۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۳۰۰۲۸۱
استاد حوزه علمیه:

آل سعود از مکتب شیعه و نظام اسلامی ایران هراس دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فاضلی گفت: سعودی ها به شدت از تشیع و جمهوری اسلامی ایران هراس دارند، از این رو زمانی که فاجعه رخ داد مقامات این کشور حتی اجازه ملاقات به مقامات ایرانی را نمی دادند اما پس از سخنرانی قاطعانه رهبر انقلاب وحشت زده شده و خود مقامات سعودی درخواست ملاقات دادند.
حادثه منا عربستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی فاضلی، استاد حوزه علمیه و شاهد عینی فاجعه منا پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت چهلمین روز خانباختگان منا و 13 آبان که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در زمان وقوع حادثه منا درب های فرعی برای روان شدن جمعیت بسته بود و آب رسانی به حجاج صورت نگرفت.


وی افزود: در حج وضعیت به گونه ای بود که تا چند نفر از مسلمانان در کنار یکدیگر حضور پیدا می کردند با آن ها برخورد شدیدی انجام می شد، هر ساله در جریان حج دولت سعودی ریزترین مسائل را با دوربین های متععد درصد می کند حال چگونه به وسیله همان دوربین ها نتوانستند از این فاجعه عظیم جلوگیری کنند؛ بی تدبیری آل سعود در فاجعه منا مشهود است.


استاد حوزه علمیه با بیان این که سعودی ها تبلیغات بسیاری انجام دادند تا جمهوری اسلامی ایران را مقصر فاجعه منا معرفی کنند، اظهار داشت: آل سعود بویی از انسانیت نبرده است، این افراد با وجود این که مشاهده می کردند زائران خانه خدا در حال جان دادن هستند به آن ها توجهی کرده و یاری نمی رساندند.


وی ادامه داد: سعودی ها به شدت از تشیع و جمهوری اسلامی ایران هراس دارند، از این رو زمانی که فاجعه رخ داد مقامات این کشور حتی اجازه ملاقات به مقامات ایرانی را نمی دادند اما پس از سخنرانی قاطعانه رهبر انقلاب وحشت زده شده و خود مقامات سعودی درخواست ملاقات دادند.


حجت الاسلام فاضلی با بیان این که در اطراف خیابان 204 و سوق العرب ایستگاه های آتش نشانی و امداد رسانی بسیاری وجود داشت، ابراز داشت: با وجود تعداد بسیار بالای این ایستگاه ها هیچکدام در صحنه فاجعه حضور پیدا نکردند.


وی عنوان کرد: حادثه ساعت 8 صبح اتفاق افتاد اما نیروهای سعودی با کندی بسیار نزدیک به ساعت 12 در صحنه حضور پیدا کردند، آل سعود زائران شیعی و ایرانی خانه خدا را بسیار آزار می دهد؛ باید توجه داشت که حادثه منا عمدی بوده و برای ضربه زدن به جایگاه حج و مسلمانان صورت گرفته است./1323/پ202/ف2

ارسال نظرات