۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۳۰۴۸۸۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

غنی سازی منابع انسانی زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: غنی سازی منابع انسانی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد، زمینه ساز تحقق تمدن دینی و جهانی سازی گفتمان انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام يعقوبي- ستاد همکاري حوزه علميه و آموزش و پرورش خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در نشست ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خراسان شمالی، با تأکید بر لزوم ارتباط بیشتر نهاد روحانیت و آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش ثروت عظیم دانش آموزان را در اختیار دارد که آینده ساز جامعه هستند به همین دلیل باید این ثروت عظیم از نظر ایمانی و معنوی تقویت و غنی سازی شود.

 

وی افزود: در این راستا باید به گونه ای برنامه ریزی و اجرا شود که دانش آموخته نظام تعلیم و تربیت در کشور اسلامی مایه مباهات مسلمانان و دین مداران بوده و بتواند دردی از دردهای جامعه دینی را درمان کند.

 

رییس ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده که غنی سازی معنوی سبب کسب افتخار، خلاقیت و نوآوری و شکفته شدن استعدادهای نهفته شده و توانمندی ها و ظرفیت های بدیع را از انزوا خارج می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: همان گونه که حضرت محمد(ص) فرموده اند:« الناس معادن کمعادن الذهب و الفضه»، انقلاب اسلامی این معادن نهفته را در مردم ایران کشف و توان بالقوه مردم مسلمان را بالفعل کرد.

 

وی افزود: اکنون برای رسیدن به تمدن دینی و جهانی سازی گفتمان انقلاب اسلامی باید به غنی سازی منابع انسانی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد روی بیاوریم چرا که تحقق این تمدن بدون نیروهای انسانی کارآمد امکان پذیر نیست.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: لازمه تحقق این امر کسب مهارت ها و توانمندی هایی است که باید از سوی دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در نسل آینده کشور نهادینه شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: مهارت ارتباط با نسل جوان امروز و مدیریت تربیت محور در مدارس و مؤسسات آموزشی از جمله ضرورت های کار تعلیم و تربیت در وضعیت فعلی بوده که می بایست مورد توجه دو نهاد مقدس روحانیت و آموزش و پرورش باشد.

 

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت به عنوان دو بال پرواز و سعادت انسان هستند، افزود: اگر هر کدام از این دو بال علم آموزی و کسب معرفت توانمند نباشند اهداف متعالی محقق نخواهند شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید برای آرمانی تلاش کند که در خاتمه آن دانش آموخته نظام تعلیم و تربیت کشور مایه مباهات اسلام باشد.

 

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) در مورد این آرمان در قالب هنر تربیتی مکتب اسلام و انسان سازی می فرماید:« انا ادیب الله و علیٌ ادیبی؛ من تربیت شده خدایم و علی تربیت شده من»، به این معنا که چکیده هنر علم آموزی و شاگردی پیامبر در مکتب وحی تربیت انسان والایی چون امام علی(ع) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: ما باید در ساختار آموزش و پرورش و نهاد روحانیت این قله را در نظر گرفته و برای رسیدن به آن برنامه ریزی و تلاش کنیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات