۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۳۰۲۵۷۶

چند خبر کوتاه از هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ نشست بصیرت و شناخت از منظر قرآن در بندرلنگه، برپایی محفل انس با قرآن به یاد شهدای قاری منا در رودان و برگزاری گفتمان دینی با موضوع ازدواج از منظر اسلام در رودان از جمله برنامه های تبلیغات اسلامی هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمد خانجانی گفت: روز پنج شنبه مورخ 21آبان ماه جاری نشست بصیرتی و معرفتی با موضوع شناخت و بصیرت از منظر قرآن در بین اعضای هیات عشاق الزهرا برگزار شد.

 

وی افزود: شناخت یکی از موهبت های الهی است، و شناخت نیاز به معیار دارد و بهترین و دقیقترین و مطمئین ترین معیار فرقان یا همان قرآن است.


رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر لنگه به دو نوع شناخت اشاره کرد و افزود: شناخت دارای دو نوع است یکی درونی و دیگری بیرونی که درونی همان عقل و وجدان است و وظیفه او هدایت انسان به سر منزل سعادت است.


حجت الاسلام خانجانی در ادامه با تاکید بر اینکه مطالعه و تحقیق در قرآن باعث شناخت و بصیرت انسان می شود تصریح کرد: مطالعه و تحقیق در قرآن و مفاهیم گرانبهایش بهترین جدا کننده حق از باطل است، اگر می خواهید دشمن شناس شوید اگر می خواهید دید و بینش قرآنی پیدا کنید قرآن بخوانید.


وی در پایان به برخی از موانع شناخت از جمله گناه اشاره کرد و گفت: قرآن موارد بسیاری دیگر از موانع را نام برده که اینان موانع شناخت می‌باشند «کلابل علی قلوبهم ما کانوا یکسبون» به خاطر این آنها حقایق را نمی‌بینند که جان آنان را پرده گناه فرا گرفته است چیزی که آنها کسب کرده‌اند باعث شده است که غبار دلشان را فراگیر و حقایق را درک نکنند.
 
برپایی محفل انس با قرآن به یاد شهدای قاری منا در رودان

به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم و فرارسیدن اربعین شهدای حادثه ی منا محفل انس با قرآن کر یم با حضور قاریان برجسته استان و شهرستان در محل حسنیه امام علی (ع) رودان برگزار شد.


در ابتدای این مراسم معنوی برادر محمد فرقانی از قاریان برتر شهرستان ،آیاتی چند از کلام الله مجید را با صوت دلنشین تلاوت و در ادامه حجت الاسلام سید مهدی هاشمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان در جمع حاضرین این مراسم گفت:آیات قرآن کلام نورند و با قرائت  آن دلها منور می شود.


حجت الاسلام هاشمی عمل به قرآن را موجب سعادت انسان ها برشمرد و افزود: نگاه به قرآن از نظر اندیشمندان،عبرت آموز بودن آن است.


 در ادامه جلسه صوت زیبای قاریان میهمان،  شور قرآنی و فضای معنوی بسیار زیبایی در حسینیه ایجاد نمود که مورد  توجه و استقبال همه حضار قرار گرفت.


اجرای گروه تواشیح عروه الوثقی نیز از دیگر برنامه های این محفل انس با قرآن بود.


این مراسم با همکاری اداره تبلیغات اسلامی رودان، بسیج دانشجویی، خانه قرآن ثامن الحجج و دبیرستان پسرانه صدرا شهرستان برگزار شد.


برگزاری همایش سه سالگان حسینی در شهرستان ابوموسی

حجت الاسلام شیرزاد حسنی سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی شنبه 23 آبان ماه 94 گفت: همایش سه ساله های حسینی علیه السلام هم زمان با سراسر کشور در تاریخ 26 آبان ماه 94مصادف با 5 صفر  1437 در سوگ حضرت رقیه سلام الله علیها به همت اداره تبلیغات اسلامی و هیئت رزمندگان اسلام شهرستان ابوموسی در محل حسینه سیدالشهدا علیه السلام در شهرستان ابوموسی برگزار می شود.


وی افزود: این مراسم هر سال با استقبال پرشور مردمی برپا می‌شود و با بیان نکاتی پیرامون حادثه بیدار کننده کربلا و نحوه شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها سعی می‌شود تا بصیرت عزاداران حسینی افزایش یابد.


حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: مصیبت های رفته بر یادگار سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام دید، وجدان هر انسان آزاده و صاحبدلی را به درد می آورد. از سوی دیگر معارف اسلام ناب محمدی (ص) و علل قیام عاشورا از کودکی باید بیان شود.


گفتمان دینی با موضوع ازدواج از منظر اسلام در رودان

ابوالفضل خراسانی در گفتمان دینی ازدواج از منظر اسلام در سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت:بی شک هیچ شالوده ای مقدس تر از شالوده بنای رفیع «ازدواج» نیست.

 

وی ضمن بیان دیدگاه های اسلام درخصوص ازدواج گفت: ازدواج یک نیاز طبیعی انسان است و باید از طریق و راه درست انجام شود و اگر شرایط برای ازدواج جوانان فعلاً فراهم نباشد براساس توصیه های قرآنی باید عفت پیشه کرد.


استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: ازدواج یک سنت نبوی و برطبق آیات قرآنی، مایه آرامش روحی و روانی زن و مرد است، بنابراین باید با ارائه راهکارهای مناسب در زمینه ازدواج آسان، مشکلات پیش روی جوانان را برداریم.


وی ادامه داد:ازدواج پیوندی مقدس و امری اساسی و مهم است که باید در جامعه رشد و توسعه یابد ، تا افراد در سایه پایبندی به آن از بسیاری انحرافات و پیش آمدهای ناگوار مصون بمانند.


خراسانی از ازدواج به عنوان دوران بسیار مهم و جدید جوانان نام برده و گفت:جوانان پس از ازدواج وارد مرحله جدیدی از زندگی خود می‌شوند و انتخاب همسری شایسته و مناسب اولین قدم در راه زندگی خوب است.


وی ضمن تشویق جوانان به امر ازدواج و اینکه خداوند متعال خودش ضمانت روزی را داده است به سیمای همسرداری در نگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: مودت و رحمت الهی بین زن وشوهر، تقدم دوستی خدا و پیامبر(ص) بر دوست داشتن زن و فرزند ومال، خوش رفتاری با همسر، قناعت در زندگی مشترک و پرداخت کردن مهریه از جمله آنهاست.


در ادامه دانشجویان پیرامون مسائل ازدواج سوالات خود را مطرح و پاسخ سوالات خود را از استاد حوزه و دانشگاه دریافت کردند./851/203/ب2

ارسال نظرات