۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۳۰۳۷۸۱
آیت الله صفایی بوشهری:

اندیشه های رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی تنها راه‌حل رکود و شکست دشمن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این‌که اندیشه های رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی تنها راه حل رکود و شکست دشمن است، گفت: اما متأسفانه بعضی افراد موضع اقتصاد مقاومتی را فقط به زبان بیان می‌کنند و در عمل کاری انجام نداده‌اند.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به ویژگی‌های سبک زندگی حسینی و زندگی اسلامی، گفت: صدق و پرهیز از کذب و امانتداری و سکوت و پرهیز از بخل و سخاوتمندی و بخشندگی و آرام بودن و رفاقت با همسر و فرزند و خویشان در محیط کار و اجتماع از سفارش های اباعبدالله الحسین(ع) است.

 

وی یکی از نشانه های عجز و ناتوانی انسان را دروغگویی عنوان کرد و اظهار داشت: انسان دروغگو خلاف آنچه را که واقع است بیان می کند.

 

امام جمعه بوشهر با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بیان داشت: اگر کسی را خواستید بشناسید، به نماز و روزه او ننگرید، زیرا بسیاری از مردم عادت به نماز و روزه دارند و اگر آن را ترک کنند ناراحت می شوند، بلکه آنها را در راستگویی و امانتداری امتحان کنید.

 

وی خاطرنشان کرد: زیباترین نیکی ها اخلاق پسندیده است و بهترین الگو نیز رسول خدا، پیامبر اکرم(ص) است.

 

آیت الله صفایی بوشهری گفت: بخل نشانه فقر انسان است، حتی اگر ثروتمند باشد، انسان بخیل فقیر است؛ همانطور که فقیر ندارد که ببخشد، انسان بخیل نیز در عین دارایی نمی بخشد، پس فقر او بیشتر است.

 

وی افزود: مدارا با همسر و فرزندان و با مردم نشانه خرد انسان است و برخورد بد با آنها نشانه بی ادبی است و سکوت مایه رشد و نشانه اعتدال شخصیت انسان است.

 

آیت الله صفایی بوشهری در خطبه های دوم نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت پنجم آذرماه و هفته بسیج مستضعفین اظهار داشت: بسیج هیچ‌گاه از ذهن تاریخ باشکوه انقلاب ایران محو نخواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بسیج یک هدیه الهی است به انقلاب ایران و جهان اسلام و مایه افتخار و عزت و ستون نفوذ ناپذیر مقاومت در برابر دشمنان و صراط مستقیم انقلاب اسلامی و نماد ولایت است.

 

وی افزود: بسیج در اندیشه امام(ره) تحقق یافت و مایه حفظ عزت و نظام اسلام و ایران شد؛ بسیج نه در عرصه نظامی و حتی هشت سال دفاع مقدس، بلکه در فراز و نشیب جنگ سخت و عملیات تروریستی در کنار سپاه و نیروی انتظامی حضور فعال داشته و در عرصه علم و فناوری و اقتصاد ملی درخشیده است.

 

آیت الله صفایی بوشهری گفت: اندیشه های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی راه حل رکود و شکست دشمن است، اما بعضی افراد موضع اقتصاد مقاومتی را به زبان بیان می‌کنند، ولی قرارگاه سپاه در میدان عمل آن را اجرا می‌کند و برخلاف عده ای که هیچ خدمتی در این عرصه نمی‌کنند، سپاه حضور فعال داشته است.

 

وی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء و قرارگاه سازندگی هیچ گاه تبلیغات نکردند و از دیرباز در روستاهای محروم استان بوشهر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی داشته و امکانات را برای آنها بوجود آورده اند.

 

امام جمعه بوشهر به فعالیت های تروریستی داعش در پاریس اشاره کرد و اظهار داشت: در حملات تروریستی اخیر پاریس گروه 1+5 حوادث تروریستی را تجربه کرد و همان چاهی را که برای اسلام کندند، خود نیز در آن افتادند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: فرانسه کشوری است که از دیرباز، استعمارگر بوده و یکی از حامیان جدی صهیونیسم است و در تشکیل داعش با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از این گروهک تروریستی کرد و چراغ سبزی به داعش نشان دادند.

 

امام جمعه بوشهر بیان داشت: داعش دست‌پرورده گروه 1+5 است و عوامل اجرایی داعش در منطقه، عربستان، امارات و قطر هستند که جهان را دچار مخاطره و ناامن کردند و این نشان از سیاست سفیهانه آنان است که موجب ناامنی شده است.

 

وی افزود: آمریکا، انگلیس و فرانسه و کشورهای اقماری آنها جهان پرخطری را طراحی کردند تا بتوانند در شرایط خطر، جهان را مدیریت کنند و اکنون دامن‌گیر آنها شده است.

 

 آیت الله صفایی بوشهری گفت: فضای سیاسی جهان به فضای ارتجاع سیاسی مدرن توسط کشورهای پیشرفته تبدیل شده و عقب‌مانده‌ترین کشورها ادعای حقوق بشر دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره با گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان افزود: خانواده اصل یک جامعه است و پدر و مادر در تربیت اسلامی فرزندان خود و در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تلاش کنند و مسئولان در عرصه‌های مادی و معنوی، بازنشستگان را گرامی بدارند./833/201/ب2

 

ارسال نظرات