۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۰۳۸۱۰
مسؤل دفتر نمایندگی بعثه رهبری در خراسان رضوی:

همایش پیاده روی اربعین عزت شیعه است/ تبیین برنامه‌های گروه‌های انحرافی از رسالت‌های روحانیان در همایش اربعین است

خبرگزاری رسا ـ مسؤل دفتر نمایندگی بعثه رهبری در خراسان رضوی، همایش پیاده روی اربعین را عزت شیعه عنوان کرد و گفت: حرکتی با این عظمت در هیچ کشوری سابقه ندارد و در شریطی که دشمن با شیعه می جنگد و آثار تاریخی و فرهنگی آن ها را از بین می برد، شیعیان با اشتیاق به زیارت سیدالشهدا(ع) شتافته و دنیا را تکان خواهند داد.
حجت الاسلام احمري

حجت الاسلام احمری، مسؤل دفتر نمایندگی بعثه رهبری در خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به روایتی که می فرماید: «اگر مردم  اهمیت و ارزش زیارت امام حسین (ع) را درک می کردند از شوق جان می دادند.»، گفت: همه ملت و شیعیان به اربعین توجه خاصی دارند که این برخاسته از احادیثی است که می فرماید:«شهادت و مظلومیت سیدالشهدا(ع) و حادثه کربلا در قلب ها حرارتی ایجاد می کند که هیچ مصیبت دیگر ایجاد نمی کند.»

 

وی همایش پیاده روی اربعین را عزت شیعه عنوان و اظهار کرد: حرکتی با این عظمت در هیچ کشوری سابقه ندارد و در شریطی که دشمن با شیعه می جنگد و آثار تاریخی و فرهنگی آن ها را از بین می برد، شیعیان با اشتیاق به زیارت سیدالشهدا (ع) شتافته و دنیا را تکان خواهند داد.

 

حجت الاسلام احمری همایش عظیم اربعین را حرکت جهانی دانست و گفت: در اربعین هیأت هایی از کشورهای مختلف حضور دارند.

 

مسؤل دفتر نمایندگی بعثه رهبری در خراسان رضوی با بیان این که حضور گسترده مردم  در اربعین شیعه را بیمه می کند، تصریح کرد: این حرکت عزاداری سالمی است که همه مردم هم فکر هستند و به این امر می اندیشند که چرا امام حسین (ع) خود را فداری دین کرد و از این حرکت سیدالشهدا (ع) چه الگو و تکلیفی باید گرفت.

 

بیان مسائل اختلاف بر انگیز خلاف تشیع و اهداف انقلاب اسلامی است

وی با تأکید به وحدت بین مسلمانان، گفت:گاهی مسائل جنبی و اختلاف بر انگیز بین شیعه و سنی مطرح می شود که خلاف تشیع و اهداف انقلاب است و هر تفرقه ای که از زبان هر کسی مطرح می شود از شیعه نیست، شیعه بر مظلومیت و شهادت امام حسین عزاداری می کند و حتی اهل سنت نیز بر عزا و شهادت حضرت غمگین هستند و سخنان ارزشمند در این زمینه دارند و در این فاجعه همراه شیعه هستند.

 

حجت الاسلام احمری با اشاره به اظهار تنفر شیعه از حرکت های تفرقه برانگیز دشمنان اسلام از جمله وهابی ها ، بیان داشت: در همایش عظیم اربعین برخی از حرکت های انحرافی به شکل تبلیغی، تشویقی و اختلاف برانگیز بین شیعه و سنی به اسم امام حسین (ع) مطرح می شود که آن ها از شیعه نیستند و مسلمانان باید به این امر توجه داشته باشند.

 

رسالت روحانیان در  همایش بزرگ اربعین

مسؤل دفتر نمایندگی بعثه رهبری در خراسان رضوی با اشاره به نقشه های استکبار برای به جان هم انداختن شیعیان، اظهار کرد: کسانی که بذر اختلاف و تفرقه را می کارند، پشتوانه آن ها استکبار است و با توجه به هزینه های بسیار آن ها برای پیاده کردن برنامه های خود مشخص است که پشتوانه ای دارند بنابراین روحانیون و مردمی که در این مسیر گام برمی دارند باید هوشیار باشند.


وی به رسالت روحانیون در همایش بزرگ اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: گروه ها و افراد انحرافی صحبت های خود را در غالب شیرین بیان کرده و از احساسات پاک زائران سوء استفاده می کند که روحانیون باید این انحراف ها را برای مردم روشن کرده و پشت پرده اهداف آن ها را تبیین کنند.


حجت الاسلام احمری با اشاره به فاجعه منا، گفت: دشمن امسال زخم خوره است، آن هم زخمی که خود به دنیای اسلام زده است و  با توجه به این که آبروی وی رفته است در پی انتقام است که با هوشیاری مسؤلین و زائران خنثی خواهد شد./1310/
302/ب2

ارسال نظرات