۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۳۰۴۳۹۹
نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان:

روحانیت موتور محرکه بسیج است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه با بیان این که تمامی نیروهای نظامی دنیا برای حرکت های نظامی خود نیازمند یک موتور محرکه هستند، گفت: وقتی طلاب به این باور رسیدند که موتور محرکه این لشکر هستند، به خود بالیده و به دنبال ایفای بهتر نقش های خود می روند.
حجت الاسلام متين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی متین، نماینده دفتر ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) امروز در همایش بزرگ طلاب و روحانیان بسیجی استان در مسجد جمع این شهر گفت: امام خمینی (ره) در مورد بسیج مطلب بسیار زیبایی دارند و آن این که بسیج لشکر مخلص خدا است که دفتر تشکل آن را مجاهدین از اولین نفر تا آخرین امضا کرده‌اند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در مورد این جمله می توان می توان در دو بخش صحبت کرد که از جمله عناصر تأیید بسیج به شمار می روند، اول در مورد لشکر بودن بسیج است که به عنصر نظامی و شبه نظامی بودن آن اشاره داشته و آمادگی همیشگی در برابر تهدیدات نظامی را خواستار است.

 

حجت الاسلام متین در ادامه با اشاره به تفکرات مختلف ارتش‌های جهان تصریح کرد: موتور محرکه ارتش اسرائیل نژادپرستی است که آرا به سربازان و نظامیان خود تزریق می‌کنند، موتور محرکه ارتش آمریکا یک برتری جویی افراطی است که از سوی مقامات این کشور به سربازان تلقین شده است و اگر شما به نیروهای تکفیری در منطقه نگاهی داشته باشید عقاید آنها همان عقاید کثیف و پلید ابن وهاب است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هیچ نیروی نظامی در دنیا قادر به حرکت و رو به جلو بودن نیست مگر این که با واکاوی تفکرات آنها به عنصری به نام عقیده خواهید رسید، از این رو بسیج نیز که به فرموده امام خمینی (ره) لشکر مخلص خدا است؛ از این قاعده مستثنی نبوده و نیازمند یک موتور محرکه و نقطه انگیزشی است که عقاید و باورهای ارزشمند آنها نقش این موتور محرکه را پیاده کند.

 

نماینده ولی فقیه با بیان این که تمامی نیروهای نظامی دنیا برای حرکت‌های نظامی خود نیازمند یک موتور محرکه هستند، گفت: متکفل و متضمن این مخلص بودن لشکر بسیج هیچ نیرویی نمی‌تواند باشد مگر طلاب و روحانیان و این امر نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه ژرف این نیرو در نزد امام خمینی(ره) است و وقتی طلاب به این باور رسیدند که موتور محرکه این لشکر هستند، به خود بالیده و به دنبال ایفای بهتر نقش‌های خود خواهند رفت.

 

حجت الاسلام متین در پایان با اشاره به حضور طلاب بسیجی در یک جنگ فرهنگی گفت: وقتی امام (ره) در سال 67 دستور تأسیس بسیج طلاب و روحانیون کشور را صادر فرمود برای همه اعلام کرد که از این پس جنگ ما جنگ سرد نیست بلکه جنگ فرهنگی است؛ از این رو نیروهایی را برای این جنگ که به مراتب سخت تر از جنگ سرد است، تربیت کردند. /949/203/ب2

ارسال نظرات