۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۳۰۲۲۷۷
رحیم‌پور ازغدی:

تحریف انقلاب و خط امام با رمز افراطی‌‌گری/ شوروی با نسخه اقتصاد سرمایه‌داری غرب به باتلاق فروپاشی افتاد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به جریان تحریف خط امام با رمز افراطی‌گری اشاره کرد و گفت: ما نیازمند نهضت بازخوانی صحیفه امام(ره) و بازخوانی اسناد لانه جاسوسی هستیم؛ البته به صورت علمی و نه حزبی و جناحی که بفهمیم چه اتفاقاتی در امروز و آینده در جریان است.
رحيم‌پور ازغدي حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، استاد حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به خطر خروج از خط امام خمینی(ره) اظهار داشت: دیدگاه نخست معتقد است که نباید به حوادث صدر اسلام و صدر انقلاب و به سخنان منبع درباره مسائل جاری روز استناد کرد؛ زیرا وارد جبهه‌بندی‌های روز شده، مصرف می‌شوند و از قداست می‌افتند؛ یعنی برای حفظ قداست قرآن و حدیث، آنها را وارد جبهه‌بندی‌های، تطبیق بر مسائل، تفریع فروع و تحلیل مسائل هزار و اندی سال بعد از صدر اسلام نکنید.

 

وی افزود: بر طبق این دیدگاه، سخنان، مبانی و مواضع امام خمینی(ره) نیز برای این که مقدس باقی بماند و موافق و مخالف به آن احترام بگذارند؛ به طور کلی سخنان ایشان گفته نشود یا تحریف شود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: این سخن به مفهوم خنثی‌سازی همه ارزش‌های اسلامی و انقلابی و خارج کردن آنها از صحنه است؛ آنها می‌خواهند بگویند، دعوای ارزش و ضد ارزش، یک دعوای مقطعی بوده است، نه یک دعوای منطقی و همیشگی و می‌گویند، دعوای حسین و یزید را به مسائل امروز جهان تسری ندهید.

 

وی تصریح کرد: می‌خواهند بگویند مسأله حق و باطل، نفاق و اخلاص و خروج از اصول، خاص بوده و فقط در صدر اسلام اتفاق افتاده است یا اتفاقاتی که در دهه شصت انقلاب اتفاق افتاده، مخصوص همان دوره و همان شخصیت‌ها بوده است؛ بنابراین خواندن دوباره این مطالب و مفاهیم به قصد اعتبار و عبرت، امکان نخواهد داشت و همه چیز متوقف در گذشته می‌شود.

 

رحیم پور ازغدی تأکید کرد: کسانی که این گونه تحلیل می‌کنند، خواسته یا نخواسته مفهوم الگو و امامت را نفی‌ می‌کنند، برای شریعت تاریخ مصرف قائل می‌شوند؛ به این معنا که همه ارزش‌ها و ضدارزش‌های انسانی، مسائل عام و فراتاریخی نیستند.

 

وی یادآور شد: برخی قصد داشتند، روز سیزده آبان که روز مبارزه با استکبار جهانی است را به نام روز گفت‌وگو نامگذاری کنند؛ زیرا این مصادف با مسأله گفت‌وگوی هسته‌ای است و این گونه توجیه می‌کردند که ما می‌خواهیم در دنیا اسلام‌هراسی نباشد و بگوییم که ما تغییر کرده‌ایم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در طول سی و اندی سال از انقلاب اسلامی برخی از رسانه‌ها، گاهی ضعیف و گاهی قوی‌تر عمل کردند و تعدادی از آنها از طرف دولت حمایت می‌شدند و تعدادی نیز مورد حمایت از طرف سرویس‌های جاسوسی از داخل یا خارج از کشور بودند که در اسناد لانه جاسوسی بسیاری از این هفته‌نامه‌ها و روزنامه‌ها با ذکر اعضای آنها آمده است.

 

وی گفت: برخی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در داخل و خارج از کشور با روش مسخره‌کردن، تقطیع، تغییر کلمات و جملات، تحریف و گزارش غلط از انقلاب و انقلابیون در جهت دشمن حرکت می‌کنند.

