۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۳۰۲۱۲۶
آیت الله خاتمی:

180شبکه ماهواره ای نابودی فرهنگ عاشورا را هدف گرفته اند/ عده ای از کلمه نفوذ همانند فتنه واهمه دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این که برخی ها از کلمه نفوذ به اندازه فتنه نگرانند، گفت: امروز حدود 180 شبکه تلویزیونی و هزاران سایت ماموریت غفلت جوانان از دین را دنبال می کنند، آنها بدون شک هدفشان این است که جوان عاشورایی را از مجالس نور و معنویت جدا کنند و فرهنگ عاشورایی را که فرهنگ عشق به خداوند متعال است، از بین ببرند.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، پیش از ظهر امروز در اجتماع عظیم عزادارن منشور عزت در مزار بی بی حسنیه با بیان این که هر داغی کهنه شود، داغ امام حسین(ع) هرگز کهنه نخواهد نشد، اظهار کرد: عشق به امام حسین(ع) همواره در دل ها باقی می ماند، همچنین باید ابراز عشق به امام را از سیمای جمهوری اسلامی به سراسر دنیا ابلاغ کنیم و این مطلع عشق به ابا عبدالله است.


وی ادامه داد: امروز حوزه های علمیه سراسر معنویت در کشور هستند و لازم است تا  کوثر روحانیت در کشور پیوسته بجوشد، امروز تربت حیدریه این حجم عظیم از روحانیت را تحویل جهان اسلام داده است و نور روحانیت محدود به یک شهر و کشور نیست، در حقیقت محبت به عترت در این شهر ریشه دار بوده  و ریشه دارتر نیز خواهد شد.


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نهضت عاشورا را تنها به عنوان یک قطعه از تاریخ نباید دید، تصریح کرد:  اگر از این منظر به عاشورا نگاه کردیم، نهضت عاشورا متعلق به دیروز می شود، نهضت عاشورا را به شکل حسینی و  فرهنگ دینی باید دید، این فرهنگ اجزای فراوانی دارد که هر کدام از آنها می تواند یک ملت را زنده کند و این استفاده بهینه از نهضت عاشورا است.


آیت الله خاتمی با بیان این که در دوره طاغوت تا عاشورا رادیو، تلویزیون عاشورای گذشته را نشان می دادند، خاطر نشان کرد: در آن زمان آنها تلاش می کردند تا عاشورای امروز مخفی باقی بماند، اما امام خمینی(ره) عاشورای روز را معرفی کردند و گفتند محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است، در حقیقت امام راحل (ره) خون حسین را در رگ ها جاری کردند و  خروجی بزرگ آن پیروزی انقلاب اسلامی بود.


وی با بیان این که عاشورا را باید به عنوان یک فرهنگ دید و آن را در پیکره رگ های زندگی جاری کرد، گفت: اولین زمینه، فرهنگ عشق به خداوند متعال است، این روزها مقام معظم رهبری بارها کلمه نفوذ را مطرح می کنند، از برجام حدود 100 روز گذشته و ایشان بیش از 70 بار کلمه نفوذ را مطرح کردند، برخی ها به شدت همانند فتنه از کلمه نفوذ وحشت دارند اما باید به آنها گفت که فتنه گری نکنند تا فتنه به شما نچسبد.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که برخی ها از کلمه نفوذ به اندازه فتنه نگرانند، تاکید کرد: یک بعد نفوذ این است که شما را از خدا، دین و معنویت جدا می کند، امروز حدود 180 شبکه تلویزیونی و هزاران سایت یک ماموریت را دنبال می کنند و در غفلت از دین می دمند،  بدون شک هدف شان این است که جوان عاشورایی را از مجالس نور و معنویت  جدا کنند و فرهنگ عاشورایی را که  فرهنگ  عشق به خداوند متعال است، از بین ببرند.


آیت الله خاتمی با بیان این که به هر میزان که فاز معنویت را گرم کنیم، به همان اندازه جلوی نفوذ دشمن گرفته می شود، اظهار کرد:  در حال حاضر شهر تربت حیدریه حدود 400 روحانی دارد و جای جای شهر جایگاه بیان وقایع عاشورا است، در کشور ما نماز ظهر عاشورا بازار گرمی دارد و این ها به منزله این است که فرهنگ عاشورا را در جامعه خود زنده نگه داشته ایم و اگر این راه را ادامه بدهیم، باید مطمئن باشیم دشمن نفوذ نخواهد کرد.


وی با بیان این که توسل به ائمه اطهار کیمیا و مغتنم است، تصریح کرد:  فرشته ها به  آسمان می آیند بسیار معطر، می گویند عطر خاصی به مشام می رسد و این عطر از مجلس فرزندان فاطمه است، در حقیقت دیوارهای مجلسی که به عشق آل الله نفس کشیده اند، مغتنم است پس توسل را به خانه های خود بیاورید و بگذارید همه خانه و خانواده معطر شود، همچنین در زندگی ضد عفونی شده دعوا، طلاق و مشکلات خانوادگی کاهش می یابد.

 

فرهنگ غنی عاشورایی فرهنگ عزت و ذلت ناپذیری است
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرهنگ عزت و ذلت ناپذیری به عنوان یکی از فرهنگ های عاشورایی خاطر نشان کرد: فرهنگ عاشورا حقیقت ذلت ناپذیری و عزت و سربلندی را برای انسان متبلور می کند، سید الشهدا شب عاشورا با عمر سعد مذاکره کرد و به او گفت که با این اشتباه آخرت و سرانجام خود را تباه نکن و خودت را از بلا و سختی نجات بده.


آیت الله خاتمی با بیان این که ما از کفر تبعیت و حزب دموکرات به دنبال بهره برداری از برجام است، گفت:  ایران نیازی به برجام ندارد اما حزب دموکرات نیازمند به برجام بوده و  تا منافع اقتضا کند، پایبند هستند اما آنها در اولین فرصت که مشکلات شان حل شود، کنار می کشند، ما به فضل خدا نیازی به انها نداشته ایم زیرا که با فرهنگ عاشورا مستغنی بوده و هستیم.


وی ادامه داد: امروزه فرهنگ ولایت مداری زیر شاخه ای از فرهنگ عاشورایی است، نوجوان 11 ساله هم لباس جنگ می پوشد و سردار 35 ساله عاشورایی هم پایبند به امام حسین(ع) است، رهبر ما بوی عاشورا و کربلا می دهد.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که در عمل باید فرهنگ ولایت را اطاعت کرد، یادآور شد: سلام و تسلیم بودن در برابر مقام معظم رهبری و عمل به دستورات ایشان بر حسب ولایت مداری است و این فرهنگ هرگز جای فراموش شدنی نیست، بنابراین ضرورت دارد تا ماه صفر را با ترویج فرهنگ به عشق خداوند متعال، عزت و تسلیم ناپذیری، مقاومت و ولایت مداری سپری کنیم و در سراسر عمر پایبند به عاشورا و دین الهی باشیم./864/
پ201/ج

ارسال نظرات