۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۳۰۲۲۶۰
مدیر اتحادیه تشکل های قرآنی استان سمنان خبر داد؛

آزمون سراسری جامع قرآن و عترت در شهرستان دامغان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان سمنان به مرکزیت شهرستان دامغان گفت: آزمون سراسری جامع قرآن و عترت با حضور 230 شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، سید امیر تقوی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در محل کانون معراج شهرستان دامغان محل برگزاری این مسابقات اظهار داشت: آزمون سراسری جامع قرآن و عترت این شهرستان حفظ قرآن، حفظ قرآن زیر 12 سال و مفاهیم به صورت شفاهی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآن به ویژه در گروه سنی نوجوانان و تولید بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف قرآن و عترت را از مهمترین اهداف برگزاری آزمون سراسری جامع قرآن و عترت در سراسر کشور از جمله استان سمنان و شهرستان دامغان عنوان  کرد.

 

مدیر اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان سمنان به مرکزیت دامغان با اشاره به اینکه قریب به 60 درصد از شرکت کنندگان این رقابت معنوی را خواهران تشکیل دادند، اضافه کرد: ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استاندارد سازی آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنیاز دیگر اهداف این آزمون است.

 

تقوی با اشاره به اعطای گواهینامه از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نفرات برتر این دوره رقابت قرآنی، تصریح کرد: حضور شایان توجه فعالان قرآنی شهرستان دامغان در این آزمون رشد 10 درصدی شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

 

وی انجمن قرآن و نهج البلاغه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون جوانان میثاق را دو تشکل قرآنی فعال و موفق شهرستان دامغان عنوان کرد و افزود: در مجموع 600 فعال قرآنی جوان و نوجوان، دختر و پسر عضو این دو مجموعه هستند.  

 

مدیر اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان سمنان به مرکزیت دامغان اظهار داشت: آموزش قرآن کریم از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ اسلامی در جامعه به منظور تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن و ارتباط با آن و تحقق مفاهیم آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه است و از این رو آموزش قرآن در نظام دینی و اسلامی از اهمیتی راهبردی و ویژه برخوردار است./977/302/ب1

ارسال نظرات