۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۳۰۳۳۶۵
آیت الله شبستری:

پیشرفت علمی کشور باید با سرعت تداوم یابد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با مقایسه به جایگاه علمی کشور پیش از انقلاب و بعد از انقلاب، گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران شاهد پیشرفت علمی کشور هستیم که باید با سرعت بیشتری تداوم یابد.
 آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در دیدار با مسؤولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان، با اشاره به کرامت انسان در دین اسلام، اظهار داشت: بعثت نبی مکرم اسلام برای کرامت انسان بود.


وی زندگی شرافتمندانه انسانی را در سایه علم و ایمان دانست و ابراز داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها ایمان بلکه علم نیز در کشور دچار ضعف بود، کشور در حوزه علم و پیشرفت علمی از حرکتی کند و غیر قابل توجهی برخوردار بود.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به افت علمی کشور و دانشگاه ها پیش از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: زمانی که تمام دانشگاه های کشور های پیشرفته در دنیا پله های رشد و ترقی را می پیمودند، دانشگاه های کشور افت علمی و حرکت نزولی داشتند.


وی با اشاره به سلطه کشورهای استکباری در تمام شؤون کشور اسلامی ایران، ابراز داشت: پیش از انقلاب و در زمان رژیم ستم شاهی پهلوی مقدرات وامورات کشور به تمامه به دست کشور های بیگانه می گذشت و به گونه‌ای رفتار می کردند که از پیشرفت کشور جلوگیری کنند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که کشور های استکباری با پیشرفت علم و فناوری مخالف بودند و ضعف و تحت کنترل بودن کشور را می خواستند و تمایل داشتند که مانع استقلال کشور شوند، افزود: علم در حقیقت ابزار سلطه و قدرت است.


وی پیشرفت علمی کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به  برکت انقلاب کشور با پیشرفت علمی قایل توجهی روبرو بود، بعد از انقلای علم و فناوری در ایران رشد قابل توجهی پیدا کردو آمار دانشجویان کشور نیز رشد قابل توجهی داشت.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اسلام را دین علم و دانش همراه با ایمان دانست و تأکید کرد: ایران اسلامی لازم است به دوران طلایی علم و تمدن اسلامی بازگردد، همانطوری که در زمان قدیم پرچمدار علم و ایمان بودیم و ابن سینا ها را داشتیم باید به این دوران باز گردیم.


وی دین اسلام پایه گذار علم و دانش عنوان و خاطرنشان کرد: از عنایت دین مبین اسلام است که هیچ گاه عالم و جاهل را یکی نمی داند، از این رهگذر است که در انقلاب اسلامی با توجه ویژه به علم ودانش  بسیاری از افراد بی سواد به برکت انقلاب اسلامی با سواد شدند.


امام جمعه تبریز با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف علمی و فناوری مانند حوزه های هسته ای، موشکی و نانو، تأکید کرد: لازم است پیشرفت کشور اسلامی تا رسیدن به مدارج بالای علمی کشور با سرعت بیشتر تداوم یابد.


وی با بیان این‌که فعالیت های فرهنگی و مذهبی خوبی در دانشگاه ها صورت می گیرد اما جای نگرانی بسیار است، تصریح کرد: پیشرفت های علمی، فناوری و ایمانی در دانشگاه ها در گرو توجه به مسائل فرهنگی و اسلامی در کنار توجه به تفکیک جنسیتی است./854/202/ب3

ارسال نظرات