۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۹
کد خبر: ۳۰۳۲۷۷
آیت‌الله دری نجف آبادی:

مساجد سبب افزایش روحیه معنوی، همبستگی و انسجام در بین مسلمانان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دری نجف آبادی با بیان این که مساجد سبب افزایش روحیه معنوی و همبستگی و انسجام در بین مسلمانان می شود، گفت: در دین مبین اسلام مسجد تنها جای عبادت نیست و مساجد به عنوان مکان‌های دینی و کانون ارشاد مطرح هستند.
آيت الله دري نجف آبادي نشست ستاد اقامه نماز استان مرکزي که در سالن جلسات استانداري مرکزي نشست ستاد اقامه نماز استان مرکزي که در سالن جلسات استانداري مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه سه شنبه 26آبان در نشست ستاد اقامه نماز استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مساجد به عنوان پایگاه های محکم نظام محسوب می شوند.

 

مساجد مظهر استکبارستیزی

آیت‌الله دری نجف آبادی با بیان این که مساجد سبب افزایش روحیه معنوی و همبستگی و انسجام در بین مسلمانان می شود، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام مسجد تنها جای عبادت نیست و ساجد به عنوان مکان های دینی و کانون ارشاد مطرح هستند.

 

امام جمعه اراک تمامی مساجد در کشور را مظهر استکبارستیزی دانست و خاطرنشان کرد: مساجد در طول تاریخ اسلامی در سراسر دنیای اسلام نماد مبارزه با استکبار و حکام زورگو بوده است.

 

مساجد با هیچ نهاد اجتماعی دیگر قابل مقایسه نیست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که مساجد همواره در طول تاریخ نقش ها و کارکردهایی داشته که با هیچ نهاد اجتماعی دیگر قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: بسیاری از محورهای مواصلاتی استان فاقد مسجد هستند که این مهم در شان استان امام خمینی نیست.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در بسیاری از مناطق و روستاهای استان هفت و یا هشت مسجد وجود دارد و این در صورتی است که در یک روستا حتی یک مسجد هم وجود ندارد که جلوگیری از ترویج این فرهنگ غلط وظیفه دستگاه های فرهنگی به خصوص ستاد اقامه نماز استان است.

 

مساجد نهادی دینی و فرهنگ ساز در جامعه اسلامی

آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد:  آحاد ملت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به ساخت و تجهیز مساجد گام بردارند و همچنین باید فرهنگ کمک به مسجد از سوی مردم در جامعه اسلامی گسترش یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مساجد به عنوان نهادی دینی و فرهنگ ساز در جامعه اسلامی به خوبی نقش آفرینی می کنند و مساجد سبب اتحاد و همدلی مسلمانان جهان خواهد شد.

 

شایان ذکر است، تشکیل یک کارگروه به ریاست معاونت عمرانی استانداری مرکزی برای جانمایی و ساخت مسجد در 24 نقطه شهری و محورهای مواصلاتی استان مهمترین مصوبه این نشست بود./842/202/ب3

ارسال نظرات