۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۳۰۲۹۳۸
مدیرکل ارشاد هرمزگان مطرح کرد؛

ضرورت توزیع کتب و محصولات مطالعاتی متناسب با نیاز مردم در هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بر توزیع کتاب و محصولات مطالعاتی مناسب با نیاز مردم در هرمزگان تأکید کرد و گفت: در بسیاری از موارد توزیع کتاب‌ها با توجه به نیاز مردم آن منطقه صورت نمی‌گیرد.
کتب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عصر امروز دوشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته کتاب با بیان اینکه با جدیت به دنبال اجرایی کردن برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه ارتقای فرهنگ مطالعه در استان هستیم گفت:  حل مشکل مطالعه در جامعه و رساندن آن به سطح قابل قبول و معیارهای بین المللی نیازمند همت و کار جمعی همه دستگاه های فرهنگی و غیر فرهنگی است.

 

وی در ادامه با تأکید بر اصلاح نحوه توزیع کتاب و سایر محصولات مطالعاتی تأکید و  تصریح کرد: در بسیاری از موارد توزیع کتاب‌ها با توجه به نیاز مردم آن منطقه صورت نمی‌گیرد و چه بسا کتاب‌هایی به یک روستا روانه شده که هیچ همخوانی با نیاز مطالعاتی و دغدغه های آن ها ندارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره عدم همخوانی عرضه و تقاضای محصولات مطالعاتی در هرمزگان و مشکلات این حوزه بیان داشت: متاسفانه تولید محصولات بدون نیازسنجی مناسب از جامعه انجام می‌شود که مطابق با نیاز مطالعاتی جامعه نیست.


وی مسؤولان، متولیان و کارکنان حوزه فرهنگ، کتاب و مطالعه را موظف به حضور مستمر در میان مردم دانست تا از نزدیک با معضلات و مشکلات مطالعاتی آن ها آشنا و سپس اقدام به تصمیم گیری و اجرای برنامه کنند.


درویش نژاد با انتقاد از موازی کاری دستگاه های فرهنگی  در هرمزگان، این معضل را بزرگترین مشکل در این حوزه عنوان کرد.

 

وی بیان اشت: می توان با تغییر نگاه ها در  این و مشخص کردن چشم انداز مناسب همه امکانات و ظرفیت‌ها را با هدفمندی مناسب به کار گرفت.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بر ایجاد ایستگاه های مطالعه متعدد در سطح شهرها و روستاها و اماکن عمومی تأکید کرد و ابراز داشت: این ایستگاه‌ها، باعث می‌شود همیشه کتاب در دسترس عموم مردم قرار گیرد و لازمه آن این است که کتاب‌های متناسب با این نیازها که باید دارای حجم کم و جذاب باشد تولید و منتشر شود.


درویش نژاد بر آمادگی کامل اداره کل فرهنگ و ارشاد در جهت گسترش فرهنگ مطالعه تأکید کرد و گفت: در طی سال برنامه‌های متعددی از قبیل برگزاری نمایشگاه های کتاب، اهدای کتاب، مسابقات کتابخوانی، راه اندازی ایستگاه‌های مطالعه، جلسات رونمایی و نقد کتاب، حمایت از مؤلفان و نویسندگان صورت می‌گیرد./851/203/ب2

ارسال نظرات