 

رحیم پور ازغدی به گروه ساکت‌ها و محافظه‌کاران اشاره کرد و افزود: یک عده هیچ‌گاه ریسک نمی‌کنند، اما نان ریسک دیگران را می‌خورند؛ خود را متعادل و حکیم نشان می‌دهند؛ انسانی‌هایی که آماده ائتلاف با همه، آماده فحشای سیاسی هستند و در هر انتخابات و موضع‌گیری ممکن است با هر کسی ائتلاف کنند؛ اینها هدفشان دنبال کردن اصول و حقوق ملت نیست؛ بلکه هدفشان بودن و ماندن است که این دسته موانعی در برابر شفاف‌سازی اصول انقلاب با جریانات ضد اصول هستند.

 

وی در ادامه به دیدگاه دوم اشاره کرد و گفت: دسته دیگری نیز وجود دارند که آدم‌های خوش‌نیت، سطحی‌نگر و نادانی هستند که ناخواسته مزاحم پیشرفت کلمه حق می‌شوند؛ یک بعدی و جامد پیش می‌روند؛ بعد تنها می‌مانند و عقبه ندارند؛ این دسته سوپر حزب‌اللهی‌هایی هستند که عده‌‌ای از آنها بعد سوپرمرتد می‌شوند و برخی دیگر که دیانت بیشتری دارند، مأیوس، منزوی شده و در همه چیز شک می‌کنند و نسبی‌گرا، شکاک و عارف اضطراری می‌شوند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جبهه تحریف خط امام خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی منطقی، شجاع، مخلص، شفاف، هوشمند، عقلانی و انسان تکلیفش با ایشان روشن است و طبق وصیتنامه و گفتار ایشان و اسناد لانه جاسوسی، دوست و دشمن اتفاق دارند که می‌فهمند ایشان چه می‌گوید، چه می‌خواهد و تا کجا و پای چه چیزی می‌ایستد و از 15 خرداد ماه 42 تا 15 خرداد ماه 68 که رفت، همه حرف‌هایش یکی بود.

 

وی به جریان‌های مرتجع و واپس‌گرا اشاره کرد و افزود: برخی افراد قدرت تحلیل کافی مسائل را ندارند و اول انقلاب تحت تأثیر آن فضا قرار گرفتند و در حال حاضر سوخت معنویشان تمام شده و به جای این که اعلام کنند که ما دیگر نمی‌توانیم همراهی کنیم به تفسیر مکتب و خط امام رو‌آورده‌اند یا جای دوست و دشمن را تغییر می‌دهند و مصادیق را عوض می‌کنند که به عنوان مثال آن که را امام دشمن خوانده، امروز دشمن نیست، در صورتی که خودشان عوض شدند و می‌گویند دشمن عوض شده است.

 

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: برخی از اینها از بزرگان هستند و نسل‌های ما از این‌ها مبانی انقلاب را آموخته‌اند و درست نیست که در موارد مختلفی در این دو دهه بر خلاف مواضع امام موضع بگیرند و سخن بگویند؛ حتی انگ افراطی به این مطالب بزنند و به مواضعی که امام پیش از این گفته بودند و از سوی سران انقلاب گفته شده بگویند «افراطی‌ها اینها را می‌گویند».

 

وی تأکید کرد: باید این گونه رفتارها آسیب‌شناسی شود، چنان که اگر اینها مدعی هستند که به آنها ظلم شده و ظلم می‌شود؛ راه حل مشکل این نیست که مبانی انقلاب و سخنان امام را تحریف کرده و زیر سؤال ببرند و مصادیق و مفاهیم انقلاب را جابجا یا تغییر دهند و راه حل باید مناسب با اصل ادعا باشد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ممکن است برخی از ما در حد حرف زدن برای انقلاب هزینه کرده‌ایم؛ اما ده‌هزار خانواده برای انقلاب هزینه دادند و آنها نمی‌توانند درک کنند که چرا برخی در دهه شصت حرف‌هایی گفتند و با اعتماد به این حرف‌ها ما به جبهه رفتیم، اما بعد از دو دهه برخی از همین آقایان درست خلاف آن حرف‌ها را می‌زنند و این یعنی تمام شعارهایی که به خاطر آنها شهید دادیم و تحریم شدیم، دروغ بوده است و اشتباه کردیم که اگر چنین ادعایی هست، در مرحله نخست به صورت صریح بیان شود و در گام بعد با استدلال ثابت شود.

