۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۳۰۲۹۰۴
رییس دارالقرآن الکریم زنجان خبر داد؛

فعالیت 34 مؤسسه و ۸۲ خانه قرآنی در زنجان

خبرگزاری رسا ـ رییس دارالقرآن الکریم زنجان با اشاره به فعالیت مراکز قرآنی متعدد در زنجان گفت: از سال ۸۳ صدور مجوز مؤسسه‌های قرآنی در این استان آغاز شده است که از آن سال تاکنون 34 مؤسسه و 82 خانه قرآنی در زنجان فعال هستند.
قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، علی صحبت لو، رییس دارالقرآن الکریم زنجان، در گردهمایی مدیران موسسات قرآنی زنجان با اشاره به فعالیت مراکز قرآنی متعدد در استان گفت: از سال 83 صدور مجوز موسسه های قرآنی در این استان آغاز شده است که از آن سال تاکنون 34 مؤسسه و 82 خانه قرآنی در زنجان فعال هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به عوامل توسعه فعالیت های قرآنی در زنجان اظهار داشت: نظم و انضباط، انگیزه کاری، کیفیت، مدیریت زمان و وجود اخلاص از محورهای عمده ای است که در توسعه فعالیت های قرآنی می توانند تأثیرگذار باشند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی فعالین قرآنی خاطر نشان کرد: فعالان قرآنی باید اندیشه، گفتار و عملکرد قرآنی داشته باشند که این امر نیازمند مجاهدت های سختی است.

 

صحبت لو در ادامه با اشاره به چالش های موجود در زمینه فعالیت های قرآنی تصریح کرد: در سال های گذشته در حوزه فعالیت های قرآنی با چالش های مختلفی مواجه بودیم ولی امسال رویکرد جدیدی را در قالب طرح تحول قرآنی در این استان ایجاد خواهیم کرد که تخصصی سازی موسسه های قرآنی از جمله طرح هایی است که در اثر بخشی فعالیت قرآنی می تواند تأثیرگذار باشد.

 

در ادامه این برنامه، اسماعیل حسینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان زنجان افزود: خانه های قرآنی نیز عضو اتحادیه موسسه های قرآنی هستند با این تفاوت که آن ها از حق رأی در اتحادیه برخوردار نیستند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به تعامل خوب مراکز قرآنی زنجان اظهار داشت: ارتباط و تعامل بین اتحادیه و مؤسسات و خانه های قرآنی و سازمان تبلیغات در این استان بسیار قوی و سازنده است.

 

وی در پایان با اشاره به ظرفیت بالای مؤسسات قرآنی در زنجان گفت: موسسه ها و خانه های قرآنی ظرفیت منحصر به فردی در سطح استان دارند و با برنامه ریزی دقیق و همفکری با یکدیگر می توانند کارهای شاخص و مؤثری را در زمینه‌های فرهنگی و قرآنی انجام دهند./949/202/ب2

ارسال نظرات