۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۳۰۲۰۳۳

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث فعالیت‌های این مرکز را تشریح کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث از همکاری این مرکز با مراکز مختلف حوزوی سخن گفت و برخی از دستاوردهای مهم این مرکز را تشریح کرد.
حجت الاسلام فرهاد عباسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرهاد عباسی مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث در مراسم افتتاح ساختمان جدید پژوهشکده حدیث با تبریک به تمام پژوهشگران عرصه حدیث فعالیت‌های انجام گرفته در این زمینه را تشریح کرد.
 
وی با اشاره به همکاری‌های این پژوهشکده با مراکز علمی و فرهنگی اظهار داشت: مرکز تخصصی و پژوهشکده حدیث حوزه علمیه قم برای گسترش فعالیت‌های حدیثی در سطح کشور و مجامع علمی با مراکز علمی مانند انجمن حدیث حوزه، مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، دانشگاه قرآن و حدیث، دبیرخانه حوزوی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت همکاری دارد.
 
حجت الاسلام عباسی ادامه داد: قرارگاه خاتم الاوصیاء، مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، جامعه المصطفی، پژوهشکده باقر العلوم، دانشگاه ادیان و مذاهب، اداره کل ارشاد اسلامی قم، معاونت تهدیب حوزه علمیه قم، معاون پژوهش حوزه علمیه قم، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دبیرخانه جشنواره علامه حلی (ره) و مجمع جهانی اهل بیت (ع) از دیگر همکاران پژوهشکده حدیث هستند.
 
مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث با اشاره به فصلنامه‌های علمی تخصصی حدیث حوزه و برگزاری سطوح دو، سه و چهار حوزه را تشریح کرد و تعامل گسترده با طیف وسیعی از اساتید حدیثی کشور را از فعالیت‌های مهم این مجموعه عنوان کرد.
 
وی نوآوری‌ها و تولید شاخه‌های مختلف در دانش‌های حدیثی را مد نظر قرار داد و گفت: پژوهشکده حدیث استانداردهای روشی و محتوایی در علوم و معارف قرآن و حدیث را تدوین کرده و به مرحله اجرا در آورده است.
 
حجت الاسلام عباسی در پایان با تشریح دوره‌های آموزشی و پژوهشی ویژه گفت: نشست‌های علمی نقد نگاشته‌های حدیثی و تولید دانش تخریج شیعی برای نخستین بار از ثمرات بسیار مفید پژوهشکده حدیث است./836/پ202/ف
ارسال نظرات