۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۰۱۷۱۱
نمایشگاه مطبوعات؛

بعیدی نژاد: آمریکا درک درستی از واقعیات منطقه ندارد/ ظهور داعش نتیجه سیاست های غلط آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست دوگانه آمریکا در سوریه و یمن اظهار داشت: راهبرد ما درباره سوریه و منطقه به صورت کامل با آمریکایی‌ها متفاوت است و ما هیچ گونه توافقی با سیاست های آمریکا نداریم.
حميد بعيدي نژاد حميد بعيدي نژاد

حمید بعیدی نژاد، مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، با اشاره به سیاست دوگانه آمریکا در سوریه و یمن اظهار داشت: راهبرد ما درباره سوریه و منطقه به صورت کامل با آمریکایی‌ها متفاوت است و ما هیچ گونه توافقی با سیاست های آمریکا نداریم.

 

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه افزود: آمریکایی‌ها سعی کرده‌اند با سیاست‌های غلط خودشان به اهدافش ان در منطقه دست پیدا کنند، اما آن چیزی که مانع پیشبرد سیاست‌های آنها در منطقه بوده، گفتمان اسلام خواهی، عدالت، آزادی‌خواهی و در واقع بیداری اسلامی بوده است.

 

بعیدی نژاد یادآور شد: همه این ارزش‌های اسلامی که در منطقه وجود دارد در مقابل مطامع آمریکا است و آمریکایی‌ها در این زمینه اطلاعات کافی ندارند و این مباحث برای آنها نامفهوم است و درک دقیقی از اوضاع منطقه ندارند.

 

وی اهداف ایران را با منافع آمریکا منافات خواند و تأکید کرد: امروز در شرایطی قرار گرفته‌اند که با واقعیات روبرو شده‌اند و نتیجه سیاست‌های غلط خودشان را در بروز گروه‌هایی همانند داعش مشاهده کرده‌اند.

 

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در حال حاضر دیگر منطقه سیاست‌های آمریکا را نمی‌پذیرد؛ از این‌رو در مواردی ورود ایران و حل معضلات منطقه‌ای را از طریق ایران تا حدودی پذیرفته‌اند.

 

وی گفت: اگر کشورها به شکلی گرد هم جمع شوند و با واقع‌نگری بدون پیگیری اهداف و سیاست‌های غلط و اشتباه به نوعی برای حل مشکلات منطقه تلاش کنند، نظام اسلامی نیز برای حل این بحران‌ها تلاش خواهد کرد.

 

بعیدی نژاد افزود: باید شرایطی ایجاد شود که جلو کشتار مردم گرفته شود و ایران نیز به سهم خودش در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته است و برای برگشت آرامش به کشورهای اسلامی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند./908/پ200/ج

ارسال نظرات