۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۰۱۹۶۴
استاد حوزه و دانشگاه:

حرکت برخلاف رهنمودهای رهبر انقلاب موجب ذلت و گمراهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حرکت در خلاف جهت رهبری انسان را به گمراهی و ذلت می کشاند، گفت: برای هدایت به سمت و سوی مسیر الهی باید از رهبر و راهنما بهره گرفت و رهبر اصلی ما در حال حاضر امام زمان(عج) از ذریه پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند.
حجت الاسلام محمد رضا جواهري

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا جواهری، نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، در حاشیه طرح شجره طیبه صالحین با بیان این که حرکت در خلاف جهت رهبری انسان را به گمراهی و ذلت می کشاند، اظهار کرد: برای  هدایت به سمت و سوی مسیر الهی باید از رهبر و راهنما بهره گرفت و رهبر اصلی ما در حال حاضر امام زمان(عج) از ذریه پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند.


وی ادامه داد: امام صادق(ع) در روایت می فرمایند اولین عنصر به لحاظ ارزشی شناخت خداوند متعال است، پس از آن مهم ترین چیز پرداختن به سلامت بدن و عفت هوا و هوس است، در حقیقت عفت هوس به معنای نگاه افراد به جنس مخالف خود بوده که باید سالم باشد و نگاه، شنیدن، لمس و تمامی حرکات با جنس مخالف خلاف شرع تلقی شده و مایه گناهان اخروی خواهد بود.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نباید از راه حرام و خلاف شرع سلامت بدن و شکم را تامین کرد، گفت: اگر انسان وجوه شرع خود را نپردازد، به رفتار حرام مبتلا شده است، بنابراین باید حساب زکات و خمس را داشته باشد، همچنین دانشجویان کشور فرزندان انقلاب هستند و با عمل به نصایح و اندرز ها می توانند در مسیر الهی قرار بگیرند.


گفتنی است، طرح «شجره طیبه صالحین» از سال گذشته جلساتی را با محوریت اصول شرع، سیاسی و اجتماعی برگزار می کند؛ همچنین این طرح امسال با بیش از 20 حلقه در سطح این دانشگاه برای افزایش بهره وری معنوی، بصیرت سیاسی و فهم حقوقی برگزار می شود./864/ت302/ف

ارسال نظرات