۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۳۰۱۸۱۲
جانشین ستاد باز­سازی عتبات عالیات تشریح کرد؛

خدمات ستاد اربعین برای زائران حسینی

خبرگزاری رسا ـ جانشین ستاد عتبات عالیات با بیان این که بر اساس برآوردها 75 درصد مردم ایران از مرز مهران مشرف به عتبات می شوند، گفت: 25 درصد افراد نیز از مرزهای شلمچه و چزابه وارد عراق می شوند، تا روز گذشته 180 تریلی از اجناس کمک‌های مردمی به عراق منتقل شده است.
حبيب الله دهمرده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حبیب الله دهمرده مشاور رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که حضور پرشور در موسم اربعین توفیقی بزرگ برای ملت ایران است، گفت: امسال 11 کمیته برای ساماندهی و کمک به زائران عتبات عالیات در اربعین شکل گرفته است.


وی افزود: همچنین 6 قرارگاه نیز تشکیل شده است، مسؤول قرارگاه اصلی سفیر ایران در عراق بوده که این قرارگاه در عراق قرار دارد؛ قرارگاه ها در حوزه های امنیت، اسکان، تغذیه، نقلیه، کنسولی و فرهنگی فعالیت می کنند.


جانشین ستاد عتبات عالیات با بیان این که بر اساس برآوردها 75 درصد مردم ایران از مرز مهران مشرف به عتبات می شوند، اظهار داشت: 25 درصد افراد نیز از مرزهای شلمچه و چزابه وارد عراق می شوند؛ تا روز گذشته 180 تریلی از اجناس کمک های مردمی به عراق منتقل شده است.


وی ادامه داد: صدهزار پتو، درصد قابل توجهی موکت و چادر برای 140 هزار نفر بخشی از کمک های مردمی است، تقریبا 150 میلیارد تومان تا روز گذشته از کمک های مردمی جمع شده است؛ 400 هزار نفر نیروی انسانی برای کمک رسانی به خدمات رسانی به زائران اعزام می شوند.


دهمرده با بیان این که 120 هزار اسکان در کربلا در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 6 برابر افزایش پیدا کرده است، 47 موکب از سوی ایران دایر و بیش از 3 میلیون غذا در کربلا توزیع می شود.


وی عنوان کرد: تعداد هزار دستگاه خودرو برای انتقال زائران از سوی ایران به ناوگان حمل و نقل عراق اضافه می شود، تا روزهای آینده پیش بینی می شود که میزان کمک های مردمی تا میزان دو برابر افزایش پیدا کند؛ بیشترین کمک ها از سوی مردم سراسر کشور دریافت می شود.


مشاور رییس ستاد عتبات عالیات خاطرنشان کرد: از وسایلی که هرساله تهیه می شود در محلی نگهداری شده و برای برنامه سال بعد مورد استفاده قرار می گیرد./1323/پ202/ف

ارسال نظرات