۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۳۰۰۱۶۲
استاد دانشگاه امام صادق(ع):

راهپیمایی اربعین اعلام پیروی از سیدالشهدا و حمایت از امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ همایون، راهپیمایی اربعین را اعلام پیروی از سیدالشهدا(ع) و حمایت از امام زمان(عج) خواند و گفت: امروز همایش اربعین با تجمع‌های مختلف در جهان اسلام همانند مکه و تجمع‌های جهانی مقایسه می‌شود، از این‌رو باید به آثار عظیم معنوی و متفاوت این راهپیمایی، کمبودها و خطرات آن توجه کرد و از نفوذ دشمنان برای ضربه زدن و تخریب چهره نورانی آن جلوگیری به عمل آید.
همايون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد هادی همایون‌، استاد دانشگاه امام صادق(ع)، در نشست تخصصی نظام اربعین حرکتی به سوی جامعه آرمانی که در سالن اجتماعات مسجد جمکران برگزار شد، با اشاره به راهپیمایی اربعین اظهار داشت: عاشورا و ضمیمه معرفتی آن برای مسلمانان به عنوان نقطه کمال است و این واقعه یک اتفاق معمولی نبوده است، بلکه با برنامه‌ریزی دقیق و هدایت الهی است.

 

همایون، عاشورا و انتظار را آزمون و سنت الهی برای امام و امت خواند و گفت: در دوران پیامبران الهی نیز این سنت الهی وجود داشته است، یعنی برگزیدگان و پیامبران الهی نیز در معرض آزمون‌های الهی قرار داشتند.

 

وی افزود: برای واقعه کربلا، قرب ‌الله و شهر مقدسی که در همسایگی خدا است از پیامبران الهی، پیامبر اکرم(ص) تا حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) زمینه‌سازی کرده‌اند که خبر دادن از وقایع عاشورا در روایات آمده است.

 

استاد دانشگاه امام صادق(ع) به تحلیل تمدنی واقعه کربلا اشاره کرد و یادآور شد: عاشورا گرچه ریشه در گذشته دارد، اما چشم انداز بسیار بلندی نیز پیش روی ما قرار می‌دهد؛ زیرا قرار است جریان تمدن سازی باشد که ما را وارد عرصه ظهور، رجعت، قیامت و در نهایت بهشت سیدالشهدا(ع) کند.

 

وی راهپیمایی اربعین را اعلام پیروی از سیدالشهدا(ع) و حمایت از امام زمان(عج) خواند و تأکید کرد: اتحاد امام و امت و جریان معرفت‌افزای کربلا نباید کمرنگ شود، بلکه باید هر سال پررنگ‌تر برگزار شود و اندیشه وحدت و انسجام جهان اسلام در آن تمرین شود.

 

همایون تصریح کرد: امروز همایش اربعین با تجمع‌های مختلف در جهان اسلام همانند مکه و تجمع‌های جهانی مقایسه می‌شود و در نظام سازی به رخ دیگران کشیده می‌شود، از این‌رو باید به آثار عظیم معنوی و متفاوت این راهپیمایی، کمبودها و خطرات آن توجه کرده و از نفوذ دشمنان برای ضربه زدن و تخریب چهره نورانی آن جلوگیری به عمل آید./908/پ202/ف2

ارسال نظرات