۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۰۲۳۴۰
استاد حوزه علمیه خواهران کرمان:

تحقق اقتصاد مقاومتی موجب جلوگیری از مصرف گرایی می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از بیانات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب ااجرای قتصاد مقاومتی است که این مسأله سبب حمایت از تولید ملی و جلوگیری از واردات و در نتیجه مصرف‌گرایی می‌شود.
اقتصاد مقاومتي

خانم حقیقی، استاد حوزه  استاد حوزه علمیه خواهران کرمان در گفت و گو با حبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت:  یکی از مؤلفه‌های سبک زندگی غربی مصرف‌گرایی است که همه تلاش خانواده در کسب درآمد و دفع نیازهای مادی افراد است و سبب از بین رفتن آرامش در محیط خانواده می‌شود.

 

وی افزود: با توجه به این که مصرف گرایی غربی است و با آن دیگر مؤلفه های غرب‌گرایی هم وارد خانواده می‌شود و دیگر جنبه‌های زندگی همچون پوشش را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر مسأله تربیت فرزندان گفت: هنگامی که پدر و مادر به عنوان الگو به سمت مصرف‌گرایی باشند تربیت فرزندان هم خوب صورت نمی‌گیرد و فرزندان در محیط آموزشی تحت تأثیر این مؤلفه با سایر افراد به رقابت مصرف کالا می پردازند و این در رشد علمی جامعه اثر منفی می‌گذارد.

 

خانم حقیقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: در مصرف گرایی هدف تنها مصرف بوده و تولید جایگاهی ندارد اما مقام معظم رهبری که بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند که این الگو سبب حمایت از تولید ملی شده و هدف از مصرف به سمت تولید پیش می رود.

 

وی در ادامه افزود: ما اگر در تحریم اقتصادی هم باشیم با حمایت از تفکر جوانان و تولید ملی می توانیم مستقل شویم اما اگر همچنان جامعه بر اساس مولفه ی مصرف گرایی پیش رود در وهله ی اول رشد علمی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و در نتیجه در تولید ملی هم اثر منفی می گذارد.

 

این استاد حوزه با توجه به اثرات نامطلوب مصرف گرایی گفت: باید از ترویج این مولفه در خانواده ها جلوگیری شود؛ یکی از راه های ورود و تبلیغ این مولفه شبکه های اجتماعی هستند که ما باید با این آسیب شبکه های اجتماعی مقابله کنیم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مقابل مصرف گرایی می توان به ترویج سبک زندگی اسلامی پرداخت و با ایجاد کارگاه های آموزشی به تبلیغ و ترویج مولفه های سبک زندگی اسلامی پرداخت هم چنین دنبال کردن بیانات مقام معظم رهبری هم می تواند در پیاده کردن سبک زندگی اسلامی کمک کند./9704/302/ب2

ارسال نظرات