۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۳۰۴۷۳۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

دستگاه‌های فرهنگی با تمام توان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، گفت: دستگاه‌های فرهنگی از طریق ابزارهای در اختیار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند.
حجت الاسلام زندوي

حجت‌الاسلام سید شکرالله زندوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، مسائل و مشکلات اقتصادی کشور را یکی از دغدغه های مردم و مسؤولان خواند و گفت: تورم، کمبودها و مشکلات  اقتصادی که در حال حاضر دامن گیر کشور شده است از پیامدهای تحریم های ناجوانمردانه علیه کشور است.

وی افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به ترفندهای مختلف متوسل شده اند تا حرکت این انقلاب را آهسته کند اگر مسئولین کشور در سالهای گذشته که مقام معظم رهبری عنوانی را برای سال اعلام می کردند و همه آن عناوین و شعارها به نحوی به مسائل اقتصادی مربوط می شد توجه می کردند شاید امروز مشکلات ما کمتر بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: ژرف نگری و دوراندیشی معظم له در نامگذاری سالها باید جهت گیری فعالیت مسؤولان و مقامات کشور را مشخص می‌‌کرد، اما متأسفانه دست اندرکاران، خیلی ساده از کنار عناوین سال گذشتند و به لحاظ شعاری، مطالبی را عنوان کردند اما عمدتا اقدام مثبتی انجام ندادند.

حجت‌الاسلام زندوی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون اقدامات دشمن سبب تنوع و بعضا پیشرفت کشور ایران شده است، ادامه داد: اگر چه اقدامات دشمن سبب پیشرفت ما شده است ولی در برخی زمینه‌ها نمایانگر ضعف ها و کاستی های ما بوده  و مشخص شد که ما در چه زمینه هایی آسیب پذیر هستیم و با برنامه ریزی، ضعفها و کاستی ها را جبران کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: همه دستگاه ها اعم از دولتی و غیردولتی برای اجرایی شدن این دستورالعمل و تحقق فرمان معظم له وظایفی دارند که باید به صورت مشخص، چارچوبها و وظایفی را برای خود تعریف کنند و برای تحقق اقتصاد مقاومتی که تنها راه رسیدن به اقتصاد پایدار است و می تواند در برابر تحریم های ظالمانه  کشور را از آسیبها و مشکلات کنونی نجات دهد به برنامه ریزی و اجرای آن بپردازند.

حجت الاسلام زندوی با اشاره به وظایف دستگاه های فرهنگی در تحقق اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: نقش دستگاه های فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی بسیار مهم و تأثیرگذار است، این دستگاه ها باید به وظیفه خود که همان فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی است عمل کنند، زیرا فرهنگ و نوع نگرش مردم در رفتار آنها تأثیر خواهد داشت.


وی در راستای فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی توصیه کرد: دستگاه های فرهنگی باید از طریق ابزارهایی که در اختیار ، سعی کنند مطالبات رهبری را از مسؤولین و مردم مطالبه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه به نقش اساسی تولید در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: تولید در اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارد و در این زمینه الزامی است تا فضاسازی لازم صورت بگیرد و دستگاه های فرهنگی نیز در زمینه تشویق به کارآفرینی و ایجاد اشتغال  و ارائه راهکارهای عملی در این زمینه و مبارزه با کارشکنان و مانع تراشان می توانند نقش مهم ایفا کنند.

وی افزود: دستگاه های فرهنگی با کنکاش و پژوهش، بررسی و نظرسنجی می توانند کاستی ها و مشکلات اقتصادی  و کمبودها را برطرف و مسئولین ذیربط را برای رفع این کاستی ها حساس کنند./851/302/ب2

ارسال نظرات