۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۳۰۰۱۹۶

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ لزوم مبارزه با استکبار ،آغشته بودن عزاداری ها به خوی استکبارستیزی و قدرت جهانی شدن با توان موشکی عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبارکوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سرگرد پاسدار حسین شمس فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گفت : انقلاب دوم ما بر گرفته از قیام امام حسین (ع) بود  استکبار ستیزی تنها عاملی است که باعث عزت می شود، استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران الگویی و امیدی برای سایر کشورهای دیگر اسلامی در سطح جهان بوده و می باشد، همین است که تمامی رهبران الهی از اول خلقت تاکنون دارای اصول مشترکی بوده اند که یکی از آن اصول ایستادگی در مقابل طاغوت هاست یعنی استکبار ستیزی.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریمان ضمن عرض تسلیت ایام حزن و اندوه اسارت آل الله و همچنین تبریک فرارسیدن هفته بسیج و گرامیداشت یوم الله 13 ابان روز استکبار ستیزی تصریح کرد : باید بدانیم  که هدف و رسالت اصلی تمام انبیاء الهی استکبار ستیزی و مقابله با ظلم و ستم ظالمان و دفاع از مظلومان بوده است که تجلی و نمونه شاخص آن می توان در قیام  آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام در صحنه کربلا دید.


وی افزود:  سرور و سالار شهیدان در کنار موضوعات بسیار مهمی از جمله امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت بسیار زیاد به نماز، می خواستند نقش بصیرت در جامعه اسلامی و مقابله با ظلم و استکبار زمان خودشان یزید را نشان دهند.


شمس با بیان اینکه هیچ یک از رهبران الهی تاکنون با کفر و استکبار سازش نکرده اند و در این راه هم قاطعیت زیادی داشته اند  خاطر نشان کرد : یکی دیگر از اصول مشترک انبیا می توان به دفاع از مظلومان و مستضعفان نام برد که مبتنی بر آیه «و نرید أن نمن على الذین استضعفوا فى الأرض و نجعلهم أئمّه و نجعلهم الوارثین» (قصص، ایه 5) می باشد که اینها مستندات و مبانی اعتقادی و راهبرد ما می باشد.


وی ادامه داد: لذا استکبار زمان ما امریکا بوده و می باشد که از اوایل انقلاب و حتی قبل از آن و شروع جنگ تحمیلی و تاکنون نقش اساسی در تمامی دشمنی ها با نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند و دارد.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریمان گفت:  بسیجیان عزیز بایستی بدانند که استکبار و آمریکا بر طبق آیات قرآن چیزی جزء، محو اسلام و دین اسلام (سوره بقزه آیه 217) تسلط فکری و اعتقادی (سوره بقره آیه 120) و انجراف جامعه اسلامی (آال عمران ایه 69) و تفرقه و اختلاف نمی باشد.


عزاداری های ما باید آغشته به خوی استکبارستیزی باشد

حجت الاسلام سید محمد حسینی فرمانده پایگاه جواد الائمه مسجد حضرت زینب (س) مشهد گفت: مطابق با آیاتی که بیانگر وجود هدایت گری برای هر قوم است امام حسین علیه السلام نیز از باب هدایت صحبتی با طرف مخالف داشتند و این به معنای باج دادن به دشمن، آن هم برای مصالحه نبود.


وی با بیان این که برخی اقدامات امام حسین علیه السلام را در قیام عاشورا نوعی مذاکره می دانند تصریح کرد: هر اقدام امام حسین علیه السلام در روز عاشورا تنها به نفع اسلام بوده است و این ادعا با اثر صحبت های امام در جذب افرادی همچون حربن یزید ریاحی از جناح مخالف قابل اثبات است.


حجت الاسلام حسینی با تعمیم این برداشت از رفتار سرور و سالار شهیدان به اقدامات مسئولان در مسایل روز کشور از جمله مذاکرات هسته ای تصریح کرد: گویا بعضی از مسئولان آیه 120 سوره مبارکه بقره را فراموش کرده اند که می فرماید یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی شوند مگر آن که از کیش آنان پیروی کنی.


وی در ادامه تاکید کرد: دشمن هرگز با ما مصالحه نمی کند و کفار تنها اگر بدانند که با مصالحه امکان نفوذ فراهم آمده و از این طریق اصل اسلام را از میان می رود بحث مصالحه را به میان می آورند.


فرمانده پایگاه جواد الائمه مسجد حضرت زینب (س) مشهد با بیان سخنی از حضرت امام ادامه داد : امام مشکل با آمریکا را بحث اسلام می دانستند و دین مبین اسلام استکبار ستیزی را به ما می آموزد از این رو هر زمان که دشمنی چون آمریکا در کنار کشور ایران قرار گرفت باید یقین بدانیم که استکبارستیزی از میان رفته است.


وی در مثالی کشور عربستان را بدون استکبارستیزی ارزیابی کرد و گفت: بحث استکبارستیزی در کشور عربستان با برگزار نکردن راهپیمایی و شعارهایی علیه استکبار عینیت ندارد و چنانچه شعارهای «مرگ بر آمریکا» از راهپیمایی های کشور ما نیز حذف شود استکبارستیزی به کناری رانده می شود.


استکبارستیزی اساس قیام عاشورا است

حجت الاسلام حسینی حرکت امام حسین علیه السلام و قیام عاشورا را مصداق بارز استکبارستیزی دانست و گفت: پیش از آن که حسین ابن علی به سمت کربلا راه بیفتند بعضی از یاران ایشان پرسیدند چرا از شر دشمن به سمت یمن که مملکتی آباد و برقرار است پناه نمی برید و آقا گفتند من برای امر به معروف و نهی از منکر مبارزه می کنم.


وی امر به معروف را همان اسلام و نهی از منکر را استکبارستیزی توصیف کرد و گفت: تمام مراحل انقلاب، راهپیمایی ها، حرکت ها، قیام و عزاداری های ما باید آغشته به خوی استکبارستیزی باشد و در غیر این صورت بر مبنای فرمایش رهبر کبیر انقلاب هر کجا استکبار از ما راضی باشد به معنای وجود اشکال در اقدامات است.

 

با توان موشکی، ایران یک قدرت جهانی شد
فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابوردریادواره سی وپنج شهید شهراسحاق آباددرمسجد پنج تن گفت: کسی فکر نکند با گفتگو ومذاکره قدرتهای دنیاباما سریک میز نشستند بلکه صدای غرش موشکها بودکه آنهارامجبورکرد جمهوری اسلامی را به عنوان یک قدرت درجهان بشناسند.


علی معدنی با بیان اینکه  بحث نفوذ مربوط به الان نیست بلکه از صدراسلام بوده است  اظهارداشت: بعد از عفو عمومی توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) ابوسفیان درصدد نفوذ بود که توانست پسرخودش(معاویه) را به عنوان کاتب مسائل اسلام جا بزند


وی ادامه داد : دراوایل انقلاب چه کسی رئیس جمهور مکتبی مارو شهید کرد؟ چه کسی بهشتی مظلوم را شهید کرد؟ شهدای محراب را چه کسی شهید کرد؟ غیراز نفوذیها بودند


وی خطر نفوذی هاراجدی دانست وخاطر نشان کرد: استکبارجهانی حیاتش را درممات ما وپیروزیش را درشکست ما می داند.
/859/203/ب2

ارسال نظرات