 

وی افزود: برخی این مطالب را از این افراد می‌شنوند و با سخنان گذشته‌ آنها تطبیق می‌دهند و بعد با تفسیرهای انحرافی قیاس‌های مع الفارق، تنزل دادن همه چیز به یکی، تحلیل‌هایی که حامل ایده‌های درست و نادرست با همه است، اصل مبانی انقلاب را طرد می‌کنند.

 

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند رقابت ما با آمریکا، شبیه رقابت شوروی با آمریکا است، در صورتی که وقتی شوروی می‌خواست با آمریکا توافق کند امام خمینی(ره) در نامه به گورباچف تذکر دادند که مشکل شما در اقتصاد سوسیالیستی و کمونیستی نیست و به دام اقتصاد سرمایه‌داری غرب نیافتید؛ مشکل شما در مبنا است و شما باید از اساس اصلاح شوید و فریب باغ سبر آمریکا را نخورید.

 

وی ادامه داد: نتیجه در باغ سبز سرمایه‌داری غرب به شوروی، اقتصادهای ورشکسته، گرفتاری و مافیاها و فروپاشیدن اقتصاد شوروی بود و به تدریج آمریکا جمهوری‌های شوروی را به اسم انقلاب مخملی از یوگسلاوی در بالکان تا اکراین تصرف کرد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: گرباچف در کتابش به نام «اصلاحات و رفروم» بزرگترین نگرانی‌اش این است که غربی‌ها از آنها تعریف کنند و در عبارتی می‌گوید «دگرگونی که ما به آن دست می‌زنیم، یک واقعیت تاریخی است و ما می‌خواهیم اصلاح شویم، ما میانه‌رو شدیم و ما از ادبیات و مبانی شما استفاده می‌کنیم؛ امیدواریم که شما اقتصاد ما را سامان دهید... از ما تعریف کنید و اظهار نظر کنید، از ما به خاطر این اصلاحات انتقاد می‌شود، برای چپ‌ها ما بیش از حد کند هستیم و برای راست‌ها جهش‌های ما بیش از حد بزرگ است، اما واقعیت این است که ما نه کندیم و نه تندرو..... ما معتدل هستیم».

 

وی به جریان نفوذ دشمن در رسانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در قضیه شیعه انگلیسی اسم کسی برده نشد و در قضیه لانه جاسوسی نیز اسم چند نفری که گفته شد در اسناد لانه جاسوسی است؛ ما با اشخاص و گروه‌ها کاری نداریم؛ زیرا طرز فکرها یکسان است؛ اما مصادیق عوض شده‌اند.

 

رحیم پور ازغدی افزود: در زمان امام خمینی(ره) نیز برخی از افرادی که در رسانه حرف می‌زدند، مقاله می‌نوشتند و روزنامه داشتند همچون مسعود بهنودی از اعضای ساواک و روزنامه آیندگان و متصل به سرویس‌های جاسوسی آمریکا بودند و بعدها اسمشان از اسناد لانه‌جاسوسی بیرون آمد.

