۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۳۰۰۱۷۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نقش آفرینی روحانیت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزایش یابد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش روحانیت در اصلاح فرهنگ عمومی جامعه، گفت: باید فعالیت و نقش آفرینی روحانیان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزایش یابد.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با گرامیداشت چهاردهم آبان، روز فرهنگ عمومی، به نقش روحانیان و طلاب استان در اصلاح معضلات فرهنگی موجود در خراسان شمالی پرداخت و افزود: اگر چه روحانیان همواره در زمینه اصلاح مسائل فرهنگی فعال بودند اما از یک سال پیش در شورای فرهنگ عمومی استان به صورت ویژه برنامه هایی برای استفاده بیشتر از ظرفیت روحانیان در راستای رفع مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی خراسان شمالی آغاز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی 10 آسیب اصلی اجتماعی در خراسان شمالی و شهرستان های تابعه را شناسایی و برای رفع آنها برنامه ریزی کرده است، افزود: با شناسایی آسیب های 10 گانه استان و شهرستان ها، اولویت ها و سوژه های تبلیغی روحانیان و مبلغان بر این مبنا قرار گرفته و آموزش های لازم نیز به صورت مستمر به روحانیان ارائه می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: افزون بر این در شهرستان های مختلف استان نشست های مشترکی با حضور روحانیان، ائمه جمعه، رییس کل دادگستری، دادستان و سایر مقامات قضایی برگزار و مسائل و آسیب های اجتماعی و اخلاقی موجود در هر شهرستان برای روحانیان تشریح شده تا در منابر مجالس و محافل مذهبی از سوی آنها مطرح شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همچنین در این زمینه برنامه ریزی برای برگزاری نشست «نقش روحانیت در پیشگیری از آسیب های اجتماعی» صورت گرفته و به زودی این برنامه مشترک با همت دادگستری و نهاد روحانیت با هدف ارائه راهکارهای عملیاتی نقش آفرینی بیشتر روحانیان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، برگزار می شود.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: علاوه بر این از سه سال پیش و بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به استان، اجرای طرحی با عنوان «سفیران آدینه» آغاز شد که در قالب آن هر جمعه 100 نفر از روحانیان به روستاهای محروم و دورافتاده فاقد روحانی مستقر در استا اعزام می شدند و افزون بر برگزاری نماز جماعت و بیان احکام شرعی، در قالب سخنرانی مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز برای مردم تشریح و تبیین می کردند.

 

وی افزود: طرح مزبور اثرگذاری مناسبی داشت اما اخیرا به دلیل کمبود بودجه اجرای آن متوقف شده که امید می رود مسؤولان استانی به این موضوع توجه کرده و با اختصاص اعتبار لازم، زمینه تداوم آن را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: افزون بر این موارد، در طول سال نشست ها و برنامه های دیگری از جمله حضور روحانیان در برنامه های دانشگاه ها و مدارس، برگزاری گفتمان های دینی و سایر موارد با موضوع آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی با نقش آفرینی روحانیان در استان برگزار می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه در زمینه استفاده از ظرفیت روحانیان برای رفع مشکلات و معضلات فرهنگی جامعه در استان اقدامات مناسبی انجام شده و یا در دست اجرا است اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: باید فعالیت و نقش آفرینی روحانیان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزایش یابد.

 

گفتنی است، با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 1387، چهاردهم آبان ماه که با تصویب آیین نامه شورای فرهنگ عمومی مصادف است به عنوان روز فرهنگ عمومی در تقویم رسمی ثبت شد و از آن زمان تاکنون همه ساله در این ایام دستگاه ها و مسؤولان اجرایی و فرهنگی کشور برنامه‌های ویژه‌ای را با محوریت فرهنگ عمومی جامعه اجرا می کنند./9314/302/ب3

ارسال نظرات