۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۳۰۳۰۴۷
مدیرکل تشکل های دینی کشور:

پیوند عاطفی با جامعه مردمی، هنر نیروهای انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی پیوند عاطفی با جامعه مردمی را هنر نیروهای انقلابی بیان کرد و گفت: با تقویت پیوند عاطفی با جامعه مردمی باید در برابر خنثی کردن دسیسه های دشمن برنامه ریزی کرد.
رضا معممي مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، رضا معممی مقدم، مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، ظهر امروز در نخستین همایش ستاد نظارت بر شئون مذهبی کشور که در سازمان تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، با اشاره به فعالیت 91 هزار هیأت مذهبی در کشور، گفت: هیأت های مذهبی سرمایه های گرانقدر نظام جمهوری اسلامی هستند.


معممی مقدم با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین حسینی عنوان داشت: اربعین از مناسک دینی است و ما حق نداریم اربعین سازی کنیم.


وی بیان داشت: امروز اربعین تبدیل به گفتمان همه جانبه شده است و ما نمی توانیم حق مدیریت را از عراق بگیریم بلکه با مدیریت صحیح باید خدمات را در مرز خویش افزایش دهیم.


مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این که امروز اربعین تبدیل به همگرایی امت اسلامی شده است، عنوان کرد: اگر در این راستا مداخله غیرکارشناسی صورت گیرد تبدیل به واگرایی می شود.


وی در ادامه تصریح کرد: امروز پیاده روی اربعین حسینی در معاملات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نقش دارد.


معممی مقدم با تأکید بر ضرورت شکل گیری سازمان ملی کودکان و اشاره به برخی آسیب های اجتماعی اظهار داشت: دوران کودکی از حساس ترین و مهم ترین مرحله زندگی فرد است و باید در این دوران رابطه روحانیت و هیأت های مذهبی با کودکان شکل بگیرد و تقویت شود.


وظیفه ستاد ساماندهی مراسم مذهبی فرهنگ سازی است
این مقام مسؤول وظیفه ستاد ساماندهی مراسم مذهبی را فرهنگ سازی، ریل گذاری و سیاست گذاری بیان کرد و گفت: کار این ستاد اجرا نیست و باید در حوزه فرهنگ سازی تلاش کند.


وی در ادامه با بیان این که زیبایی مساجد و هیأت های مذهبی به سادگی است، افزود: در مجالس خانگی که این ایام برگزار می شود باید از تجملات پرهیز کنند.


معممی مقدم هنر نیروهای انقلابی را پیوند عاطفی با جامعه مردمی عنوان کرد و ادامه داد: برای جامعه باید مدیریت انگیزشی داشته باشیم.


وی با تأکید بر توجه به چالش ها و تلاش برای برطرف کردن آنها در جامعه تصریح کرد: اگر چالش ها درست مدیریت نشوند تبدیل به چالش امنیتی می شوند.


مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی هیأت های مذهبی را از نقطه های قوت جمهوری اسلامی بیان کرد و افزود: امروز صیانت از هیأت های مذهبی کم تر از حفظ و حراست از آنها نیست.


وی در ادامه با اشاره به کارکرد هیأت های مذهبی یادآور شد: کارکرد هیأت های مذهبی موجب افزایش مثبت اندیشی دینی در جامعه می شود.


معممی مقدم با بیان این که امروز فرم و روش نفوذ دشمن به مراسم عزاداری از جنس مراسم عزاداری است، اظهار داشت: هدف دشمن از بدل سازی ضربه زدن به اصل مراسم عزاداری است که باید هوشیار باشیم.


این مقام مسؤول عاشورا را دماوند مراسم مناسبتی عنوان کرد و گفت: برای مراسم عاشورایی رقیب سازی نکنید چرا که موجب ضربه زدن به مناسک عاشورایی می شود.


وی با بیان این که ایام محرم و صفر فرصتی مناسب در تبیین فرهنگ عاشورا است و فرصت تبلیغی مناسب است، ادامه داد: پس از پایان ماه صفر عزاداری ها را ادامه ندهیم چراکه موجب گریز مردم می شود./9459/202/ب1

ارسال نظرات