۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۳۰۵۰۳۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

استان مرکزی پذیرای 50 هزار زائر در ایام اربعین حسینی است/ ثبت 70 موقوفه جدید در استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران آشپزخانه و مرکزی را راه اندازی کرده است، همچنین استان مرکزی پذیرای 50 هزار زائر در ایام اربعین حسینی است.
حجت الاسلام عباسيان مدير کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، حجت الاسلام آیت الله عباسیان مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ظهر امروز پنجشنبه پنجم آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته وقف در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: وقف در دین مبین اسلام سنت پسندیده ای است که بسیار به این مهم اشاره شده است.

 

نقش رسانه ها در اجرایی شدن و فرهنگ سازی سنت حسنه وقف در جامعه

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به این که با فرهنگ سازی وقف در جامعه اسلامی بسیاری از مشکلات به آسانی حل خواهد شد، گفت: واقفان خیر اندیش انسان‌های خیرخواهی هستند که در زمان حیات خود سرمایه‌شان را مدیریت کرده تا زمانی که از دنیا رفتند، دیگران بتوانند با استفاده درست از آن بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام عباسیان در رابطه با نقش رسانه ها در اجرایی شدن و فرهنگ سازی سنت حسنه وقف در جامعه، گفت: رسانه ها با اطلاع رسانی دقیق و صحیح خود می توانند به عنوان یک واقف از این ثواب بزرگ بهره مند شوند و رسانه ها به خوبی می توانند در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند.

 

رسالت سنگین مدیران و دست اندرکاران وقف در احیا و ترویج فرهنگ وقف

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: اصحاب و فعالان مختلف رسانه‌ای درکشور با تبیین و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه به خوبی می توانند پشتوانه و  یاری گر سنت حسنه وقف باشند.

 

حجت الاسلام عباسیان مدیران و دست اندرکاران وقف رسالت بسیار سنگینی در احیا و ترویج فرهنگ وقف بر عهده دارند و باید به درستی نقش آفرینی و به وظیفه خطیر خود عمل کنند تا در نتیجه به بهترین نحو از سرمایه های خیران نیک اندیش در مسیر امورات خداپسندانه جامعه اسلامی استفاده شود.

 

وی در رابطه به خدمت رسانی های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به زائران حرم مطهر امام حسین(ع) در ایام اربعین، اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران آشپزخانه و مرکزی را راه اندازی کرده است و همچنین استان مرکزی پذیرای 50 هزار زائر در ایام اربعین حسینی است.

 

برنامه های هفته وقف در استان مرکزی

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در رابطه با برنامه های هفته وقف در استان مرکزی گفت: برگزاری همایش روحانیون، صنعتگران، برگزاری همایش وقف و رسانه، دیدار کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با نماینده ولی فقیه و استاندار مرکزی، تجلیل از فعالان حوزه وقف، ارائه خدمات پزشکی رایگان از سوی درمانگاه های موقوفه در سراسر استان، غبار روبی و عطرافشانی آستان مقدس امامزادگان و قبور مطهر شهدا، بهره برداری از پروژه عمرانی و برگزاری نمایشگاه هفته وقف در آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) برخی از عناوین برنامه های هفته وقف در استان مرکزی است.

 

حجت الاسلام عباسیان در ادامه با اشاره به این که 5 هزار و 102 موقوفه در شهرهای مختلف استان مرکزی وجود دارد، گفت: تا کنون 70 موقوفه جدید در استان مرکزی به ثبت رسیده است و ارزش این موقوفات 50 میلیارد ریال است که در سراسر استان مرکزی بوده اند./842/202/ب1

ارسال نظرات