۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۳۰۱۲۷۷

بازتاب فعالیت های تحقیقی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در نشریه مشکوة

خبرگزاری رسا ـ مشکوة اولین نشریه علمی آستان قدس رضوی است که بعد از انقلاب اسلامی در مشهد منتشر شد و مقالات این نشریه (که در سی و چهارمین سال انتشار است) در سایت های مختلف به ویژه بنیاد پژوهش های اسلامی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و... نمایه می شود.
نشريه مشکوة

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نشریه مشکوه که بازتاب بخشی از فعالیت های تحقیقی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی است  که در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در تهران، عرضه می شود.

نشریه مشکوه داراى رتبه علمى، ترویجى به صاحب امتیازى بنیاد پژوهش هاى اسلامى آستان قدس رضوی، با گرایش «قرآن و حدیث» و «تاریخ و فرهنگ اسلامى» بوده که زیر نظر هیأت تحریریه از استادان حوزه و دانشگاه اداره می شود.

تحقیق در حوزه علوم و معارف اسلامى و ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام از اهداف مهم و رسالت فرهنگى آستان قدس رضوى است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برعهده مراکز علمى، فرهنگى این آستان گذاشته شده است. براى دستیابى به این رسالت مهم، نخستین شماره فصلنامه مشکوة در پاییز 1361 توسط اداره امور فرهنگى آستان قدس رضوى منتشر شد.

مخاطبان اصلى این نشریه، اساتید و دانش آموختگان حوزه و دانشگاه هستند. زبان نشریه فارسى است که در قطع وزیرى با جلد رنگى منتشر می شود.

مشکوه اولین نشریه علمی آستان قدس رضوی است که بعد از انقلاب اسلامی در مشهد منتشر شد. مقالات این نشریه (که در سی و چهارمین سال انتشار است) در سایت های مختلف به ویژه بنیاد پژوهش های اسلامی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و... نمایه می شود.

 

در این نمایشگاه که از 16 تا 22 آبان ماه در مصلای بزرگ تهران برگزار می شود، علاوه بر حضور موسسات مطبوعاتی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، نشریات مختلف داخلی نیز حضور دارد و بیش از 40 نشریه آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار می گیرد./1308/د102/ق 

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات