۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۳۰۴۴۵۱

همایش بصیرت حسینی در اندیشه شهید مطهری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بصیرت حسینی در اندیشه شهید مطهری و به همت تبلیغات اسلامی و شهرداری منطقه 20 شهرری در بیت‌الامیر این شهر برگزار شد.
304451 304451 304451 304451 304451

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بصیرت حسینی در اندیشه شهید مطهری به همت تبلیغات اسلامی و شهرداری منطقه 20 شهرری در بیت‌الامیر شهرری شامگاه دوشنبه با حضور حجت‌الاسلام ذاکر صادقی کیا رییس تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام حسن عامری استاد مدرسه علمیه عبدالعظیم حسنی(ع)، محمد حسین علائی استاد حوزه علمیه و میثم لطیفی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، طلاب و دانشجویان برگزار شد.

 

این برنامه از 8 صبح تا ساعت 17 به طول انجامید و در ابتدای برنامه قاری برجسته بین‌المللی استاد سید کاظم محسنیان به قرائت قرآن مجید پرداخت و بعد از سرود ملی شاعر پیشکسوت کشور عبدالمجید فرائی به خواندن اشعاری در وصف شهید مطهری و مرثیه سرایی اباعبدالله الحسین پرداخت.

 

در ادامه برنامه محمد حسین علائی استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه آثار شهید مطهری در دیدگاه امام راحل، گفت: امام راحل درباره آثار شهید مطهری فرمودند من بلا استثناء همه آثار ایشان را تایید می‌کنم و به جوانان توصیه می‌کنم که آثار این شهید بزرگوار را مطالعه کنند؛ این نشان از تایید اندیشه‌های شهید مطهری از سوی امام راحل است.

 

همچنین حجت الاسلام حسن عامری استاد حوزه علمیه اظهار داشت: عظمت علمی و اندیشه شهید مطهری بر هیچ شخصی پوشیده نیست و او از نوابغ عصر حاضر به شمار می‌رود به طوری که امام راحل همه آثار ایشان را مورد تایید قرار داد.

 

از دیگر سخنرانان این همایش میثم لطیفی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به کتاب حماسه حسینی شهید مطهری عنوان کرد: کتاب حماسه حسینی به تفکیک مجموعه آفت‌هایی که در مراسم عزاداری وجود دارد پرداخته است.

 

وی بیان داشت: پنج خطای استراتژیک در بحث عاشورا وجود دارد اول، تنزل جریان عاشورا به حادثه عاشورا چرا که حادثه بی دلیل رخ می‌دهد پس کربلا حادثه نبوده است دوم، تنزل حماسه به رثا است به همین دلیل شهید مطهری نام کتاب خود را حماسه حسینی نام نهاده است سوم، تنزل شخصیت واقعی امام حسین(ع) به شخصیت اسطوره‌ای چهارم، تنزل شخصیت واقعی فرا قومیتی امام حسین(ع) به قومیتی پنجم، تنزل حقیقت عاشورا به مناسک را می‌توان نام برد.

 

گفتنی است، در پایان این همایش میزگرد پرسش و پاسخ بین اساتید حاضر، طلاب و دانشجویان برگزار شد./813/203/ب2

ارسال نظرات