۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۳۰۲۰۲۲
استاد حوزه علمیه مشهد:

دغدغه معیشت، طلاب را از انجام وظایفشان منحرف نسازد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظافت گفت: همه طلاب باید هر جا و مکانی که نیاز شد، غیرتمندانه حضور یافته و ضمن دفاع از دین خدا، دغدغه معیشت آنها را از انجام وظایفشان منحرف نسازد.
مرحوم رضا داوودي طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمّدجواد نظافت، استاد حوزه علمیه مشهد، در دومین مراسم سالگرد مبلّغ مجاهد حجت الاسلام رضا داوودی که ظهر امروز در محل مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) برگزار شده بود، گفت: جامعه پیش از علم به اخلاق نیاز دارد و حوزه می خواهد  در عمل صداقت و حقانیت اسلام را نشان دهد؛ چنان که در طول تاریخ، اخلاق نیکوی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) سبب پیشرفت اسلام بود.

 

حجت الاسلام نظافت یزدی، شخصیت مرحوم رضا داوودی را الگویی جامع و به روز برای طلاب و سایر جوانان خواند و اظهار داشت: اسلام به جوانان با استعداد و با انگیزه برای مقابله با هجمه های شدید دشمن نیازمند است. جوانان نباید تصور کنند حوزه جای افراد ضعیف و کم استعداد است که چون به درد هیچ کاری نمی خورند، وارد حوزه می شوند.



وی افزود: مرحوم داوودی که از شاگردان با استعداد و باهوش علوم حوزوی بود،‌ همان جوانی است که در دوران دبیرستان در مدارس استعدادهای درخشان درس می خواند و حائز رتبه دورقمی کنکور شده بود، اما با وجود همه این نبوغ در زمینه تحصیلات آکادمیک، راه تحصیل در حوزه ها را برگزید.

 

رییس مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) اخلاق را یکی از ملزومات همیشگی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در چشم همه ما، مرحوم داوودی نمونه اخلاق و ادب بود. او درعین این که از استعدادهای برتر علمی و یک نخبه واقعی به شمار می آمد، اما هیچگاه در صراط غرور و تفاخر قدم نگذاشت و با تواضع و فروتنی خود، نمونه یک طلبه با اخلاق بود.


وی با بیان این که در شهرهایی که حوزه علمیه وجود دارد نباید این قدر آمار جوانان گرفتار و بزهکار بالا باشد، افزود: این نشان می دهد حوزه به سراغ جوان نرفته و اهل انس و الفت با جوانان نبوده است، در حالی که مرحوم داوودی آنقدر به فکر جوانان بود که همزمان با تحصیل در حوزه به دبیرستان محل تحصیل خود رفت و آمد داشت و برای حل مشکلات آن ها وقت می گذاشت.


حجت الاسلام نظافت گفت: مرحوم رضا داوودی با وجود گذشت تنها دو ماه از زندگی مشترکش دست از تبلیغ و رسالت دینی خود برنداشت و همزمان با آغاز ماه محرم عازم یکی از مناطق محروم سیستان شد، در حالی که این هجرت هیچ جنبه مادی برای وی نداشت.


وی تأکید کرد: طلاب باید هر جا و مکانی که نیاز شد، غیرتمندانه حضور یافته و از اسلام دفاع کنند است و دغدغه معیشت آن ها بر انجام وظیفه غلبه نکند.


این استاد حوزه علمیه در انتها با بیان این که حتی مرگ این طلبه جهادگر نیز اثرگذار بوده است، افزود: تاکنون استقبال از کتاب «سفیر» نوشته آقای علی فیروزه چی که شامل خاطرات این طلبه جهادگر است، بسیار گسترده بوده است؛ بسیاری از خوانندگان این کتاب می گویند این کتاب دیدشان را نسبت به روحانیت و موضوع تبلیغ تغییر داده است.


شایان ذکر است، رضا داودی، متولد سال 1368، در تمام مقاطع تحصیلی، همواره از دانش آموزان ممتاز بود و دوره دبیرستان را در مدرسه استعدادهای درخشان سپری کرد. وی در سال 86، حائز رتبه دو رقمی کنکور تجربی شد اما بعد از چهل روز توسل به امام زمان(عج) و مشورت با افراد مختلف، تصمیم گرفت دانشگاه را‌‌ رها کرده و وارد حوزه علمیه شود.

 

وی پله‌های ترقی را در تحصیل به سرعت طی نمود و همواره از طلاب ممتاز به شمار می رفت البته نه فقط در درس که در همه ابعاد، به گونه ای که حجت الاسلام والمسلمین نظافت، مدیریت مدرسه، وی را از سرآمدان این مدرسه علمیه، از ابتدای تاسیس، می‌دانست. در جشن میلاد امام زمان در سال 1391، ردای سربازی امام عصر ارواحنا فداه را به دوش انداخت و ملبس به لباس پر افتخار روحانیت شد و پس از آن با خانواده‌ای متدین و مذهبی پیمان ازدواج بست.

حجت الاسلام داوودی پس از اتمام سطح یک در حوزه علمیه خراسان، در تابستان 92، برای ادامه تحصیل راهی قم شد. اواخر شهریور و همزمان با اعیاد شعبانیه با مراسمی بسیارساده و بسیجی گونه، زندگی مشترک با همسرش را آغاز کرد و با آغاز ماه محرم و عزای حسینی، در حالی که حدود دو ماه از زندگی مستقلش می‌گذشت، در تبلیغی جهادی عازم منطقه محروم زهک سیستان شد و در روز سوم محرم غریبانه، دعوت حق را لبیک گفت و بر اثر گازگرفتگی به لقاءالله پیوست./863/202/ب2

ارسال نظرات