۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۰۱۱۱۷
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

طلبه‌ای که عالم نباشد نمی‌تواند نیازهای جامعه امروزی را پاسخگو باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان گفت: طلبه ای که عالم نباشد نمی تواند نیازهای جامعه امروزی را پاسخگو باشد.
حجت الاسلام حائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حائری مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان عصر دیروز با حضور در شهرستان نیشابور با طلاب و اساتید محترم مدرسه علمیه گلشن دیدار و گفت‌وگو کرد.


مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت ایام ماه محرم و چهلمین روز عروج ملکوتی زائران حادثه منا با اشاره به آیه و اما بنعمه ربک فحدث تصریح کرد: اولیاء الهی همواره به نعمتهای خداوند و زیبائی های هستی توجه داشته و به همین خاطر همیشه شکر گزارنعمتهای الهی بودند.


وی با اشاره  به سختی هایی که علما در راه رسیدن به علم متحمل شدند افزود : با مطالعه زندگی علما از آنها درس زندگی بیاموزید. علما در زمان گذشته به سختی درس می خواندند ولی در زمان حال به تمام معنا همه امکانات و شرایط برای تحصیل علم محیا است.


حجت الاسلام حائری خطاب به طلاب جوان گفت: نعمت سلامتی، امنیت، جوانی و فضای علمی محیا شده را قدر بدانید و شکرگزار نعمتهای خداوند باشید، قدر عمر و جوانی خود را بدانید واز فرصت موجود استفاده کنید و از حواشی و فروع کاسته به اصل که همان تحصیل علم است بپردازید.


وی در ادامه تصریح کرد: بالاترین مرحله شکرگزاری، درست استفاده کردن از نعمت هاست ولی ما انسان ها غفلت می کنیم بنابراین به یک متذکر نیازمندیم تا به ما یادآوری کند که مسؤولیت ما در قبال نعمت های خداوند چیست.


مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با توجه به بالا رفتن سطح علمی جامعه گفت: برای اینکه مردم جذب شما شوند باید عالم باشید پس باید درس ها را عمیق بخوانید زیرا طلبه ای که عالم نباشد نمی تواند نیازهای جامعه امروزی را پاسخگو باشد.


حجت الاسلام حائری با اشاره به تبلیغات گسترده بر علیه تفکر شیعه یادآور شد: تشیع در هیچ بازه زمانی به اندازه زمان حال مورد حمله نبوده و این به خاطر انقلاب اسلامی است که پیام تفکر شیعی را به دنیا منتقل کرده است.


وی افزود: دشمن به دنبال گسترش تفکرات انحرافی همچون داعش است و با همه توان نظامی و مالی به دنبال رشد این شجره ملعونه است پس مطالعات عمیق داشته باشید و خودتان را آماده پاسخگویی به مردم دنیا بدانید.


مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان ادامه داد: طلبه با سواد یک لحظه بیکار نمی ماند و جامعه تشنه علوم و معارف اهل بیت (ع) است.


شایان ذکر است در پایان این جلسه مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان گزارشی از خدمات ارائه شده توسط مرکز خدمات به طلاب محترم ارائه کرد.
/859/203/ب3
 

ارسال نظرات