 

وی یادآور شد: در آن زمان نیز مجلاتی از سوی این افراد منتشر می‌شد و بحث حقوق بشر، رابطه با آمریکا و افراطی‌گری خط امام را مطرح می‌کردند که امام خمینی(ره) می‌فرمودند «برخی از این نشریات مزدور سرویس‌های جاسوسی هستند» و آنها امام را مسخره می‌کردند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاظرنشان کرد: در اسناد لانه جاسوسی آمده است که «ما به چپ و راست و مذهبی و غیرمذهبی، آخوند و غیرآخوند، کمونیست، سرمایه‌دار، ملی‌گرا و قومیت‌گرا کاری نداریم، همه آنها را در پروژه خودمان تعریف می‌کنیم و قصد داریم یک جناح میانه‌رو و عقلا که طرفدار رابطه با آمریکا و یک جمهوری اسلامی صوری که به عدالت اجتماعی، اقتصادی، فقر و غنا، صدور انقلاب اسلامی و کمک به مستضعفان جهان کاری نداشته باشد، تشکیل دهیم که دربرابر جناح افراطی که در رأس آن خمینی است و در بدنه‌اش نیز جوانانی که غالباً طبقات متوسط به پایین؛ مرگ پرست، افراطی و ضد آمریکایی هستند».

 

وی تحریم را مربوط به سال‌های اول انقلاب خواند و گفت: در اسناد لانه صحبت از تحریم است و از سال 58 تحریم‌ها شروع شده است، امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه‌شان می‌فرمایند «از این تحریم‌ها نترسید، این تحریم‌ها به نفع ما تمام خواهد شد؛ قوی و مستقل خواهیم شد و دست به تولید علم و صنعت خواهیم زد» و هنگامی که آمریکا رابطه‌اش با ایران قطع شد، امام خمینی(ره) فرمودند «باید جشن پیروزی گرفت که از ما مأیوس شده‌اند».

 

رحیم پور ازغدی یادآور شد: امام تأکید می‌کنند که ملت‌ها نباید از ما بترسند و فرمودند «آمریکا و اسرائیل و همه رژیم‌های استکباری باید از اسلام بترسند» کسی فکر نکند که آمریکا عوض می‌شود و در وصیت‌نامه‌شان خطاب به کل جهان می‌فرمایند «آمریکا تروریسم بالذات دولتی است که همه جهان را به خاک و خون کشیده و رژیم صهیونیستی نیز هم‌پیمان او است».

 

وی به سخنان امام خمینی(ره) راجع به رؤسای دولت‌ها اشاره کرد و گفت: امام فرمودند «مسلمانان و مستضعفان جهان مفتخرند که دشمنانشان، حسین اردنی جنایت‌پیشه دوره‌گرد، حسنی مبارک، رییس جمهور مصر، هم ‌آخور با اسرائیل جنایتکار، حسن «شاه مراکش»، در راه خدمت به آمریکا و اسرائیل از هیچ خیانتی به ملت‌هایشان روی‌گردان نیستند» و در وصیت‌نامه‌شان می‌فرمایند «من از همه جوانان کشورهای مسلمان  می‌خواهم که قیام کنند و حکومت‌های خود را برکنار کنند».

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: سؤال من این است که این مواضع صریح و صادقانه امام خمینی(ره) افراطی است یا اعتدال؛ افراط‌گری است یا میانه‌روی عقلا؟

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند «ما مفتخریم که رسانه‌های گروهی و تبلیغات جهانی، ما و مظلومان جهان را به جنایت‌ها و خیانت‌هایی متهم می‌کنند که ابرقدرت‌ها انجام می‌دهند» و اسلام‌هراسی در غرب از سوی استکبار جهانی که اکنون برخی آن را نقطه ضعف می‌دانند، امام خمینی(ره) آن را نقطه قوت می‌دانستند و فرمودند «اگر دیدید که آمریکا و غرب از شما طرفداری کرده و شما را تأیید می‌کنند؛ بدانید در کارتان اشتباهی داشته‌اید».

 

رحیم پور ازغدی افزود: امام در وصیت نامه خود می‌فرمایند «بعد از من به عمال خارجی و داخلی بدتر از خارجی اجازه ندهید که در نیت پاک و اراده آهنین شما تزلزل بیاندازند و هرچه رسانه‌های خارجی علیه شما فحش و ناسزا می‌گویند بیشتر خوشحال شوید و محکم‌تر بایستید».

