۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۰۳۶۳۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز:

ترویج فرهنگ قرآنی راه مقابله با هجمه های شوم دشمنان است/ قرآن کریم راه نجات بشریت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی راه مقابله با هجمه های شوم دشمنان است، گفت: قرآن کریم راه نجات بشریت است و مردم ایران اسلامی به ویژه جوانان باید با فرهنگ و آیه‌های قرآنی بیش از پیش مأنوس شوند.
حجت‌الاسلام محمد صالحي مديرکل اوقاف و امور خيريه استان البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز،  ظهر امروز پنجشنبه 28 آبان در مراسم اختتامیه مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که به مناسبت یادواره شهدای قرآنی فاجعه منا در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، بیان کرد: گسترش فرهنگ زندگی قرآنی در جامعه سبب نسل معنوی بزرگ در آینده کشور می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان این که در ایران اسلامی آحاد ملت باید از قرآن کریم این نعمت بزرگ آسمانی بهره مند شوند، گفت: قرآن کریم همچون نوری است که هر انسانی از این نور استقاده کند در پناه، هدایت و حمایت ملائکه و خداوند متعال قرار می گیرد و اگر فردی از این نور آسمانی فصله بگیرد بازنده محسوب می شود.

 

حجت‌الاسلام صالحی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی راه مقابله با هجمه های شوم دشمنان است، گفت: قرآن کریم راه نجات بشریت است و مردم ایران اسلامی بخصوص جوانان باید با  فرهنگ و آیه‌های قرآنی بیش از پیش مأنوس شوند.

 

اشاعه فرهنگ قرآنی مهم‌ترین هدف برگزاری مسابقات قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در رابطه با برگزاری پسندیده مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: اشاعه فرهنگ قرآنی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است و همه باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به این که این مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با عنوان یادبود شهدای قرآنی فاجعه منا برگزار شده است، گفت: جامعه قرآنی کشور امروز به خاطر جان باختن قاریان ممتاز کشورمان در منا عزادار است، بطوری که رهبر معظم انقلاب برای وقوع حادثه منا به شدت محزون شدند.

 

شرکت 12 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به اجرای فعالیت های گسترده قرآنی در استان البرز اشاره و خاطرنشان کرد: امسال 12 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن شرکت کرده‌اند که به این منظور در پایان سال آزمون سراسری برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام صالحی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف از مسابقات قرآنی رقابت بین شرکت کنندگان نیست، بلکه هدف اصلی توسعه فرهنگ قرآنی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

شایان ذکر است، امروز در مراسم اختتامیه مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پدر و برادر شهید محسن حاجی حسنی کارگر و همچنین گرجی نفر اول مسابقه های قرآنی بین المللی در مالزی، رجبی نفر اول مسابقه های بین المللی قرآن کشور حضور داشتند.

 

گفتنی است، در مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقه های قرآنی استان البرز  9 هزار نفر شرکت کرده اند و امروز نیز 20 نفر از برترین های قرآنی استان البرز برای اعزام به مرحله کشوری منتخب شده اند و از آن ها تقدیر به عمل آمد./876/202/ب2

ارسال نظرات