۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۴۱۳۹
در نهمین جلسه هماهنگی ستاد اربعین مطرح شد؛

تشریح برنامه های ستاد اربعین خراسان رضوی/ حضور مبلغان در کاروان‌های اعزامی به عتبات

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به پیوست فرهنگی در این همایش عظیم مردمی، گفت: بسته های فرهنگی با همکاری سازمان تبلیغات و جامعةالمصطفی و شهرداری تهیه شده که در اتوبوس ها و موکب ها به زائران ارائه می‌شود.
تشریح برنامه های ستاد اربعین خراسان رضوی/ حضور مبلغان در کاروان‌های اعزامی به عتبات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدحسن واحدی، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی، پیش از ظهر امروز در نهمین جلسه هماهنگی ستاد اربعین در استانداری با اشاره به ثبت نام 150 هزار نفر تا کنون در سامانه سماح، گفت: بالغ بر 100 هزار نفر ویزا گرفته اند.

 

وی با بیان این که زائران سیدالشهدا(ع) تا 6 آذر فرصت ثبت نام در سامانه سماح را دارند، توصیه کرد: کسانی که ویزا  گرفته اند هر چه سریعتر حرکت کنند و آخرین فرصت عبور از مرز آخر وقت چهارشنبه 5 آذر است.

 

خدمات خراسان رضوی در ایستگاه های پذیرایی در اربعین

واحدی ادامه داد: 65 دستگاه کامیون و تریلی حاوی اقلام و تجهیزات مورد نیاز زائران پیاده سیدالشهدا (ع) تا کنون  اعزام شده اند.

 

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به احداث حدود 35 موکب یا ایستگاه پذیرایی در مسیر زائران پیاده امام حسین (ع) و نیز در کربلا و نجف، گفت: حدود 18 موکب قعطی شده است که ارائه خدمات در 5 موکب را آستان قدس رضوی، 5 موکب شهرداری، 8 موکب ستاد بازسازی عتبات و عالیات برعهده دارد و در بقیه ایستگاه ها ستادهای مردمی، مساجد و هیأت های مذهبی به پذیرایی و اسکان زائران پیاده سیدالشهدا (ع) اقدام می کنند.

 

وی ایستگاه پذیرایی کوت را از جمله ایستگاه های پذیرایی که خراسان رضوی به زائران اباعبدالله (ع) خدمت رسانی می کند، عنوان و اظهار کرد: برای این ایستگاه چارد به ظرفیت 100 هزار نفر در نظر گرفته شده است و نیز 1500 تخته پتو، 5 تن برنج، 3 تن گوشت، 5 تن مرغ، یک دستگاه نانوایی، 20 هزار کنسروجات و نیز رب، ادویه، روغن، آب معدنی، شیر و کیک به این محل اعزام شده است.

 

واحدی افزود: توان و ظرفیت مردمی نیز وجود دارد که با همراهی و کمک این مردم پذیرایی از این زائران را  داشته باشیم.

 

پیوست فرهنگی در همایش عظیم مردمی

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به پیوست فرهنگی در این همایش عظیم مردمی، بیان داشت: بسته های فرهنگی با همکاری سازمان تبلیغات و جامعةالمصطفی، شهرداری تهیه شده است که در اتوبوس ها و موکب ها به زائران ارائه می شود.

 

وی به برنامه های فرهنگی در ایستگاه های پذیرایی از زائران سیدالشهدا(ع) اشاره و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه های عاشورا، حلقه های معرفت، 50 مودم خدمات دهی به زائران، ابر وای فای برای نصب محصولات فرهنگی در تلفن های همراه از جمله این برنامه ها است.

 

واحدی توصیه کرد: حتی المقدور با هر یک از اتوبوس های اعزامی به زیارت سیدالشهدا در اربعین یک روحانی همراه شود تا فضای وسایل حمل و نقل را معنوی و در گسترش پیوست های فرهنگی کمک کنند.

 

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اعزام 170 دستگاه اتوبوس از سطح استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: همه کسانی که تاکنون ثبت نام کرده و قصد عزیمت به کربلا را دارند به پایانه های مسافربری مراجعه کنند تا اقدامات لازم انجام شود و در روزهای آخر با ازدحام جمعیت مواجه نشویم که مشکلاتی را برای آن ها در پی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به کمک های مردمی برای خدمت رسانی به زائران سیدالشهدا (ع)، گفت: علاقه مندان می توانند برای مشارکت در خدمت رسانی به زائران سیدالشهدا به شماره حساب 012200000000با شناسه 577125 نزد شعبه بانک ملی مراجعه کنند.

 

لزوم اقدام به موقع زائران برای تهیه وسیله حمل نقل به عتبات

در ادامه این جلسه نیز ابوالفضل گنجی، رییس اداره حمل و نقل مسافری خراسان رضوی از احتمال تعطیلی پایانه مسافربری استان خبر داد و گفت: شرکت حمل و نقل اجازه فروش بلیت به هیچ کجای کشور به جز استان های ایلام و خوزستان را ندارد و تخلف محسوب می شود و همه ناوگان ها باید برای خدمت به زائران اربعین خدمت رسانی کنند.

 

وی با اشاره به وجود مناسب و کافی ناوگان حمل نقل برای زائران سیدالشهدا (ع)، بیان داشت: فضای مناسبی است اما این که زائران برای هماهنگی وسیله حمل و نقل خود را به روزهای آخر واگذار می کنند با مشکلاتی مواجه می شوند که باید در اسرع وقت اقدام کنند.

 

در ادامه احمد میرزاده، نماینده آستان قدس نیز با اشاره به خدمات آستان قدس رضوی در موکب های مستقر در عراق، گفت: کاروان خدام آستان قدس با 160 نفر از این خدام 6 آذر به نجف اعزام می شوند و به نمایندگی از خدام با پرچم آمام رضا (ع) مسیر نجف تا کربلا را راهپیمایی می کنند.

 

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد که دستورالعمل توصیه های پزشکی و امنیتی تهیه و تکثیر و در اختیار زائران سیدالشهدا (ع) قرار گیرد./1310/202/ب1

ارسال نظرات