۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸
کد خبر: ۳۰۰۵۲۷
استاد حوزه و دانشگاه:

عربستان کانال نفوذ استکبار در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که عربستان کانال نفوذ استکبار در منطقه است، گفت: آل سعود مجری دستورات استکبار در منطقه است و در عمل وابسته به آمریکا و انجام دهنده اوامر او است.
حجت الاسلام سيدعباس ميرحبيبي

حجت الاسلام سیدعباس میرحبیبی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که عربستان پیوندی جدانشدنی با آمریکا و اسرائیل دارد، گفت: هیچ امیدی به هدایت آل سعود وجود ندارد.

 

وی با تأکید بر این که ایران اسلامی خواهان حل مسائل به وسیله جنگ نیست، گفت: عربستان کانال نفوذ استکبار به منطقه است.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با بیان این که ایران باید با دیپلماسی مسائل منطقه را حل و فصل کند، گفت: دستگاه دیپلماسی به دنبال مهار کردن دشمن در منطقه است که تحقق این مهم مناسب است، اما نباید امیدی به اصلاح آنها داشت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که محوریت مسلمانان جهان در خاورمیانه است و عربستان به دنبال ایجاد راه نفوذ برای آمریکا در این منطقه است، اما شکست خورده است، گفت: دشمن در سوریه، عراق، یمن و لبنان شکست خورده است.

 

وی با تأکید بر این که دشمن با حادثه منا انتقام شکست های خود را گرفت، گفت: چنین کشورهایی قابل مذاکره نیستند، اما زبان دیپلماسی برای مقابله، افشاگری و بیدار کردن ملت ها مفید است.

 

به گفته وی، پایه های استکبار فروریخته و احتمال سقوط آنها وجود دارد، از این رو باید به سقوط آنها کمک کرد که رسواگری آنها در مذاکرات می تواند دستیابی به این هدف را تسریع بخشد.

 

حجت الاسلام میرحبیبی آل سعود را اصالتا یهودی زاده دانست و گفت: آل سعود در راستای اهداف صهیونیست عمل می کند و وابسته به اسرائیل است، بنابراین نمی توان امیدی به رها کردن اسرائیل از سوی عربستان داشت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: عربستان میلیاردها دلار در سراسر جهان هزینه کرده است تا آیین وهابیت را در مقابله با تشیع و اسلام ناب رسول الله اثبات کند، اما در ابعاد مختلف شکست خورده اند.

 

وی با تأکید بر اینکه آل سعود قادر به ایستادن نیست و نمی تواند عقاید خود را به اسلام بسط دهد، گفت: عربستان در عمل وابسته به آمریکا و انجام دهنده اوامر او است.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با بیان این که عربستان منهای اسرائیل و آمریکا نمی تواند تصمیمی بگیرد، گفت: آل سعود مجری دستورات استکبار در منطقه است./1307/302/ب2

ارسال نظرات