۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۳۰۰۴۹۶
امام جمعه شهرضا:

محبت به اهل بیت دستوری و تشریفاتی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا با اشاره به واقعه تاریخی سخنرانی امام سجاد(ع) در مسجد اموی شام، گفت: امام(ع) در این سخنرانی با برشمردن امتیازات الهی خاندان پیامبر(ص) و تأکید بر انتساب خود به آن حضرت، یزید را در انظار عمومی رسوا و ارکان حکومت اموی را سست کردند.
عاشوراي حسيني در اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرضا، امشب در مسجد صدیقه طاهره این شهرستان اظهار کرد: اسلام مدیون خون امام حسین(ع) و مجاهدت آن حضرت و یاران باوفای ایشان است.
 
وی در ادامه افزود: اگر امروز نامی از احکام الهی همچون امر به معروف و نهی از منکر، نماز و دیگر عبادات وجود دارد، به خاطر جانفشانی امام حسین(ع) و همچنین پیشگامی ایشان در عمل به تمامی این احکام بوده است.
 
امام جمعه شهرضا تصریح کرد: خون شهدای کربلا، در ایام محرم، سبب ایجاد تحرک و پویایی در تمامی اقشار و گروه ها شده و مردم با عشق و ارادت مثال زدنی، برای آن حضرت عزاداری می کنند.
 
حجت الاسلام یعقوبی با بیان این مطلب که بازماندگان از واقعه عاشورا در مسیر کربلا تا شام، با سخنرانی های روشنگرانه خود، مردم را نسبت به جنایات واقع شده در صحرای نینوا آگاه می کردند، عنوان کرد: ماندگاری قیام امام حسین(ع)، مدیون رشادت ها و ایثارگری های حضرت زینب(ع) و امام سجاد(ع) است که با بیان حقایق و جنایات وارد شده بر خاندان رسول الله(ص)، حکومت اموی را رسوا و مانع فراموشی این واقعه مهم شدند.
 
وی گفت: یزید در مسجد اموی شام، در صدد بود تا با تحقیر اسرای کربلا، مانور قدرت بزرگی برگزار، و ضمن توجیه اقدام خود در قتل امام حسین(ع)، پایه های حکومتی خود را استوار تر کند، اما این واقعه با سخنان کوبنده امام سجاد(ع)، به زیان او و خاندان اموی تمام شد.
 

 

امام جمعه شهرضا عنوان کرد: فردی در مسجد کوفه به دستور یزید، بر منبر رفته و در مذمت اولاد رسول الله(ص) و در شأن خاندان ابوسفیان سخنرانی کرد؛ نان به نرخ روز خوردن، آن هم در زمان حکومت فرد فاسدی همچون یزید، افراد را دوزخی می کند.
 
حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: امام سجاد(ع) در سخنرانی خود در مسجد اموی شام، با اشاره به ارزش های خانوادگی خود، طی سخنانی، علم، حلم، فصاحت و شجاعت را از جمله فضیلت های الهی در حق خاندان خود دانستند.
 
وی در ادامه با بیان این مطلب که، امام سجاد(ع) در این سخنان، محبت در قلوب مؤمنان را از جمله عطایای الهی در حق اهل بیت(ع) دانستند، تأکید کرد: محبت به اهل بیت تشریفاتی و دستوری نبوده و از نشانه اعتقاد به خداوند می باشد، حب الحسین(ع) و علاقه به اهل بیت از نشانه های استجابت دعای رسول الله(ص) است.
 
امام جمعه شهرضا در پایان، با اشاره به واقعه تاریخی سخنرانی امام سجاد(ع) در مسجد اموی شام گفت: امام(ع) در این سخنرانی با برشمردن امتیازات الهی خاندان پیامبر(ص)، و تأکید بر انتساب خود به آن حضرت، یزید را در انظار عمومی رسوا، و ارکان حکومت اموی را سست کردند./868/202/ب1
ارسال نظرات