۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۳۰۳۸۶۳
استاد درس اخلاق حوزه علمیه مطرح کرد؛

عزادارن حسینی با طناب جریان شیرازی‌ها در چاه خرافات گرفتار نشوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسن وطن‌خواه با اشاره به انحرافاتی که در عزاداری‌ها از سوی جریان شیرازی‌ها ترویج می‌شود، گفت: مریدان ایشان باید تحقیق کنند که اصلا چه کسی او را معرفی کرده است، مقلدین ایشان در اصل صحت تقلیدشان از وی تحقیق کنند؛ مردم باید با هوش باشند و بدانند دشمن بسیار مرموزانه و غیرعلنی سعی می کند شیعیان را به انحراف بکشاند.
تشيع لندني

حجت الاسلام حسن وطن‌خواه از اساتید درس اخلاق حوزه‌های علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ابراز تأسف از برخی تحریف های ایجاد شده در عزاداری ها، اظهار داشت: ریشه این اعمال در افرادی است که می خواهند اصل دین را از ملت های مسلمان و شیعه بگیرند ولی وقتی قدرت این کار را ندارند روی به ایجاد فساد و بدعت و نارسایی در دین می آورند.

 

وی با بیان این که این افراد قصد دارند افکار کمونیستی و لائیک و کفر ورزی را وارد در فرهنگ عاشورا کنند، افزود: رفتارهای خاصی که در برخی عزاداری ها دیده می شود، برای بد جلوه دادن اسلام و شیعه است تا گرایش افراد علاقه مند به اسلام را به این دین مبین از بین ببرند.

 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه در ادامه تأکید کرد: اشخاص اگر بخواهند دچار این آسیب ها و انحرافات نشوند بایستی در کنار تحقیق در مورد چگونی عزاداری صحیح، با افراد اهل علم و بصیرت مشورت کنند.

 

جهل، دلیل ورود به وادی خرافات

استاد درس اخلاق حوزه علمیه در ادامه با اشاره به جهل افرادی که دنبال انحرافات و خرافات در عزاداری ها می روند، ابراز داشت: این افراد خودشان نمی دانند از کجا تحریک می شوند و ریشه اعمال خود را نمی دانند چراکه در واقع این ها نقشه دشمنان برای بد جلوه دادن سیمای عزادای و عزاداران است.

 

وی با بیان این که برخی در توجیه برخی اعمال مثل قمه زدن یا سرشکستن استناد به عمل حضرت زینب(س) می کنند که سر خود را به چوبه محمل زد تا خون جاری شد، خاطرنشان کرد: نخست باید بگوییم، با تحقیقاتی که انجام شده اصل این قضیه بسیار ضعیف است و دوم بر فرض صحت این عمل در دوران حاضر این کار حضرت دلیل و مجوزی برای شکستن سر نمی شود.

 

مردم در جریان سیدصادق شیرازی به هوش باشند

حجت الاسلام وطن‌خواه در پایان با ابراز تأسف از این که برخی اعمال مثل قمه زنی هنوز از سوی جریان هایی مثل سیدصادق شیرازی به صورت جدی پیگیری می شود، تصریح کرد: مریدان ایشان باید تحقیق کنند که اصلا چه کسی او را معرفی کرده تا حرف های وی را بپذیریم و دیگر این که مقلدین ایشان در اصل صحت تقلیدشان از وی تحقیق کنند، چراکه برای تقلید اجتهاد و اعلم بودن مرجع تقلید شرط است و دیگر این که مردم باید با هوش باشند و بدانند دشمن بسیار مرموزانه و غیرعلنی وارد صحنه می شود و شروع به الغای افکار خود در ذهن شیعیان می کند./1330/ت302/ف

ارسال نظرات