۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۳۰۱۸۴۶
نمایشگاه مطبوعات؛

قدیری ابیانه: تضعیف اصل ولایت فقیه استراتژی دشمن برای ضربه به نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به فضای موجود کشور در قبال رسانه‌های منتقد دولت گفت: فشارهایی که دولت بر مطبوعات منتقد وارد می‌کند، مسأله‌ای حساس است؛ ازجمله آن حذف یارانه نشریاتی که متعلق به بیت‌المال هستند که با این کار دولت در عمل خواسته به آنها ضربه بزند و همین امر سبب شده است تا برخی از خبرگزاری‌ها و نشریات در نمایشگاه مطبوعات امسال شرکت نکنند.
محمد حسن قديري ابيانه

محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری، با اشاره به فضای موجود کشور در قبال رسانه‌های منتقد دولت اظهار داشت: فشارهایی که دولت بر مطبوعات منتقد وارد می‌کند، مسأله‌ای حساس است؛ از جمله آن حذف یارانه نشریاتی که متعلق به بیت‌المال هستند که با این کار دولت در عمل خواسته به آنها ضربه بزند و همین امر سبب شده است تا برخی از خبرگزاری‌ها و نشریات در نمایشگاه مطبوعات امسال شرکت نکنند.

 

وی افزود: گرچه دولت می‌خواهد این مسأله را در پوشش عدم کمک به مؤسسات عمومی که از بیت المال ارتزاق می‌کنند، نسبت بدهد، اما هدف این نیست.

 

قدیری ابیانه به تخصیص بودجه برای نشریات به اصطلاح خصوصی اشاره و تأکید کرد: تعداد قابل توجهی از این نشریه‌ها جزء نشریات فتنه‌گر هستند؛ نشریاتی که خط را از خارج کشور می‌گیرند و هزینه آنها را وزارت فرهنگ و ارشاد می‌دهد.

 

وی با انتقاد از عملکرد دولت در قبال رسانه‌ها ابراز داشت: دولت در ظاهر می‌گوید که نقد منصفانه کنید، اما هدفش این است که به طور کلی نقدی صورت نگیرد، به عنوان مثال رییس محترم جمهور در افتتاحیه نمایشگاه به اهمیت اخلاق تأکید کردند؛ حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا بی‌شناسنامه و بی‌سواد توصیف کردن منتقدان و حواله کردن آنها به جهنم، جزء اخلاق است؟

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا به معنای اعتدال اشاره کرد و گفت: دولت از اعتدال صحبت می‌کند؛‌ اما شاهد هستیم در دانشگاه‌ها، افرادی را منصوب می‌کند که در فتنه علیه نظام دست داشته‌اند و این افراد تلاش می‌کنند تا اشخاصی که پایبند به نظام و ولایت و خط امام و رهبری هستند را به نوعی از دانشگاه‌ها حذف کرده و صحنه را در دست بگیرند؛ بنابراین از این امور نمی‌توان به عنوان اعتدال و فراجناحی یاد کرد.

 

وی افزود: از طرف دیگر نمی‌توان گفت که انتقاد بی‌اساس از دولت نمی‌شود؛ به طور حتم انتقادها و تمجیدهای بی‌اساس از دولت وجود دارد از جمله آن تمجیدهای رییس جمهور از برجام است به صورت افراطی و یک‌جانبه، فقط بر نیمه پر برجام تأکید می‌کنند و حتی در توصیف آن نیز حقایقی را مطرح نمی‌کنند یا به نوعی تحریف صورت می‌گیرد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: همه مسؤولان باید در مقابل نقدهای دلسوزانه تحمل و سعه صدر بیشتری داشته باشند؛ هر چند افرادی که نقد دلسوزانه می‌کنند، دچار اشتباهاتی شوند؛ بنابراین وظیفه دولت و بخش رسانه‌ای این است که اگر در زمینه‌ای حق با دولت است، رسانه‌ها را توجیه کند، نه این که آنها را تعطیل کند.

 

وی برچسب افراطی‌ به رسانه‌های منتقد دولت را هدایت شده از سوی یک اتاق فکر خاصی دانست و تأکید کرد: در زمان بنی‌صدر نیز که منافقین و سایر گروه‌ها جوی را در کشور ایجاد می‌کردند، نشریات وابسته به بنی‌صدر، عبارت «حزب اللهی» مورد تمسخر قرار می‌‌دادند که حالت توهین و تحقیر داشته باشد که امام خمینی(ره) در این باره فرمودند«کسانی که این کار را می‌کنند، زنشان بر آنها حرام است».

