۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۰۰۲۶۸
امام جمعه بروجرد:

قیام عاشورا الهام بخش نهضت‌های آزادی بخش جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد قیام عاشورا را الهام بخش نهضت های آزادی بخش جهان بیان کرد و گفت: با استفاده از ابزار مؤثری همچون هنر باید اهداف این قیام در جامعه تبیین شود.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین سوگواره عکس عاشورایی بروجرد، که در مجتمع فرهنگی دکتر زرینکوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: برگزاری سوگواره عکس عاشورایی در بروجرد را اقدامی ارزشمند، ماندگار و اثرگذار در بین مردم به ویژه جوانان است.

 

وی با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره عکس عاشورایی در بروجرد افزود: برگزاری این آیین ها موجب انتقال فرهنگ عاشورایی به مردم می شود.

 

حجت الاسلام ترابی در ادامه بیان داشت: مکتب عاشورا با ایثار و فداکاری امام حسین(ع) و یارانش بنا شد.

 

وی با بیان این که قیام عاشورا الهام بخش نهضت های آزادی بخش جهان بوده است، افزود: اخلاص امام حسین(ع) و یاران با وفایش موجب ماندگاری نهضت عاشورا در اذهان مردم است.

 

حجت الاسلام ترابی با بیان این که قیام امام حسین(ع) اسلام و ارزش های اسلامی را نجات داد، اظهار داشت: هداف و فسلفه قیام عاشورا به نسل نو و آینده کشور امری ضروری است.

 

بیان اهداف قیام عاشورا در قالب هنر اثرگذار است

امام جمعه بروجرد با تأکید بر این که بیان اهداف قیام عاشورا در قالب هنر اثرگذارتر از دیگر روش ها است، ادامه داد: این روش به دلیل جذابیت و ماندگاری بیشتر، بهتر از هر روش دیگری است.

 

وی با بیان این که انتقال فرهنگ و اهداف قیام عاشورا باید از طریق ابزار هنر مورد توجه هنرمندان قرار گیرد، گفت: با ترویج معروف ها و انتقال اهداف قیام عاشورا در جامعه به ویژه بین جوانان باید از بروز بدعت ها جلوگیری کرد.

 

یاسر کرمی، دبیر برگزاری نخستین سوگواره عکس عاشورایی در بروجرد، در ادامه گفت: سوگواره عکس عاشورایی با نگاه ویژه به موضوع فرهنگ عمومی، فرهنگ عاشورایی در سه بخش عکاسی با دوربین حرفه ای، عکاسی با دوربین نیمه حرفه ای و خانگی و عکاسی با دوربین تلفن همراه برگزار شد.

 

وی با بیان این که این سوگواره با محوریت نگاه آزاد به عزاداری های مردمی، مجالس سوگواری سرور و سالار شهیدان برگزار شده است، اظهار داشت: 546 عکس از 273 شهروند بروجردی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

کرمی با بیان این که 372 عکس از 125 نفر به بخش مسابقه راه یافتند، افزود: 27 اثر از این تعداد انتخاب و برتر معرفی شده است./9459/202/ب1

ارسال نظرات