۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۳۰۴۹۰۹
استاد حوزه علمیه:

صلوات راه جلب محبت در قلوب مردم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: آیت الله بهجت در مورد راه جلب محبت در قلوب مردم فرمودند کار کوچک و آسان بعد از انجام واجبات و ترک محرمات صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد است که به این ترتیب خداوند محبت شما را در قلوب مردم قرار می‌دهد، چون ما هر چه داریم از برکت این خاندان است.
صلوات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مهدی حسینی، استاد حوزه علمیه امشب در مسجد ابوالفضل قزوین با اشاره به اهمیت نماز اول وقت گفت: یکی از محسنات نماز جماعت این است که اول وقت خوانده شود که این امر فضیلت بسیار زیادی دارد.

 

وی در ادامه افزود: از فضایل نماز جماعت این است که اگر در میان نمازگزاران یک‌ نفر آبرودار نمازش پذیرفته شود به احترام و حرمت همان یک‌نفر نماز از بقیه هم پذیرفته میشود و خداوند از فرشتگان می‌خواهد که نماز همه را مقبول شده بنویسند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه انجام نمازهای نافله در روایات بسیار تاکید و سفارش شده است تصریح کرد: نمازهای نافله، نمازهای مستحبی هستند که دو برابر نمازهای واجب هستند از میان نمازهای نافله، که 34 رکعت است، 11 رکعت نماز نافله شب از همه بالاتر است به طوری که تاثیر عمیقی در صفای روح و پاکی قلب و تربیت نفوس دارد.

 

این کارشناس حوزوی با بیان اینکه  که در قرآن و روایات تأکید بسیار زیادی در به جا آوردن نماز نافله شده است گفت: نماز‌های نافله دارای آداب زیادی است، اما از آنجا که اصل به جا آوردن است بدون آداب هم می‌توان آنها را انجام داد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اهمیت آیت الکرسی اظهار کرد: از حضرت رسول اکرم(ص) در مورد آیة الکرسی سوال شد ایشان فرمودند اگر شخصی یک‌بار آن را بخواند اسمش از طومار اشقیا حذف می‌شود، اگر کسی سه مرتبه بخواند فرشته‌ها برایش طلب آمرزش می‌کنند کسی‌که چهار مرتبه بخواند پیامبران او را شفاعت می‌کنند اگر پنج مرتبه بخواند نام او در طومار نیکان ثبت می‌شود و ماهیان دریا برایش طلب استغفار می‌کنند و از شر شیطان محفوظ می‌ماند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: اگر کسی هفت مرتبه بخواند درهای دوزخ به رویش بسته می‌شود و چون هشت بار بخواند درهای بهشت به رویش گشوده می‌شود اگر کسی نه مرتبه بخواند از گرفتاری‌های دنیا و آخرت در امان است یعنی گرفتاری‌های که به ایمان انسان لطمه وارد می‌کند، و اگر کسی ده مرتبه بخواند خداوند با نگاه رحمت به او می‌نگرد، یعنی مورد عذاب قرار نمی‌گیرد.

 

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: آیت الله بهجت در مورد راه جلب محبت در قلوب مردم فرمودند کار کوچک و آسان بعد از انجام واجبات و ترک محرمات صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد است که به این ترتیب خداوند محبت شما را در قلوب مردم قرار می‌دهد، چون ما هر چه داریم از برکت این خاندان است.

 

 وی در پایان گفت: پیامبر بزرگوار ما فرمودند من در میان شما دو چیز گران‌بها به یادگار می‌گذارم کتاب خدا و عترتم مادامی که به این دو تمسک کنید هرگز گمراه نخواهید شد چرا که هر دو مایه نجات و رستگاری هستند./873/202/ب2

ارسال نظرات