 

 قدیری ابیانه استفاده از کلمه افراط را در جهت از بین بردن اثر کلام منتقدان عنوان و تصریح کرد: دفاع از نظام اسلامی و خط ولایت، مخالفت با نفاق، مخالفت با نفوذ برای هر نشریه و هر فردی، یک افتخار است و کسانی که خود شعار اعتدال می‌دهند؛‌ منظورشان از اعتدال چیزی بین اسلام و ضد اسلام است؛ در حالی که مُر اسلام عین اعتدال است.

 

وی با اشاره به این که یکی از صفات خداوند در کنار رحمانیت، جباریت است، گفت: رییس جمهور صحبت از اسلام رحمانی می‌کند؛‌ این درست است که کلمه رحمان در آغاز سوره‌های قرآن به کار رفته است؛ اما در قرآن عبارت «اشداء علی الکفار» نیز آمده است و خداوند بهشت و جهنم را با هم آفرید.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، شعار اسلام رحمانی را تقلید کورکورانه از مسیحیت خواند و یادآور شد: در دوران حاکمیت کلیسا بدترین شکنجه‌ها و جنایات انجام می‌شد و امروز نیز یکی از شعارهای کلیسا این است که عقل بزرگترین دشمن ایمان است.

 

وی افزود: از زمانی که کلیسا از قدرت کنار گذاشته شد، مسیحیت به عنوان صلح مطلق جلوه داده شد؛ در حالی که مسیحیت تحریف نشده همچون اسلام و سایر ادیان دیگر یک خط را دنبال می‌کند.

 

قدیری ابیانه به آغازگر جنگ‌های جهانی اول و دوم اشاره و تأکید کرد: مسیحیان با استناد به عبارت جعل شده در انجیل که «اگر کسی به تو سیلی زد،‌آن طرف صورتت را جلو بیاور تا ضربه‌ای به طرف دیگر بزند»، در صحبت‌های خود فقط از رحمانیت حرف می‌زنند؛ در حالی که جنگ اول و دوم جهانی را مسیحیان به راه انداختند و کلیسا از هیتلر و موسولینی حمایت کرد.

 

وی یادآور شد: کلیسا پیش قراول استعمار و همواره همراه، مکمل و ادامه دهنده راه استعمار در کشورهای مختلف بوده است، حال عده‌ای در ایران تلاش می‌کنند تا فقط رحمانیت اسلام را مطرح کنند و جدیت اسلام را در برخورد با دشمنان در نظر نگیرند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهداف پشت پرده مطرح کردن اسلام رحمانی، تأکید کرد: وقتی از اسلام رحمانی صحبت می‌کنند، می‌خواهند راه را برای ورود عناصر فتنه‌گر و رابطه با آمریکا باز کنند؛ از طرف دیگر ما رحمانیتی از سوی دولت با منتقدین و متدینین مشاهده نکرده‌ایم.

 

وی گفت: اصلاح طلبی ویژگی مؤمنان و اصول‌طلب‌ها است و ما اصلاحات را در اسلامی‌تر شدن می‌بینیم؛ اما برخی اصلاحات را در دورتر شدن از اسلام می‌بینند که نمی‌توان برآن نام اصلاحات را گذاشت.

 

قدیری ابیانه با اشاره به تأکید و هشدار رهبر معظم انقلاب درباره خطر نفوذ، تصریح کرد: به نظر من نفوذ حاصل شده است؛ زیرا وقتی رییس جمهور برای وزارت‌خانه‌‌های حساس همچون وزارت علوم، وزرایی را معرفی می‌کند که در فتنه نقش‌آفرینی کردند، این به معنای حاصل شدن نفوذ است.

 

وی زیرسؤال بردن و تضعیف اصل ولایت فقیه را استراتژی دشمن برای ضربه به نظام اسلامی دانست و افزود: دشمنان به این مورد اکتفا نمی‌کنند و اکنون تلاش می‌کنند مجلس شورای اسلامی را به دست بگیرند و همچنین تلاش می‌کنند تا مجلس خبرگان رهبری به دست عناصر سست ایمان و افرادی که پایبند به نظر امام راحل نیستند،‌ بیافتد؛ زیرا هدفشان تضعیف و از بین بردن اصل ولایت مطلقه فقیه است.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: مراحل تضعیف ولایت فقیه به این صورت است که به دنبال شورایی کردن، مدت‌دار کردن و گرفتن اختیارات ولایت فقیه هستند، این درحالی است که امام خمینی(ره) فرمودند «اختیاراتی که برای ولی فقیه در قانون اساسی تعریف شده است؛ بخشی از اختیارات او است و اگر بخواهیم قانون اساسی را اصلاح کنیم باید از این جهت باشد و ولی فقیه همان اختیاراتی را دارد که اگر پیامبراکرم(ص) و شخص امام معصوم در حکومت بودند، می‌داشتند»./908/پ200/ج

ارسال نظرات