۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۳۰۲۳۸۵
پای درد دل روزنامه نگار روشندل؛

دولت نسبت به رسانه‌ها برخورد تبعیض آمیز دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول موسسه فرهنگی مطبوعاتی هزاره سوم برخلاف رویه دولت دهم، رویکرد این دولت را نسبت به رسانه‌های همسو و غیر همسو تبعیض آمیز دانست و گفت: خودم و همسرم تنها به دلیل اینکه طرفدار احمدی‌نژاد هستیم از خبرگزاری اخراج کردند و مدیران وزارت ارشاد این گونه بیان کردند که به ما دستور دادند که افرادی به طور واضح از دولت قبل دفاع می‌کنند، باید از کار برکنار و قلع و قمع شوند.
عليرضا محمد بيگي نيا عليرضا محمد بيگي نيا عليرضا محمد بيگي نيا

علیرضا محمد بیگی‌نیا، مدیر مسؤول موسسه فرهنگی مطبوعاتی هزاره سوم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عدم حضور برخی از رسانه‌ها در این در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: هر زمانی که دولتی در عمل به سخنان خویش پایبند نباشد بازخورد آن در نمایشگاه مبطوعات می‌توان مشاهده کرد و عدم حضور برخی مطبوعات و خبرگزاری‌های در این نمایشگاه نشان دهنده این است که حرف و عمل دولتمردان یکسان نیست.

 

بیگی‌نیا بیان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز دولت دهم این بود که رسانه‌ها و نشریات همسو و غیر همسوی دولت از یک بودجه مساوی برخودار بودند، اما در این دولت نگاه یک سویه از سوی دولت به مطبوعات و خبرگزاری‌ها وجود دارد و تنها نشریاتی که از دولت تعریف و تمجید می‌کنند از بودجه مناسبی برخودار هستند.

 

روزنامه نگار روشندل ابراز کرد: رییس جمهور یک سال تمام مشکلات موجود در جامعه را به گردن احمدی نژاد انداخت، در حالی که بیش از 2 سال از ریاست جمهوری حجت الاسلام روحانی می‌گذرد، اما در عرصه داخلی تحولی ایجاد نشده است و در عرصه سیاست خارجی نیز معلوم نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا دولت به اهدافش خواهد رسید یا خیر؟

 

وی با بیان اینکه مشکلات به وجود آمده در دولت دهم به دلیل تحریم‌ها و عدم همراهی برخی از مسؤولان بوده است، بیان داشت: سیاست‌های دولت یازدهم منجر به یک نوع وازدگی از سوی مردم نسبت به دولت شده است؛ مردم این گونه می‌پندارند که در دولت دهم هم اقتدار و سربلندی دولت در عرصه بین‌المللی حفظ شده بود و همچنین اوضاع اقتصادی و معیشت مردم نسبت به این زمان مناسب‌تر بوده است.

 

بیگی‌نیا در ادامه سخنانش به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: برخی مسؤولان به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا سیاست اقتصاد مقاومتی به قشر ضعیف مردم ابلاغ شده است، در حالی که مدیران ارشد این دولت حقوق‌های چندین میلیونی می‌گیرند و با خانواده خویش سفرهای خارجی بسیار می‌روند.

 

مدیر مسؤول موسسه فرهنگی مطبوعاتی هزاره سوم افزود: برای مردم این موضوع پذیرفته نیست که سخنان ولایت درباره اقتصاد مقاومتی را تنها مردم اجرا کنند اما مسؤولان که باید در اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب الگوی جامعه باشد، به تجمل‌گرایی روی آورده بیاورند.

 

وی در ادامه سخنانش درباره برجام عنوان کرد: این‌گونه توافق‌نامه‌ها که میان آمریکا و کشورهای دیگر انجام می‌شود یک سویه است دشمن از ما می‌خواهد که بندهایی از توافق که به نفع خودش است را اجرایی کنیم اما به بخشی‌هایی که به نفع کشور ما است عمل نمی‌کنند.

 

روزنامه‌نگار روشندل بیان داشت: برجام از لحاظ اقتصادی سبب بهبود معیشت و زندگی مردم نخواهد شد؛ برجام به مرحله اجرایی نخواهد رسید و اگر هم به این مرحله برسد به نفع مردم و قشر ضعیف جامعه نیست.

 

مدیر مسؤول موسسه فرهنگی مطبوعاتی هزاره سوم در بخشی دیگر از سخنانش عنوان داشت: در کنفرانس خبری رییس جمهور بیان کردم که یک احمدی‌نژادی هستم و دیدگاه سیاسی بنده با شما متفاوت است اما بنا بر فرمایش‌های رهبری با شما همراهی خواهم کرد و مدیران را چشم بسته ترور نکنید، مدیران کارآمد نظام را به صورت اتوبوسی از دولت خارج نکنید و به شکل قطاری افراد دیگری را نیاورید؛ اما متأسفانه این سخن اجرا نشده است.

 

بیگی‌نیا ابراز کرد: خودم و همسرم تنها به دلیل اینکه طرفدار احمدی‌نژادی بودیم از خبرگزاری اخراج کردند و مدیران وزارت ارشاد این گونه بیان کردند که به ما دستور دادند که افرادی به طور واضح از دولت قبل دفاع می‌کنند، باید از کار برکنار و قلع و قمع شوند.

 

روزنامه‌نگار روشندل ابراز کرد: در این کنفرانس از رییس جمهور خواهش کردم که با تصمیم‌هایی که می‌گیرد سبب شادمانی استکبار جهانی نشود، در حالی رییس جمهور در سخنرانی‌های خویش گفته است که دشمنی وجود ندارد، و در این 2 سال دست دوستی به دشمنان داده شد، اما بر دهان منتقدان داخلی برچسب زده شد و بدترین و شدیدترین برخورد با آنها انجام شده است و تمام آنها آرام آرم از صحنه حذف شدند و رییس جمهور منتقدان را بی‌سواد، جهنمی خوانده است و با دلسوزان نظام و انقلاب به بدترین شکل برخورد شد اما با دشمنان انقلاب با لبخند برخورد می­کند.

 

مدیر مسؤول موسسه فرهنگی مطبوعاتی هزاره سوم افزود: افرادی که به آرمان‌های انقلاب پایبند نبوده‌اند و به ارزش‌ها امام راحل خیانت می‌کنند به زودی رسوا خواهند شد.

 

بیگی‌نیا عنوان داشت: با روندی که دولتمردان کشور در پیش گرفته‌اند و با توجه به نارضایتی گسترده مردم از مسؤولان دولت، این دولت نخستین دولتی در جمهوری اسلامی است که چهار ساله به پایان می‌رسد و ادامه پیدا نمی‌کند./998/پ201/ف

ارسال نظرات