۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۳۰۱۳۱۶
حجت الاسلام عالی:

امام حسین با شهادت خود تأثیر بسزایی بر دل‌های مردم گذاشت

خبرگزاری رسا ـ کارشناس برنامه سمت خدا گفت: امام حسین(ع) با شهادتش تأثیری بر دلهای مردم حتی غیر مسلمانان گذاشته که برای بقیه معصومان چنین اثری وجود ندارد.
حجت الاسلام مسعود عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام مسعود عالی، شب گذشته در مراسم عزاداری دهه سوم محرم در مسجد علی بن ابیطالب(ع) زاهدان گفت: اهل معرفت می‌گویند کسانی که راه خدا راه می‌روند شامل دو دسته سالک و مجذوب هستند.

 

کارشناس برنامه سمت خدا ادامه داد: سالک آرام آرام مسیر به سمت خدا را طی می کند ولی مجذوب یک باره این مسیر را طی می کند و به گفته قرآن سالک می‌رود ولی مجذوب را می برند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اوقاتی که جذبه بیشتر به سراغ ما می‌آید سحر است، گفت: اگر از ما بپرسند که بین دو دسته سالک و مجذوب کدام راه بهتر است، معلوم است که همه جذبه را ترجیح می‌دهیم چون یک دفعه مسیر را طی می‌کنیم اما این جذبه‌ها چطور به سراغ ما می‌آیند؟

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: گاهی یکباره کار خیری به سراغ انسان می‌آید به نحوی که از قبل آماده آن نیست مثل دست کسی را گرفتن و آبرویی را خریدن.

 

وی افزود: یکی دیگر از جاهایی که جذبه به سراغ انسان می‌آید مجالس امام حسین (ع) است اهل بیت فرمودند همه ما سفینة النجاة هستیم ولی امام حسین (ع) اَسرَع و اُوسِع یعنی سریعتر و وسیعتر است.

 

حجت الاسلام عالی با توصیه به مطالعه کتاب کامل الزیارات اظهار داشت: این کتاب، پانصد صفحه راجع به امام حسین(ع) و صد صفحه راجع به بقیه معصومین سخن دارد البته بحث این نیست که امام حسین(ع) بهتر از پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) و حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) است بحث این است که امام حسین(ع) با شهادتش تأثیری بر دلهای مردم حتی غیر مسلمانان گذاشته که برای بقیه معصومین چنین اثری وجود ندارد در هند چهار روز تعطیل است ولی فقط یک روز تعطیل کامل است و آن روز عاشوراست.

 

وی خاطرنشان کرد: روایاتی هست که خدا به خاطر شهادت امام حسین(ع) سه چیز به ایشان عطا کرد اولا اینکه امامان بعدی از فرزندان ایشان هستند دوما دعا زیر گنبد امام حسین(ع) برآورده می‌شود و سوما اینکه تربت امام حسین(ع) شفا است و تنها خاکی است که خوردنش حرام نیست.

 

کارشناس برنامه سمت خدا با اشاره به رسالت امام زین‌العابدین تصریح کرد: امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا سه کار در دوران امامت باید انجام می‌داد اولا باید شیعه را که در حال از بین رفتن بود و تعداد پیروان آن خیلی کم شده بود، پرورش می داد ثانیا فرهنگی را که از نظر اخلاقی و فرهنگی منحط شده بود، باید اصلاح می‌کرد و ثالثا حفظ و نشر قیام عاشورا./831/202/ب1

ارسال نظرات