۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۳۰۱۲۷۱
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

دعا و استغفار در حق دیگران بهترین راهکار درمان حسادت

خبرگزاری رسا ـ حیدری مجد به راهکار درمان حسد اشاره کرد و گفت: بهترین راهکار درمان حسادت، دعا در حق دیگران است؛ از این‌رو انسان حسود هرگز خیر خواه دیگران نبوده و از پیشرفت آن‌ها خوشحال نمی‌شود؛ اما انسانی که غبطه می‌خورد، از پیشرفت دیگران خوشحال شده و از خداوند می‌خواهد این نعمت به وی نیز عطا شود.
حسادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم حیدری مجد، شامگاه امروز در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که حسادت همانند تیری زهرآگین از جانب شیطان است که در یک لحظه تمام حسنات را می سوزاند، گفت: این اثر حسادت موقتی نبوده و فرد حسود هر چه پیش می‌رود بیشتر در باتلاق گناه و تباهی غرق می‌شود.

 

وی افزود: میان حسادت و غبطه تفاوت وجود دارد و انسان حسود هرگز خیر خواه دیگران نبوده و از پیشرفت آن‌ها خوشحال نمی‌شود؛ در حالی که انسانی که به دیگران غبطه می‌خورد با پیشرفت آن‌ها خوشحال شده و از خداوند می‌خواهد بر درجات دیگران بیافزاید و این حسنات را نیز برای او هم قرار دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: حسادت از هر سمی مهلک‌تر است و هرکسی کام خود را به آن آلوده کند، دیر یا زود در اثر این سم از دنیا با افسردگی بسیار زیادی خواهد رفت.

 

خانم حیدری مجد با اشاره به این که حسد در مورد اموال شوهر برای زن پسندیده است، گفت: در روایتی از حضرت رسول(ص) و از حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه روایت شده که زن باید نسبت به اموال و ناموس شوهر با خساست و حسادت رفتار کرده و اجازه ندهد احدی به آن دست درازی کند.

 

وی افزود: تنها حسادتی که برای انسان پسندیده است، همین نوع حسادت بوده و حسد در سایر عرصه‌ها همانند آتشی است که خرمن اعمال انسان را در یک چشم بر هم زدن نابود می‌کند.

 

خانم حیدری مجد به راهکار درمان حسد اشاره کرد و ادامه داد: دعا برای کسی که انسان نسبت به او حسادت کرده و برای این که بتوانیم این عادت ناپسند را از خود دور کنیم سفارش شده است؛ از این‌رو باید ابتدا با استغفار و دعا از حسد دوری کنیم.

 

وی افزود: انسان باید به دیگران کمک کند، به ویژه به کسانی که نسبت به آن‌ها حسادت می‌کند؛ زیرا حسادت دارای آثار وضعی زیادی در زندگی انسان بوده و نه تنها خرمن اعمال انسان را نابود می‌کند، بلکه نشاط و شادی انسان را گرفته و وی را افسرده می‌کند و از سوی دیگر انسان را مجبور می‌کند که برای درمان عقده حسادت خود آبروی دیگران را بریزد و به بدگویی و کینه توزی نسبت به طرف مقابل اقدام کند./968/پ202/ف2

ارسال نظرات