشاره کرد و تصریح کرد: امسال پیش بینی بیش از 250 هزار زائر پیاده حرم مطهر رضوی داریم و و ایجاد شرایط بستر های لازم برای پیاده روی این عزیزان با همکاری سازمان ها و ارگان زیربط و به ویژه بهره گیری از ظرفیت عظیم مردمی فراهم خواهد شد.

 

وی با اشاره به ترویج فرهنگ میزبانی در بین مردم مشهد تصریح کرد: استقبال از زائرین پیاده حرم مطهر رضوی و ایجاد موکب های پذیرایی از آنها در گسترش این فرهنگ کمک شایانی می کند.

 

مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری افزود: در گذشته همکاری و هماهنگی خوبی با صداوسیما خراسان رضوی داشتیم و در حال حاضر نیز با حضور مدیریت جدید هماهنگی خوبی جهت انعکاس شایسته این حرکت عظیم انجام شده است./930/203/ب1

ارسال نظرات