 

وی به اسناد لانه جاسوسی و مصادیقی از نفوذ اشاره و تصریح کرد: امام خمینی(ره) درباره خطر نفوذ دشمن در دانشگاه‌ها می‌فرمایند «یکی از بزرگترین توطئه‌ها که پیش خواهد آمد؛ این است که دوباره همانند زمان شاه می‌خواهند مراکز تعلیم و تربیت و دانشگاه‌ها را کنترل کنند؛ اختلاف میان حوزه و دانشگاه راه بیاندازند و دولتمردان را از میان دانشگاهیان ضعیف‌النفس تربیت نشده غرب‌گرا انتخاب کنند و به دست آنها کشور را به غربزدگی و غارت زدگی بکشانند و روحانیان را منزوی، منفور، مأیوس و از صحنه حذف کنند».

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: امام فرمودند «نگذارید دانشگاه‌ها به انحراف کشیده شوند و هرجا انحرافی به چشم خورد، با اقدام سریع به رفع آن بکوشید»، امام از دانشجویان و اساتید می‌خواهند که اگر دیدند دولت در رفع انحراف اقدامی نکرد، خود دانشجویان با میزگرد، تحصن و تجمع برای رفع انحراف اقدام کنند.

 

وی یادآور شد: امام به قوه مجریه و دولت، قوه قضاییه تذکر می‌دهند که مراقب باشید افراد فاسد از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و غرب‌گرا در حکومت نفوذ نکنند و گاهی با سیاسی‌بازی، قانون خوب را مسخ نکنند.

 

رحیم پور ازغدی افزود: امام به طور خاص روی دو وزارتخانه امورخارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید دارند و می‌فرمایند «مراقب باشید دشمن در این دو وزارت‌خانه نفوذ نکند» و خطاب به وزارت امور خارجه می‌فرماید «با هر امری که شائبه وابستگی با همه ابعادی که دارد به طور قاطع اعتراض کنید... وابستگی در برخی امور هرچند ممکن است ظاهر فریبنده‌ای داشته باشد یا منفعت و فایده‌ای در حال داشته باشد، لکن در نتیجه ریشه کشور را به تباهی خواهد کشید؛ کوشش کنید روابط با کشورهای اسلامی بهتر شود».

 

وی ادامه داد: امام می‌فرماید «دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها را به دست کسانی نسپرید که همانند قبل از یک اقلیت مظلوم محروم، همگی غرب زده و شرق زده باشند با نقشه‌های دیکته شده در دانشگاه‌ها کرسی استادی داشته باشند و ملتشان را گروگان ابرقدرت‌ها کنند و از آنجا کسانی به کرسی قضاوت و قانون برسند که بر وفق منافع غرب حکم بدهند و عمل کنند».

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام درباره جلوگیری از نفوذ دشمن خطاب به مسؤولان می‌فرمایند «اکنون که دانشگاه از چنگال جنایت‌کاران خارج شده بر ملت و دولت جمهوری اسلامی است که در همه اعصار که نگذارند عناصر فاسد دارای مکتب‌های انحرافی یا گرایش به غرب و شرق در دانشگاه‌ها و سایر مراکز تعلیم و تربیت نفوذ کنند؛ از قدم اول جلوگیری کنند تا مشکلی پیش نیاید و اختیار از دست نرود.»

 

وی ابراز داشت: اگر فرض کردیم مسؤولان به وظیفه خود در قبال انحراف در دانشگاه‌ها عمل نکردند، امام در این‌باره خطاب به دانشگاهیان و مردم فرمودند «وصیت اینجانب به جوانان عزیز دبیرستان‌ها، دانشسراها و دانشگا‌ه‌ها این است که خودشان شجاعانه در مقابل انحرافات قیام کنند، تا استقلال و آزادی خود و ملتشان مصون بماند».

 

رحیم پور ازغدی در پایان تأکید کرد: ما نیازمند نهضت بازخوانی صحیفه امام(ره) و بازخوانی اسناد لانه جاسوسی هستیم؛ البته به صورت علمی و نه حزبی و جناحی که بفهمیم چه اتفاقاتی در امروز و آینده در جریان است./908/پ201/ج

ارسال نظرات